فولکس واگن خودروی الکتریکی جان سختش را با برند اسکوت عرضه می نماید

به گزارش یزد بلاگ، برخلاف آنچه پیش از این تصور می شد گروه فولکس واگن میخواهد خودروی الکتریکی بیراهه نورد خود را با برند شناخته شده خودروهای قدرتمند اسکوت روانه بازار کند.

فولکس واگن خودروی الکتریکی جان سختش را با برند اسکوت عرضه می نماید

شایعات مربوط به یک شاسی بلند جان سخت از فولکس واگن در اواخر سال 2018 و سپس دوباره در اوایل سال 2020 مطرح شد. در آن موقع نام های عجیبی مانند T-Rug یا Ruggdzz برای آن حدس زده شد اما اکنون به نظر می رسد که این مدل دارای نامی آشنا یعنی اسکوت (Scout) باشد. این موضوعی است که یوهان دی نایشن (Johan De Nysschen) مدیرعامل گروه فولکس واگن که بحث خودروهای بیراهه نورد (آفرود) بدون آلایندگی را بیان کرد، به آن اشاره داشت.

فولکس واگن هم اکنون حق مالکیت برند اسکوت را به وسیله شرکت تراتون (Traton) در اختیار دارد. یک شرکت زیرمجموعه که از به هم پیوستن مان (Man)، اسکانیا (Scania) و نویستار (Navistar) ایجاد شده است. اگر با این برند سوم آشنا نیستید، باید اشاره گردد که نویستار اینترنشنال در سال 1986 به اسم جانشین شرکت قدیمی اینترنشنال هاروستر (International Harvester) تأسیس شد و تا کنون صاحب برند اسکوت است.

تراتون شرکت نویستار را در ابتدای ماه جولای با مبلغ 3.7 میلیارد دلار خریداری کرد و بدین ترتیب اکنون فولکس واگن صاحب علامت تجاری اسکوت محسوب می گردد که برای مدل آینده آن استفاده خواهد شد. به طور خاص این برند به خودروها، وانت های سبک و میانه و خودروهای شاسی بلند با وزن ناخالص بیش از 1088 کیلوگرم اشاره دارد.

به گزارش موتور ترند، با توجه به اینکه بعید است فولکس واگن فراوری اسکوت را تحت نام اینترنشنال هاروستر ادامه دهد، اسکوت می تواند از یک برند زیرمجموعه به یک برند مستقل هم تبدیل گردد و حتی خودروهای آن در نمایندگی های جداگانه به فروش برسد.

اما فارغ از نام، احتمالا هنوز با یک خودروی الکتریکی بالقوه همه جانبه از فولکس واگن سال ها فاصله داریم. علاوه بر این فولکس واگن از عرضه خودروی سدان الکتریکی ترینیتی (Trinity) در سال 2026 خبر داده و هرچند لزوما بیانگر عرضه اسکوت پس از آن نیست اما نشان می دهد که فولکس واگن برنامه های مهم تری هم دارد.

مدل های نو الکتریکی بعلاوه شامل آی.دی. باز (I.D. Buzz) می گردد که تا سال آینده عرضه خواهد شد و در ادامه سدان آیرو بی (Aero B) است که برای سال 2023 آماده می گردد و ID.1 یا ID.2 که در سال 2025 به بازار می آید و پیش نمایش آن ها اوایل این ماه تحت طرح مفهومی زندگی آی.دی. (ID. Life) در نمایشگاه IAA دیده شد.

اینکه فولکس واگن برای شاسی بلند بیراهه نورد خود از چه پلتفرمی استفاده می نماید هنوز معین نیست زیرا این شرکت قبلا اعلام نموده که پلتفرم های MEB و PPE را برای ایجاد یک سیستم عامل مقیاس پذیر (SSP) ادغام خواهد نمود. سدان الکتریکی ترینیتی نخستین مدل با حجم بالا خواهد بود که از این پلتفرم نو بهره می برد و روشن است که بقیه برندهای گروه فولکس واگن هم با توجه به مقیاس پذیری از پلتفرم مشابهی استفاده خواهند کرد.

با توجه به اینکه جیپ از ارائه رنگلر (Wrangler) الکتریکی خبر داده و فورد هم میخواهد نسخه الکتریکی برونکو (Bronco) را فراوری کنرد، منطقی است که فولکس واگن هم بخواهد با خودروی الکتریکی بیراهه نورد مخصوص خود سهمی در این زمینه داشته باشد.

عکس کاور: طرح گرافیکی و فرضی از خودروی بیراهه نورد الکتریکی فولکس واگن

Credit: CarShowroom

منبع: Motor1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4536

به "فولکس واگن خودروی الکتریکی جان سختش را با برند اسکوت عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن خودروی الکتریکی جان سختش را با برند اسکوت عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید