غول فناوری چین از اندروید بی احتیاج می گردد؟ ، هواوی یک سیستم عامل تازه ثبت کرد

به گزارش یزد بلاگ، هواوی یک علامت تجاری دیگر برای سیستم عامل خود ثبت کرد. این شرکت با ثبت نو خود نشان داد که برای فاصله گرفتن از اندروید تمام کوشش خود را به کار بسته است.

غول فناوری چین از اندروید بی احتیاج می گردد؟ ، هواوی یک سیستم عامل تازه ثبت کرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، علامت تجاری تازه هواوی با نام OS - Harmony ثبت شده است. هواوی این نرم افزار تجاری را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا ثبت نموده است و کوشش می نماید نام Harmony را برای یک سیستم عامل ویژه گوشی هوشمند و کامپیوتر ثبت کند

در حال حاضر گوشی P30 Pro هواوی در حال اجرای اندروید 9.0 است. اما به نظر می رسد قرار است Harmony مثل آرک(سیستم عامل پیشین هواوی) در سطح جهانی به عنوان سیستم عامل اصلی هواوی مورد استفاده قرار گیرد. سیستم عامل هواوی در سطح چهانی به نام هونگ منگ شناخته می گردد و فعلا در حال توسعه است.

جالب است بدانید بر اساس بعضی از گزارش ها هونگ منگ از سال 2015 در دست توسعه بوده است. در ماه های اخیر به علت افزایش تنش های تجاری آمریکا و چین که منجر به ممنوعیت استفاده از تکنولوژی های هواوی در ایالات متحده آمریکا شد، استفاده از اندروید و ویندوز نیز برای هواوی محدود شد.

اکنون با وجود این که تا حد زیادی از موج ممنوعیت ها کاسته شده است، اما هواوی همچنان برای توسعه سیستم عامل های اختصاصی خود کوشش می نماید. بعضی شایعات حکایت از آن دارند که سیستم عامل تازه هواوی تا اواسط امسال به شکل آزمایشی وار گوشی های هواوی می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4925

به "غول فناوری چین از اندروید بی احتیاج می گردد؟ ، هواوی یک سیستم عامل تازه ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول فناوری چین از اندروید بی احتیاج می گردد؟ ، هواوی یک سیستم عامل تازه ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید