فراتر از بانک سود کنید ، سود 22 درصدی در یکسال

به گزارش یزد بلاگ، معمولا بین عموم جامعه بانک به عنوان تنها بازار بدون ریسک برای سرمایه گذاری قلمداد می گردد؛ البته باید اذعان کرد که این موضوع صحت دارد. بازارهای سهام، مسکن، طلا و ارز (فیات یا دیجیتال) همگی سطحی از ریسک را به همراه دارند.

فراتر از بانک سود کنید ، سود 22 درصدی در یکسال

حتی اگر شخص ریسک گریزی باشید، باز شرایط مطلوب برای شما این است بتوانید گزینه سرمایه گذاری را پیدا کنید که با سطح ریسک بانک خدمات بیشتری به شما ارائه دهد؛ این موضوع به خصوص در زمانی که تورمی بالاتر از سود بانکی وجود داشته باشد، معنای بیشتری پیدا خواهد نمود؛ اما آیا گزینه دیگری وجود دارد؟

بله؛ گزینه مناسب تر از بانک، صندوق سرمایه گذاری عایدی ثابت آسمان سهند است. این صندوق که قرار است از 11 تا 15 دی ماه 1400 پذیره نویسی گردد، در گروه کم ریسک ترین صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه قرار می گیرد. طبق عملکرد گذشته مدیر این صندوق انتظار کسب بادزهی 22 درصدی یکساله از این صندوق می رود.

چرا آسمان سهند گزینه مناسب تر از بانک است؟

مزیت های صندوق های عایدی ثابت آسمان سهند در مقایسه با سرمایه گذاری در بانک شامل موارد زیر است:

  • امکان دریافت سود بالاتر از بانک (سقف پرداخت سود بانکی معین است)
  • پرداخت سود روزشمار
  • ورود و خروج آسان بدون نرخ شکست (بدون جریمه برداشت زودهنگام)
  • معاف از مالیات
  • دسترسی روزانه به عملکرد صندوق
  • نظارت مستمر سازمان بورس و اوراق بهادار، متولی و حسابرس
  • سرمایه گذاری با پول کم

سود بالاتر از سود بانکی دریافت کنید

صندوق های سرمایه گذاری عایدی ثابت، حداقل 75 درصد از پول سرمایه گذاران را در اوراق بهادار باعایدی ثابت، گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی سرمایه گذاری می نمایند و تا 25 درصد نیز می توانند در سهام، صندوق ها و … سرمایه گذاری داشته باشند. همین انعطاف در ترکیب دارایی باعث شده است که این صندوق ها به عنوان یک گزینه کم ریسک، پتانسیل بالاتری از بانک ها برای کسب سود داشته باشند.

صندوق آسمان سهند در مواقعی که بازار سهام فرایند صعودی دارد، با اختصاص بخشی از دارایی ها به سهام سودآور، از بورس کسب منفعت می نماید و در مواقعی نزول بازار با اختصاص بخش بالایی از دارایی ها به اوراق باعایدی ثابت ارزشمند و مطمئن زمینه ساز کسب سود بالاتر از بانک را فراهم می آورد.

پیش بینی سود 22 درصدی

تیم سرمایه گذاری صندوق آسمان سهند بر این باور هستند که می تواند طی سال آینده بازدهی 22 درصدی را برای سرمایه گذاران خود محقق کند و در صورت مساعد بودن شرایط بازار امکان تحقق سودهای بالاتر نیز وجود دارد. این سود سرمایه گذاران را بی احتیاج از سرمایه گذاری در بانک، اوراق باعایدی ثابت و صندوق های عایدی ثابت خواهد نمود.

شیوه معامله صندوق

صندوق های عایدی ثابت براساس شیوه معامله به دو دسته صدور و ابطالی و قابل معامله در بورس (ETF) تقسیم می شوند. صندوق سرمایه گذاری عایدی ثابت آسمان سهند یک صندوق صدور و ابطالی است؛ پس خرید و فروش واحدهای آن در سایت صندوق آسمان سهند صورت می گیرد.

شیوه شرکت در پذیره نویسی

در صندوق­های صدور و ابطالی مثل آسمان سهند طرف معامله خود صندوق است که قیمت هر واحد همواره برابر با ارزش خالص دارایی ها (NAV) صندوق با اضافه و کسر کارمزدهای مربوطه مشخص می گردد. ساز و کار معاملاتی و پذیره نویسی بدین گونه است که علاقمندان به سرمایه گذاری در صندوق آسمان سهند کافی است که سجامی باشند و در بازه زمانی 11 تا 15 دی ماه 1400 با ثبت نام در سایت صندوق و ورود به پنل اختصاصی اقدام به صدور واحد به هر تعداد نمایند.

آیا فقط در تایم معاملات بورس می توان در پذیره نویسی شرکت کرد ؟

خیر؛ شما می توانید در بازه 11 تا 15 دی ماه 1400 به صورت 24 ساعت شبانه روز و آنلاین، اقدام به شرکت در پذیره نویسی صندوق صدور و ابطالی آسمان سهند کنید.

پس از ثبت نامه در سجام و احراز هویت و ثبت نام در صندوق آسمان سهند شما می توانید مبلغ مورد نظر را به حساب صندوق نزد بانک آینده واریز نموده و فیش پرداختی را در پنل اختصاصی خود بارگذاری کنید.

سقف و کف صدور

کف صدور و شرکت در پذیره نویسی حداقل یک واحد سرمایه گذاری است و هر واحد سرمایه گذاری آسمان سهند 10,000 ریال است. هر سرمایه گذاری به هر میزانی که مدنظر دارد، می تواند خرید داشته باشد.

شیوه پرداخت سود

صندوق های عایدی ثابت به دو شیوه سود پرداخت می نمایند؛ پرداخت سود دوره ای (ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه) یا افزایش قیمت واحد سرمایه گذاری.

صندوق های سرمایه گذاری عایدی ثابت آسمان سهند به صورت ماهانه اقدام به پرداخت سود می نماید. این صندوق مناسب کسانی است که عایدی حاصل از سرمایه گذاری را خرج مصارف روزمره زندگی می نمایند و به صورت ماهانه هزینه هایی دارند که از محل سرمایه گذاری تأمین می گردد.

سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که سودهای ماهانه آسمان سهند، به کسانی تعلق می گیرد که تا موعد پرداخت سود، واحدهای سرمایه گذاری خود را نگه داشته باشند؛ یعنی اگر سرمایه گذار، قبل از تاریخ پرداخت سود طی ماه اقدام به ابطال نمایند، دیگر سودی در انتهای ماه به حساب ایشان واریز نمی گردد، ولی سود روزشمار تعداد روزهای ماه را دریافت خواهند کرد؛ سود فقط به ازای مالکیت تعداد واحد سرمایه گذاری در انتهای ماه پرداخت می گردد.

کارمزد

کارمزد پایین صندوق آسمان سهند به همراه حفظ اصل پول و دریافت سود بالاتر از بانک، می تواند خیال سرمایه گذاران ریسک گریز را راحت کند. سقف کارمزد این صندوق در طی یکسال 0.5 درصد است و ممکن است پایین تر از این عدد هم گردد؛ به طور مثال، اگر شما 100 میلیون تومان در این صندوق سرمایه گذاری کنید، پیش بینی می گردد که طی یکسال آینده، 22 میلیون تومان سود دریافت کنید و فقط 500 هزار تومان کارمزد پرداخت خواهید کرد.

تاریخ پذیره نویسی

پذیره نویسی صندوق با عایدی ثابت آسمان سهند در بازه 11 تا 15 دی ماه 1400 صورت خواهد گرفت. اشخاص می توانند در 24 ساعت شبانه روز و به صورت غیرحضوری به وسیله سایت صندوق اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق نمایند.

پس اتمام دوره زمانی تا آنالیز سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان صدور مجدد و ابطال واحد وجود ندارد؛ اما طی این ماه سود به سرمایه شما تعلق خواهد گرفت. پس از آنالیز های سازمان بورس و اوراق بهادار و اعطای مجوز فعالیت، امکان صدور مجدد و ابطال واحد فعال خواهد شد.

حداقل مبلغ پذیره نویسی

شما برای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری آسمان سهند احتیاج به مبلغ بالایی ندارید و با صدور یک واحد می توانید به باشگاه مشتریان این صندوق بپیوندید؛ قیمت هر واحد سرمایه گذاری 10,000 ریال است.

مراحل پذیره نویسی

مراحل شرکت در پذیره نویسی صندوق آسمان سهند به ترتیب شامل احراز هویت سجامی، ثبت نام در سامانه صندوق، دریافت شناسه کاربری و رمز عبور و ورود به سامانه صندوق و اقدام به پذیره نویسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت اطلاع رسانی پذیره نویسی آسمان سهند شوید. در صورت احتیاج به دریافت مشاوره رایگان سرمایه گذاری با شماره 0214179000 تماس بگیرید یا اینکه با ورود به سایت مدیریت دارایی آسمان اطلاعات خود را ثبت کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4717

به "فراتر از بانک سود کنید ، سود 22 درصدی در یکسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراتر از بانک سود کنید ، سود 22 درصدی در یکسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید