فیلم ها و سریال های محبوبی که در کرواسی فیلمبرداری شده اند

به گزارش یزد بلاگ، کرواسی، با وجود چشم اندازهای بی نظیر طبیعی و آثار معماری باشکوه و دیدنی، یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای فیلمبرداری فیلم ها و سریال های مجذوب کننده است.

فیلم ها و سریال های محبوبی که در کرواسی فیلمبرداری شده اند

کرواسی، به خاطر جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی، مورد توجه کارگردانان زیادی قرار گرفته است و تا به حال فیلم ها و سریال های معروفی در این کشور و به خصوص در شهر دوبروونیک فیلمبرداری شده اند. دوبروونیک اخیرا به خاطر فیلمبرداری سریال محبوب بازی تاج و تخت، در سراسر جهان شناخته شده است. به لطف زیبایی های تاریخی و معماری، جاده های پرپیچ وخم، بناهای قدیمی و اهالی مهمان نواز، این شهر به یکی از تازهترین لوکیشن های محبوب فیلمبرداری فیلم های هالیوودی تبدیل شده است

علاوه بر فیلم های سینمایی، سریال های مختلفی در کرواسی مقابل دوربین رفته اند یا در حال فیلمبرداری هستند. بعد از اینکه این فیلم های مجذوب نماینده را روی پرده دیدید، می توانید بار سفر ببندید تا این منظره ها و لوکیشن های زیبا را از نزدیک تماشا کنید و لذت ببرید.

رابین هود

لئونادرو دیکاپریوی مشهور، تهیه نمایندگی این فیلم را برعهده داشته است. علاوه بر بازیگران مشهوری که در این فیلم ایفای نقش نموده اند، از نقش بی نظیر دوبروونیک به عنوان لوکیشن نباید گذشت. منظره ها زیبای این شهر، شهر قرون وسطایی ناتینگهام را تداعی می نماید. خیابان های قدیمی شهر و بناهای تاریخی آن که به زیبایی حفظ و نگهداری شده اند، معماری آن دوران را به زیبایی انعکاس می دهند.

داستان فیلم رابین هود با همه داستان ها و فیلم هایی که درباره رابین هود دیده اید یا خوانده اید، تفاوت دارد؛ بنابراین این فیلم ارزش تماشا دارد. این فیلم را اتو بثرست کارگردانی نموده است. نویسندگان این فیلم جابی هارولد، پیتر کرگ و دیوید جیمز کلی هستند که داستان را بر پایه افسانه رابین هود نوشته اند. تارون اگرتون، جیمی فاکس، ایو هوسان، جیمی درنان، بن مندلسون، تیم مینچین و پاول اندرسون در این فیلم بازی خواهند کرد. تاریخ اکران رابین هود در تمام سینماهای آی مکس، 21 سپتامبر 2018 خواهد بود.

شهر زمردین

شهر زمردین داستانی کاملا متفاوت از رابین هود دارد. این سریال ترکیبی از جادوگر شهر از و موضوع سریال بازی تاج و تخت است. نمایندگان شبکه ان بی سی برای انتخاب لوکیشن های این سریال به سراسر جهان سفر نموده اند و در نهایت دوبروونیک، توانسته توجه آنها را جلب کند. فارغ از جادوگری ها و افسانه هایی که در سریال به نمایش درمی آید، دوبروونیک نقشی اساسی و خیره نماینده در این سریال دارد. اگر از علاقه مندان به فیلم ها و سریال های فانتزی هستید، حتما این سریال را تماشا کنید.

بازی تاج و تخت

این سریال به قدری پرطرفدار است که حتما تا به حال هواداران سریال در خصوص لوکیشن های آن کنجکاوی نموده اند و تقریبا همه می دانند که دوبروونیک یکی از مهم ترین لوکیشن های این سریال است. در این سریال، دوبروونیک نقش کینگز لندینگ را بازی می نماید. این شهر به خاطر حال وهوای مدیترانه ای و آفتابی، آثار تاریخی تماشای و چشم اندازهای فوق العاده، یکی از برترین و به یادماندنی ترین لوکیشن های این سریال است.

جیمز باند

مجموعه فیلم های جیمز باند همیشه علاوه بر صحنه های مجذوب نماینده و واکشن و داستان های درگیرنماینده، با خاطر منظره ها زیبا و لوکیشن های خیره نماینده معروفیت دارند. در سری فیلم های جیمز باند، مامور 007 به کشورهای مختلف سفر می نماید و در برخی از این فیلم ها حتی رویدادها و فستیوال های خاص کشورهای مختلف را حتما دیده اید. اخیرا شایعه شده که عوامل فیلم جیمز باند برای فیلمبرداری قسمت تازه این فیلم، با مسئولان دوبروونیک وارد مذاکره شده اند. بدون تردید تماشای مامور 007 در پس زمینه ای از منظره ها طبیعی خیره نماینده و ساختمان های قدیمی زیبا، یک تجربه سینمایی مجذوب نماینده است که تا مدت ها فراموش نخواهید کرد.

جنگ ستارگان، آخرین جدای

در آخرین فیلم از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان یعنی آخرین جدای، منظره ها خیره نماینده ای از نقاط مختلف جهان به تصویر کشیده شده است و دوبروونیک یکی از این لوکیشن های تماشای است. جنگ ستارگان: آخرین جدای، یک فیلم آمریکایی در سبک حماسی اپرای فضایی به نویسندگی و کارگردانی ریان جانسون است. این فیلم به عنوان هشتمین قسمت در مجموعه فیلم های جنگ ستارگان به شمار می رود و به طور کلی نهمین نسخه در کل این سری فیلم و دومین قسمت در سه گانه دنباله جنگ ستارگان و دنباله ای بر جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد در سال 2015 است. در این فیلم بازیگرانی همانند مارک همیل، کری فیشر، آدام درایور، دیسی ریدلی، جان بویگا، اسکار آیزاک، لوپیتا نیونگو، دامنل گلیسون، گوئندولین کریستی، اندی سرکیس، بنیسیو دل تورو و لورا درن ایفای نقش می نمایند.

رشد گردشگری کرواسی در سایه صنعت فیلم

رشد گردشگری کرواسی ارتباطی تنگارتنگ با صنعت فیلم دارد. چشم اندازهای بی نظیر کرواسی، طی قرن های متمادی، پس زمینه بسیار از رویدادهای تاریخی بوده اند. بنابراین تعجبی ندارد که بسیار از فیلم سازان به خصوص وقتی صحبت از ساخت سریال های تاریخی یا فانتزی باشد، یکی از اولین لوکیشن هایی که در نظر می گیرند، کرواسی است.

سابقه فیلم سازی به دهه 60 برمی گردد و از همان شروع، هالیوود به کرواسی به عنوان یک لوکیشن محبوب برای فیلمبرداری، پایبند بوده است. جاذبه های این کشور تماشای، پس زمینه هایی فوق العاده برای فیلم هایی با ژانرهای مختلف هستند. از آنجایی که این فیلم ها و اخیرا سریال هایی که در کرواسی فیلمبرداری شده اند، در زمان خود فیلم هایی بسیار محبوب بودند و هستند، تعجبی ندارد که هواداران بیشمار این فیلم ها، دوست داشته باشند که محلی که هنرمندان و کارگردانان مورد علاقه شان، هنرآفرینی نموده اند، از نزدیک ببینند.

به این ترتیب، صنعت فیلم، برگ تازهی در گردشگری کرواسی گگردده است و این بهشت کوچک مدیترانه ای را به بسیاری از مردم جهان معرفی نموده است حتی به آنهایی که فکر سفر به کرواسی را هم نمی کردند. بدون تردید این گردشگران از حضور در کرواسی لذت می برند. در این کشور به غیر از جاذبه ها و تورهای معمول همه شهرهای جهان، تورهایی با موضوع فیلم و سینما برگزار می گردد که با توجه به علایق خود می توانید هر کدام را که دوست داشتید، انتخاب کنید.

پیش از این شهر زاگرب بارها در فیلم های قدیمی سینما به نمایش درآمده است و اخیرا دوبروونیک توانسته نظر فیلم سازان را به خود جلب کند. محبوبیت کرواسی به عنوان مقصد گردشگری فقط به هالیوود محدود نمی گردد. فیلم سازان سراسر جهان این کشور زیبا را بارها برای فیلمبرداری انتخاب نموده اند. حتی این کشور در فیلم های بالیوودی نیز به نمایش درآمده است.

از محبوب ترین فیلم هایی که در کرواسی فیلبمرداری شده اند می توانیم به جنگ ستارگان و سریال بازی تاج و تخت اشاره کنیم. این دو فیلم، هر کدام هواداران زیادی در سراسر جهان دارند و تورهای زیادی با موضوع این دو فیلم در کرواسی برگزار می گردد.

منبع: کجارو / kenwoodtravel.co.uk
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4795

به "فیلم ها و سریال های محبوبی که در کرواسی فیلمبرداری شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ها و سریال های محبوبی که در کرواسی فیلمبرداری شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید