علائم عفونت کلیه در مردان

به گزارش یزد بلاگ، داشتن تب، حالت تهوع و درد در ناحیه پشت، پهلو، کشاله ران و شکم از علائم شایع عفونت کلیه در مردان می باشد. ضروری است علائم در مراحل اولیه تشخیص داده شوند تا از وخیم شدن این بیماری جلوگیری شود.

علائم عفونت کلیه در مردان

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

داشتن تب، حالت تهوع و درد در ناحیه پشت، پهلو، کشاله ران و شکم از علائم شایع عفونت کلیه در مردان می باشد. ضروری است علائم در مراحل اولیه تشخیص داده شوند تا از وخیم شدن این بیماری جلوگیری شود.

عفونت کلیه یا پیلونفریت، یک عفونت ناشی از باکتری است. و از نوع عفونت دستگاه ادراری (UTI)بوده که در آن عفونت در مجرای خروجی مثانه به وجود آمده و به سمت کلیه ها حرکت می کند. عفونت دستگاه ادراری و عفونت های کلیوی در مردان و همچنین زنان به طور برابر شایع می باشد، با این حال زنان جهت ابتلا به آن در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

علائم

داشتن درد و سختی به هنگام دفع ادرار از مهمترین علائم عفونت کلیه، سایر بیماری های کلیه، و عفونت های دستگاه ادراری می باشد. جدای از آن، علائم زیر هم ممکن است مشاهده شود:

احساس سوزش و یا درد به هنگام ادرار

نیاز شدید و مکرر برای ادرار کردن

تکرر ادرار در شب (شب ادراری)

وجود خون در ادرار (هماچوری)

ادرار غلیظ یا بدبو

تب

درد در ناحیه کشاله ران

درد در قسمت تحتانی شکم

تهوع

استفراغ

اسهال

عرق شبانه

لرز

خستگی

از دست دادن اشتها

ضعف یا خستگی

درد در قسمت تحتانی شکم که از ناحیه شکم شروع شده و به قسمت پشت حرکت می کند، هم یکی از علائم مهم عفونت کلیه می باشد. گاهی اوقات، علائم ممکن است خفیف بوده و به راحتی قابل تشخیص نباشند. با این حال، در صورت داشتن هر گونه ناراحتی، احساس پریشانی یا گیجی، و غیره، بایستی بلافاصله به دکتر مراجعه شود. اگر چه این امر نادر است، اما چنانچه عفونت به موقع درمان نشود، می تواند به عوارضی که خطر جانی به همراه دارند، بیانجامد.

درمان

پزشک معایناتی را انجام خواهد داد و همچنین جهت تشخیص این بیماری آزمایشات اشعه X، MRI، خون و ادرار تجویز خواهد کرد. مصرف یک دوره آنتی بیوتیک معمولاً در درمان عفونت مؤثر می باشد. جهت کاهش درد و تب مسکن هایی هم توصیه می شود. در صورت مشاهده از دست دادن آب بدن، پزشک دارو تجویز خواهد کرد. در موارد شدید، به منظور درمان کم آبی بدن ممکن است بستری و تزریق مایعات داخل وریدی (IV) مورد نیاز باشد.

ظرف چند روز از مصرف آنتی بیوتیک ها علائم شروع به فروکش می نمایند. با این حال، توصیه می شود تمام دوره درمان را به اتمام برسانید. در صورتی که عفونت کلیه بطور مرتب مشاهده شود، ممکن است احتمالاً دیگر اختلالات پزشکی نهفته وجود داشته باشد.

پیشگیری

غیر از روش درمان سنتی، چندین اقدام پیشگیرانه وجود دارد که بایستی به منظور کاهش خطر ابتلا به عفونت انجام شوند.

 فرد بایستی از نگه داشتن و به تأخیر انداختن ادرار اجتناب کند.

 نوشیدن مقدار کافی آب می تواند کم آبی را درمان و از آن ممانعت بعمل آورد.

 یک رژیم غذایی سالم را دنبال کرده و مواد غذایی تازه مصرف نمایید.

 فرد بایستی به رعایت بهداشت و نظافت عادت کند.

با انجام روش های مناسب درمانی، عفونت کلیه را می توان در طی چند روز درمان کرد. بهتر است علائم را در مراحل اولیه تشخیص داده تا پزشک بلافاصله بیماری را درمان نماید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4571

به "علائم عفونت کلیه در مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم عفونت کلیه در مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید