آزمون دکتری، گره کنکور کارشناسی را پیچیده تر کرد

به گزارش یزد بلاگ، در همین یکی دو روز بعد از برگزاری کنکور دکتری، تصاویر و تحلیل های بسیاری از سوی داوطلبان و کارشناسان در ارتباط با این رویداد صورت گرفت و فعلا همه چشم ها به مصوبات ستاد ملی کرونا و البته ماجرای پیشنهاد طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی برای تعویق برگزاری کنکور سراسری است.

آزمون دکتری، گره کنکور کارشناسی را پیچیده تر کرد

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، همه گیری و روبرو همگانی تمام کشورهای جهان با ویروس کرونا به علاوه رفتارهای متغیر این ویروس و فرازوفرودهایی که طی همین چندماه داشته است شرایطی را ایجاد نموده که تقریبا هیچ کشور و دولتی نمی تواند ادعا کند برای تمام برنامه های عادی و سیاست های ثابت خود برنامه ریزی دقیقی داشته و آماده است تا با وجود چنین شرایطی طوری رفتار کند که لطمه ای به سیاست های جهانی پیش از کرونا وارد نگردد.

این اتفاقات محدود به حوزه خاصی هم نیست، ورزشی باشد المپیک به عنوان یکی از عظیم ترین رویدادهای ورزشی جهان لغو می گردد و به تعویق می افتد، فرهنگی باشد عظیم ترین فستیوال ها و برنامه های فرهنگی تعطیل می شوند، مالی باشد بازارهای جهانی با شوک بی سابقه روبرو می شوند و... . بنابراین همه چیز دستخوش تغییرات می گردد و نمی توان برنامه ریزی دقیقی برای هیچ کار و اقدامی داشت. اینهایی که نام بردم همگی گستره بین المللی داشتند، اما بعضی رویدادها گستره ملی و داخلی دارند و بعضی از کشورها درگیر اجرا کردن یا نکردن آنها آن هم متناسب با شرایط فعلی هستند.

مثلا در همین ایران یکی از اصلی ترین مسائل و رویدادها، برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه هاست. کنکور سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که از همان ابتدای شیوع کرونا تا همین امروز چالش های بسیاری را ایجاد نموده و منشأ بروز حواشی بسیاری بوده اند.

به هر شکل و با وجود مخالفت های بسیار، بالاخره دو روز پیش کنکور مقطع دکتری برگزار گردید تا دوباره تنور موافقت ها و مخالفت ها برای برگزاری یا عدم برگزاری سایر آزمون ها (کارشناسی و کارشناسی ارشد) داغ گردد و موافقان و مخالفان بار دیگر و این بار البته با وجود تجربه کنکور دکتری در شرایط کرونایی بر همان راستا و مدار قبلی اظهارنظر و البته اعمال نظر نمایند.

در همین یکی دو روز بعد از برگزاری کنکور دکتری، تصاویر و تحلیل های بسیاری هم از سوی داوطلبان و هم از سوی کارشناسان در ارتباط با این رویداد صورت گرفت و سرآخر مثل همیشه هنوز نتیجه خاصی مخابره نشده است و فعلا همه چشم ها به مصوبات ستاد ملی کرونا و البته ماجرای پیشنهاد طرح دوفوریتی مجلس شورای اسلامی برای تعویق برگزاری کنکور سراسری است.

با این تفاسیر آنچه از فضای موجود قابل فهم و برداشت است سه سناریو برای حفظ حیات جریان آموزشی و دانشگاهی کشور است. سناریو اول که لغو کامل کنکور و موکول کردن آن به سال آینده و در شرایط متناسب و به دور از کروناست. سناریو دوم برعکس سناریو اول معتقد است کنکور باید در موعد معین شده برگزار گردد و لازمه این برگزاری هم صرفا رعایت پروتکل های بهداشتی است.

اما سناریو سومی هم در این بین وجود دارد که مدافعان آن معتقدند که در شرایط امروز امکان برگزاری کنکور نیست و باید حداقل یک ماه یا به مدت معینی کنکور به تعویق بیفتد و در ایام دیگری به غیر از این روزها برگزار گردد. در ادامه به تحلیل و آنالیز این سه سناریو می پردازیم.

نمره 15 نمره خوبی نیست!

تصاویر، تحلیل، دل نوشته، خبر، فیلم و محتواهای گوناگون دیگری از جلسه برگزاری کنکور دکتری سال 99 در فضای مجازی و رسانه ای منتشر شده و می گردد. تعداد قابل توجهی از شرکت نمایندگان خصوصا آنهایی که در حوزه های وسیع و در تهران آزمون دادند معتقدند که تا حد مورد قبولی پروتکل های بهداشتی از سوی متولیان برگزاری آزمون رعایت شد و مشکل خاصی وجود نداشت.

دانشجویانی که در دانشگاه علامه طباطبایی آزمون دادند و سایرینی که در حوزه های نسبتا با وسعت بیشتری این کنکور را دادند چنین ادعایی دارند. اما در مقابل هم کم نبودند افرادی که خصوصا در شهرستان ها یا در همین تهران و در حوزه های نامناسب کنکور دادند و معتقد بودند حتی حداقل های مسائل بهداشتی رعایت نشد و به واقع سلامتی داوطلبان در معرض خطر قرار داشت.

با این همه به هر شکل و صورتی که بود کنکور دکتری با تعداد بسیار کمتری از کنکور کارشناسی ارشد و کارشناسی برگزار گردید و همچنان حواشی حول آن ادامه دارد.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت شب بعد از کنکور دکتری در یک برنامه خبری تلویزیونی در واکنش به برگزاری این آزمون گفت: آزمون دکتری با توجه به نقاط ضعف و قوتی که به همراه داشت برگزار گردید و می توان به نحوه برگزاری این آزمون نمره قبولی داد که نمره 15 برای شرایط برگزاری این آزمون مناسب است. امیدواریم بتوانیم نمره 15 را در آزمون های بعدی به 17 و درنهایت به نمره 20 برسانیم. این آزمون اولین برنامه و همکاری مشترک و نزدیک بین وزارتخانه های بهداشت و علوم بود؛ امیدواریم در آزمون های بعدی با نمره بیشتری روبه رو شویم.

در مجموع آزمون در شرایط خوبی برگزار گردید، البته حدود 55 نفر اعلام نموده بودند که تست کرونای آنها مثبت است که آزمون این افراد در بیمارستان ها با نظارت کامل برگزار گردید. از آزمون امروز باید برای آزمون های بعدی درس بگیریم. موارد معدودی از عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی گزارش شده که مربوط به افراد شرکت نماینده ای است که فرم خوداظهاری را پر ننموده بودند که در این باره تیم نظارتی و بازرسان بهداشت در اغلب حوزه ها حضور داشته و سعی شده است چنین افرادی در اتاق های جداگانه و تحت نظارت قرار بگیرند.

البته شرایط این بیماری به نحوی است که ما باید تمام شرکت نمایندگان، ناظران و بازرسان را با شرایط مثبت در نظر بگیریم و باید تدابیر به طور کامل اجرا گردد که خوشبختانه در اغلب حوزه ها خوب صورت گرفته است.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور هم بعد از برگزاری آزمون دکتری در واکنش به حواشی پیش آمده و اصل و اساس نحوه برگزاری این کنکور گفت: شیوه نامه بهداشتی برای برگزاری کنکور ابلاغ شد و همه داوطلبان باید از ماسک استفاده می کردند.

تمامی مسائل بهداشتی به داوطلبان و حوزه ها ابلاغ شده بود، اما اینکه در کل فرایند اجرای یک پروژه ملی چند عکس منتشر گردد که داوطلبی ماسک خود را برای چند لحظه پایین آورده که به عنوان مثال آب بخورد نمی گردد کل فرایند آزمون را زیر سوال برد.

از همه حوزه های برگزاری آزمون ها خواسته ایم که از فرآیند ورود داوطلب تا خروج آنها فیلم تهیه نمایند و برای سازمان ارسال نمایند که از روز آدینه 10 مرداد به تدریج روی سایت سازمان سنجش برای مشاهده عموم قرار می گیرد. اتفاق دیگری که افتاده این است که از سایر آزمون ها یا آزمون های قدیمی عکس منتشر و اظهار می نمایند که کنکور دکتری 99 سازمان سنجش است. نمی توان آنها را صحت سنجی کرد.

با رعایت پروتکل های بهداشتی صحت و سلامت آزمون خدشه دار نشده است. در این زمینه به میزان زیادی افراط شده است. اخبار نادرست و غیرمستند در این رابطه خیلی زیاد است. به عنوان مثال عکس آزمون استعداد درخشان که تجمع خانواده ها را روبه روی محل برگزاری آزمون نشان می دهد، به کنکور دکتری منتسب کردند؛ تا اطلاعات درست اعلام نگردد نمی توان این اظهارات و عکس و فیلم ها را صحت سنجی کرد.

از داوطلبان استدعا داریم اگر تخلفی دیده اند در گزارش تخلفات سازمان سنجش ثبت نمایند تا به آنها رسیدگی کنیم. با این همه و از آنجایی که تعداد داوطلبان کنکور دکتری با نسبت قابل توجهی کمتر از تعداد داوطلبان دو کنکور دیگر است نمره 15 نمره قابل قبولی به نظر نمی رسد و با اخباری هم که به گوش می رسد احتمال اینکه نمره 15 به جای تبدیل شدن به 17 و 20، به 12 و 10 میل کند بیشتر به نظر می رسد.

سناریوی اول؛ لغو کامل کنکورهای سراسری

همان طور که پیش تر و در خطوط ابتدایی گزارش نوشتم، سه سناریو برای نظام آموزشی کشور برمبنای برگزاری یا عدم برگزاری کنکورها در شرایط کرونایی وجود دارد.

سناریو اول همان طور که گفتیم لغو کامل کنکور و تعویق آن برای مدت زمان طولانی مثلا سال آینده است. شاید جرقه اولیه این ماجرا بعد از ادعای عضو سابق کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خورد، حمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش آموزان با مراجعه به دانشگاه ها براساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرند.

موافقان این سناریو معتقدند که شرایط کشور از لحظا کرونایی شرایط مطلوبی نیست و روزبه روز به تعداد مبتلایان و جانباختگان این بیماری افزوده می گردد.

نمودار مرگ ومیر در ایران با سایر کشورهای جهان قابل قیاس نیست و فرایند کاملا سینوسی و غیرقابل پیش بینی دارد، فلذا بهتر این است که به صورت کلی این گونه تجمعات یعنی کنکورهای سراسری با میلیون ها متقاضی امسال برگزار نشوند و به روزهای پس از کرونا یا حداقل به سال آینده منتقل شوند.

به اذعان موافقان این سناریو می توان با یک سال عدم برگزاری کنکور و دو برابر کردن ظرفیت دانشگاه ها یا پذیرش دانشجویان در امسال صرفا با اعمال سوابق تحصیلی در سال آینده این مساله را حل و فصل کرد، منتها مخالفان این سناریو و البته مسئولان این حوزه معتقدند که از لحظا کمی چنین امکانی وجود ندارد و نمی توان داوطلبان امسال را برای سال آینده پشت کنکور نگه داشت و مضاف بر این اصلا سیستم دانشگاهی ما امکان دوبرابر کردن ظرفیتش را ندارد، فلذا باید امسال حتما تکلیف دانشجویان و ورودی های دانشگاه ها را معین کرد تا در آغاز سال تحصیلی با مشکل و مساله ای روبرو نشویم.

موافقان این سناریو همچنین معتقدند بسیاری از داوطلبان نیز به خاطر حفظ سلامتی خود حاضر به شرکت در آزمون نیستند، همان طور که در نظرسنجی های اخیر صورت گرفته بسیاری از دانش آموزان و والدین شان ادعا کردند در صورت بازگشایی مدارس فرزندان شان را به مدرسه نمی فرستند و نسبت به این کار ممانعت می نمایند. البته با توجه به بحث های مربوط به هزینه ها و همچنین عدم امکان دوبرابر کردن ظرفیت دانشگاه ها در سال آینده به علاوه غیرقابل پیش بینی بودن شرایط کرونایی در سال های آینده این سناریو خیلی منطقی به نظر نمی رسد و باید به فکر راهکار دیگری بود.

سناریوی دوم؛ برگزاری کنکور در موعد مقرر

سناریوی دوم به عنوان اصلی ترین سناریوی مسئولان برای برگزاری آزمون های سراسری، بستن پفراینده کنکور در موعد مقرری است که پیش تر اعلام شده بود.

درحال حاضر تمام برنامه ریزی ها و ادعاهای مسئولان برمبنای این سناریو است. شاید از وزیر علوم بتوان به عنوان اصلی ترین چهره و البته لیدر این سناریو نام برد. منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مکررا در ارتباط با کم وکیف برگزاری کنکورهای سراسری گفت: آخرین خبر این است که کنکور با لحاظ مراقبت های ویژه در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

همین دانش آموزانی که قرار است در کنکور سراسری شرکت نمایند، چند روز قبل در امتحانات نهایی شرکت نموده و آزمون دادند، بنابراین با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی کنکور سراسری نیز برگزار می گردد. فاصله جایگاه ها بیش از گذشته و با استاندارد وزارت بهداشت مطابقت خواهد داشت و تعداد شعبه های آزمون نیز بیشتر پیش بینی شده است، به طوری که همه داوطلبان در شهر های محل زندگی خود آزمون خواهند داد.

تصمیم این است که همه آزمون ها در موعد معین شده خود برگزار گردد. ما نباید دغدغه فکری برای داوطلبانی که مدت زیادی درس خوانده اند، ایجاد کنیم، چراکه تاخیر کنکور موجب ایجاد دغدغه برای داوطبان می گردد.

مضاف بر غلامی، علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز چندروز پیش درارتباط با چندوچون برگزاری کنکور گفت: ضمن رعایت این اصول علاقه مند هستیم آموزش باکیفیت ارائه گردد. بعضی از امتحانات، امتحانات کلیدی هستند و قابل تغییر نیستند. نمونه های آن کنکور در ایران و بعضی آزمون های علوم پزشکی هستند. این امتحانات بسیار حساس بوده و به صورت ملی است و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی طبق زمان بندی انجام گردد.

آزمون دستیاری پزشکی و کنکور سراسری سر موعد مقرر برگزار می گردد. ما به دانشجویان و داوطلبان قول می دهیم سلامت آنها را به عنوان یک اولویت جدی مدنظر داشته باشیم، درعین حال وزارت بهداشت برای آموزش پزشکی حساسیت های خاص خود را دارد. توقف آزمون ها و آموزش ها به معنی تامین نشدن نیروی انسانی درمان و بهداشت است که در شرایط فعلی خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، درنتیجه با تعامل نزدیک با معاونت های درمان و بهداشت سعی می کنیم یاری کنیم تا نیازهای نیروی انسانی شان را تامین کنیم.

حسین قنبری، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت هم در این باره گفت: متاسفانه کوشش ها و اقداماتی که عده ای برای تعویق یا حذف برگزاری کنکور سال 99 و همچنین آزمون های دیگر انجام می دهند، به مراتب فشار و استرس زیادی را به خانواده ها و داوطلبان وارد می نماید و تبعات این نوع فشارهای روانی برای داوطلبان آزمون های مختلف به خصوص آزمون سراسری بیشتر از تبعات نگرانی های ناشی از ابتلا به کروناویروس خواهد بود.

باتوجه به اینکه تصویری روشن از آینده شیوع کروناویروس در جامعه وجود ندارد، بنابراین ما نمی توانیم برنامه ریزی برای آینده آزمون های کشوری ارائه بدهیم، به همین جهت مخالفان برگزاری آزمون ها ازجمله کنکور به جای پاک کردن صورت مساله برای تعویق این آزمون ها، سیستم آموزش کشور را برای ترم آینده با اخلال روبرو ننمایند. به هیچ عنوان امکان تعویق یا حتی حذف آزمون های پیش رو را نداریم، چراکه همان طور که عنوان شد، شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور نامعین است و ما نمی توانیم آموزش پزشکی را تعطیل کنیم. این درحالی است که در خود وزارت بهداشت اکثریت مسئولان مخالف برگزاری آزمون های سراسری در شرایط فعلی هستند!

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نشست مشترک با وزیر بهداشت درباره برگزاری کنکور سال 99 گفت: وزیر بهداشت مخالف برگزاری کنکور کارشناسی در این شرایط است. در این موضوع اتفاق نظر بین وزارت بهداشت و ما وجود دارد که نهایتا ما به این نتیجه رسیدیم کنکور سراسری درحال حاضر و در شرایط فعلی نباید برگزار گردد و برگزاری آن در چنین شرایطی به صلاح نیست، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ایم.

این یک بام ودوهوا هم در کابینه دولت بین وزارت علوم و وزارت بهداشت و هم در خود وزارت بهداشت بین مدیران عالی این وزارتخانه به خوبی نشان دهنده سبک و مدل مدیریتی شرایط بحرانی و خاص در کل کشور است که نتیجه آن هم می گردد رکوردشکنی های روزانه در موارد ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کرونا!

سناریوی سوم؛ برگزاری با تعویق کنکور

این سناریو همان طور که بالاتر هم گفتیم، چیزی بین دو سناریوی قبلی است؛ یعنی نه موافق لغو کامل کنکور سراسری و عدم برگزاری آن در ایام پیش رو است و نه موافق برگزاری کنکور در شرایط فعلی.

موافقان این سناریو معتقدند در روزهایی که کرونا به صورت کاملا افسارگسیخته ای درحال شیوع و رکوردزنی است، حفظ سلامت دانشجویان بالاتر از هرچیزی است و بهتر این است که تا حدامکان کنکور به تعویق بیفتد تا شاید شرایط تا حد قابل قبولی تحت کنترل قرار گیرد و با آرامش و اطمینان بیشتری بتوان کنکور را برگزار کرد. البته این سناریو باتوجه به شرایط غیرقابل پیش بینی شیوع کرونا در کشور خیلی منطقی به نظر نمی رسد، اما به هرحال مثل خیلی دیگر از افعالی است که شاید بتوان با آزمون و خطای آن به نتیجه رسید.

مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته کشوری ستاد ملی مبارزه با کرونا که خود از موافقان تعویق یک ماهه کنکور سراسری است، به فرهیختگان گفت: کنکور دکتری داوطلبان بسیار کمتری از دو آزمون دیگر دارد، ولی در همین شرایط هم ما شاهد بودیم که نتوانستیم آن طور که باید پروتکل ها را رعایت کنیم.

کنکور سراسری حتما باید به تعویق بیفتد، ویروس کرونا دچار تغییراتی شده و قدرت شیوع آن بالاتر هم رفته است و باید خیلی مراقب بود. توصیه من این است که به فرامین وزارت بهداشت گوش نمایند.

آن افرادی که در آزمون شرکت می نمایند می توانند هزاران نفر دیگر را هم مبتلا نمایند. در زمان فعلی تمام مسئولان بهداشتی ملی و بین المللی دستور به لغو تجمعات می دهند و معتقدند از هرگونه تجمعی باید خودداری گردد. حداقل یک ماه کنکور را به تعویق بیندازند و بعد از آن هوا که کمی بهتر شد، در فضای باز کنکور را برگزار نمایند.

سیدمجید حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و از فعالان حوزه آموزش هم که از هواداران تعویق برگزاری کنکور است، در این باره به فرهیختگان گفت: مساله کنکور همیشه مساله آموزشی ایران بوده، به دلیل اینکه مافیای کنکور و منابع مالی آموزش به کنکور ختم می گردد. همیشه کنکور مهم بوده، چون نهایت بهره برداری مالی نظام آموزش است.

مدارس غیرانتفاعی برای قبولی دانش آموزان در کنکور پول می گیرند، موسسات کنکور برای قبولی افراد پول می گیرند، مشاوران کنکور پول دریافت می نمایند تا افراد در کنکور قبول شوند. امسال بیش از 880هزار درخواست پزشکی داریم، درحالی که کمتر از 10هزار نفر پذیرفته می شوند، پس قرار نیست کسی قبول گردد، ولی قرار است همه این افراد پول بدهند، پس اقتصاد سیاسی عظیمی دارد.

برآورد می گردد در سال های گذشته 6 هزار میلیارد بوده و الان بیشتر است. تعویق کنکور به دو دسته از ذی نفعان اثر بسیار جدی منفی دارد؛ یکی کسانی است که اجرانمایندگان کنکور هستند که مجبورند خدمات خود را به صورت مجانی به افراد ارائه دهند.تصور می شد کنکور مردادماه است، اما اگر این زمان به مهرماه برود، این موسسات باید دوسه ماه خدمات رایگان ارائه دهند. ازسوی دیگر دیرتر ثبت نام می نمایند و از آن سو نیز مجبورند ضرر نمایند.

مدارک زیادی داریم که کانون های اصلی کنکور به همه مشتریان خود گفته اند اگر فشار به مجلس و وزارت علوم وارد نکنید، ما خدمات نمی دهیم و شما را حذف می کنیم.

تا این حد فشار می آورند که کنکور به تعویق نیفتد. یک سری از ذی نفعان دیگر دانشگاه ها هستند که اگر کنکور به تعویق بیفتد و ترم مهر را از دست بدهند، پول پرداخت حق الزحمه اساتید خود را ندارند. از نظر ما هم قرار نیست ترم مهر حذف گردد. فقط می خواهیم به تعویق بیفتد.

قصد تعطیلی دانشگاه ها در ترم مهر را نداریم و این کار معقولی نیست. تعطیلی دانشگاه ها نظام آموزش را دچار خدشه می نماید. می گوییم کنکور طبق نظر کارشناسان زمانی اجرا گردد که پیک کرونا کمتر باشد.

فرض کنید دولت محرم را هم اجرا کند و کنکور را هم برگزار کند، چه مشکلاتی در این زمینه ایجاد خواهد شد؟ چنین چیزی را در کشوری که پروتکل ها را دقیق اجرا می نمایند بیان کنید، به شما می خندند که دولت ایران چنین تجمعات عظیمی را برگزار می نماید.

در ارتباط با همین آزمون دکتری به من هزاران پیغام وعکس فرستادند که در بخش های مهمی پروتکل رعایت نشده و امکان رعایت پروتکل ها در بخش های زیادی از کشور وجود ندارد. مناطق محرومی که آب ندارند، چطور می توانند پروتکل های پنجگانه بهداشتی را کامل رعایت نمایند؟ امکان اجرای پروتکل نیست.

وزیر علوم اگر جوسازی کند که بگویند این صورت گرفته، چیزی را تغییر نمی دهد. رسانه واقعیت را نمی تواند تغییر دهد. حال دوستان می خواهند با فشار رسانه و تلویزیون نشان دهند همه چیز خوب اجرا شده است، مهم نیست.

نمایندگان مجلس این امر را پیگیری و آنالیز نمایند و به افکار عمومی گزارش دهند. من در کوشش برای تهیه گزارش به مجلس هستم تا آن چیزی را که وجود داشت، نشان دهم. آماری هم اعلام شد که بالای 95 درصد داوطلبان موافق برگزاری کنکورها هستند.

این آمار دروغ است. رادیو گفت وگو نظرسنجی پیغامکی برگزار کرد و 57 هزار نفر شرکت کردند که 59 درصد خواهان تعویق کنکور شدند. نمی دانم منابع علمی دوستان کجاست، ازطریق رادیو این آمار و مدارک را به وزارت علوم منتقل کردیم، ولی وزارت علوم اصلا صدای رسانه های هوادار مردم را نمی شنود.

احمد نادری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نشست مشترک با وزیر بهداشت درباره برگزاری کنکور سال 99 گفت: وزیر بهداشت مخالف برگزاری کنکور کارشناسی در این شرایط است. در این موضوع اتفاق نظر بین وزارت بهداشت و ما وجود دارد که نهایتا ما به این نتیجه رسیدیم کنکور سراسری درحال حاضر و در شرایط فعلی نباید برگزار گردد و برگزاری آن در چنین شرایطی به صلاح نیست، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ایم.

این یک بام ودوهوا هم در کابینه دولت بین وزارت علوم و وزارت بهداشت و هم در خود وزارت بهداشت بین مدیران عالی این وزارتخانه به خوبی نشان دهنده سبک و مدل مدیریتی شرایط بحرانی و خاص در کل کشور است که نتیجه آن هم می گردد رکوردشکنی های روزانه در موارد ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کرونا!

منبع: روزنامه فرهیختگان

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2268

به "آزمون دکتری، گره کنکور کارشناسی را پیچیده تر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون دکتری، گره کنکور کارشناسی را پیچیده تر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید