طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای پوست های مختلف

به گزارش یزد بلاگ، انگیزه - عسل جذب کننده رطوبت است و ماست نیز باعث کلاژن سازی پوست می شود. بنابراین با ترکیب این دو ماده خارق العاده، می توانید ماسکی موثر برای انواع پوست ها تهیه کنید. در این مطلب به شما طرز تهیه انواع ماسک ماست و عسل را برای پوست های دارای جوش، پوست های خشک، حساس و یا تیره و کدر آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای پوست های مختلف

انواع مسائل پوستی و درمان آن با ماسک ماست و عسل

از خود می پرسید چگونه می توانید پوستی تمیز و نرم داشته باشید؟ آیا بدون مراجعه به سونا و عمل های زیبایی و صرف هزینه های زیاد می توانید پوستی بی نقص و جوان داشته باشید؟ جواب این دو سوال مثبت است. روش کم هزینه ای برای داشتن پوستی زیبا و نرم وجود دارد؛ راهی که همواره به دنبال آن بوده اید و این روش تهیه ماسک ماست و عسل است.

بسکمک از افراد از انواع مسائل پوستی رنج می برند. مسائلی مانند خشکی پوست، جوش و آکنه و انواع حساسیت پوستی. بسکمک از این افراد به دنبال یافتن راه های مؤثری برای درمان این مسائل هستند که البته در بسکمک از موارد در این زمینه شکست می خورند. ولی چاره چیست؟ راه درمان این مسائل در ماسک ماست و عسل نهفته است.

در این مطلب، شما را با طرز تهیه ماسک ماست و عسل آشنا خواهیم کرد و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از این ماسک برای پوست های مختلف استفاده کنید. ولی پیش از اینکه راه حل تهیه این ماسک طبیعی را فرا بگیرید، بیایید نگاهی به خواص ماست و عسل و تأثیر آن بر روی پوست صورت بیندازیم و بررسی کنیم که ماست و عسل چگونه باعث جوان سازی و زیبایی پوست می شود.

خواص شگفت انگیز ماست و عسل برای پوست

بیشترین خاصیت استفاده از عسل در ماسک صورت این است که عسل به خوبی خودش را با هر نوع پوستی سازگار می کند. حتی در صورتی که پوست بسیار حساسی دارید، عسل برای جوان سازی پوست شما نیز بسیار مناسب است. سایر خواص این ترکیب استثنائی عبارتند از:

  • خاصیت ضد میکروبی

عسل خاصیت ضد میکروبی بسیار بالایی دارد. علاوه بر این موارد، هنگامی که در حادثه ای پوست شما می سوزد یا آسیب می بیند، عسل می تواند آن را بهبود بدهد. عسل جای زخم و سوختگی را به خوبی از بین می برد.

  • آبرسانی پوست

عسل نظیر یک ماده جذب کننده رطوبت عمل کرده و پوست شما را مرطوب نگه خواهد داشت. با استفاده از عسل، نگران آبرسانی و رطوبت پوست خود نباشید

  • خاصیت پاک کنندگی

ماست دارای اسید لاکتیک است که منافذ پوست را از آلودگی های موجود، پاک می کند. از طرفی، پوست در زمان پاکسازی، کلاژن تولید می کند. کلاژن، بافت ها را به یکدیگر متصل می کند. ماست نیز مانند عسل برای انواع پوست ها مفید است و آسیبی به پوست نمی رساند.

به این علت که این دو ماده شگفت انگیز تشکیل دهندۀ ماسک، برای هر نوع پوستی مناسب هستند، برای هرکدام دستورالعملی برای ساخت وجود دارد

طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای انواع پوست

1. طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای جوش صورت

در صورتی که پوست شما مستعد آکنه است و بر روی پوست شما جوش های چرکی فراوانی وجود دارد، حتما از این ماسک استفاده کنید تا به خواص بی نظیر این ماسک پی ببرید.

مواد لازم

  • 5 عدد قرص بدون روکش آسپیرین
  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست ساده
  • به میزان لازم عسل

طرز تهیه

عسل و ماست را در کاسه ای ریخته و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. قرص های آسپیرین را به داخل آن انداخته و اجازه دهید درون این محلول حل شوند. برای اینکه قرص ها را در ماست سریع تر حل کنید می توانید از آب یا آب آلوئه ورا استفاده کنید. این مخلوط را به خوبی به هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. سپس به مدت 10 الی 20 دقیقه آن را روی صورت خود قرار دهید. در صورتی که به آسپیرین حساسیت دارید، از آن استفاده نکنید.

بیشتر بدانید: از بین بردن جای جوش به کمک مواد طبیعی در خانه

2. برای پوست های خشک

در صورتی که پوست خشکی دارید، باید با استفاده از انواع ماسک ها کاری کنید تا به آن رطوبت ببخشید. ما به شما طرز تهیه یک نوع ماسک ماست و عسل را آموزش می دهیم که با استفاده از آن می توانید از داشتن پوستی زیبا و البته نرم و مرطوب لذت ببرید.

مواد لازم

  • دو قاشق غذاخوری ماست ساده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک تا دو قاشق غذاخوری بلغور جو (بلغور جو باید پخته و خنک شود.)

طرز تهیه

تمامی مواد را در ظرفی بریزید و با یکدیگر خوب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. مطمئن شوید که خمیر به دست آمده نرم است. این خمیر نرم را روی صورت خود قرار دهید. 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید. سپس خمیر را بشویید. برای شستن، از لیف استفاده کنید. در پایان از زیبایی و جوانی پوست خود لذت ببرید.

3. ماسک ماست و عسل برای پوست های بسیار حساس

در صورتی که پوست شما بسیار حساس است برای آرام کردن آن از این ماسک استفاده کنید تا متوجه خواص اعجاب آور این ماسک شوید. در این نوع ماسک ماست و عسل، از خواص بابونه برای پوست و آلوئه ورا نیز بهره گرفته شده است.

مواد لازم

  • نصف فنجان ماست
  • دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا. همچنین می توانید از عصارۀ آلوئه ورا نیز استفاده کنید.
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • نصف یک خیار پوست کنده شده
  • چند قطره روغن بابونه

طرز تهیه

مواد را در مخلوط کن، به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. سپس آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی صورت قرار داده و اجازه دهید تا بر روی پوستتان تاثیر خود را بگذارد.

4. برای پوست های تیره و کدر

در صورتی که پوستی کدر دارید، ماسک ماست و عسل، نتایج بی نظیری را بر روی صورت شما به وجود خواهد آورد.

مواد لازم

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق غذاخوری ماست ساده
  • دو قاشق غذاخوری بادام که باید خیلی خوب آسیاب شوند.
  • نصف قاشق چایخوری آبلیمو

طرز تهیه

مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را به آرامی به مدت 1 یا 2 دقیقه روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا تاثیر بی نظیرش را بر روی پوست شما بگذارد. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ماسک ها برای پوست چرب

آیا شما از ماسک ماسک و عسل استفاده کرده اید؟ اثرات آن بر روی پوست شما چگونه بود؟ لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما و خوانندگان انگیزه به اشتراک بگذارید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2207

به "طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای پوست های مختلف" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای پوست های مختلف" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماسک ماست و عسل برای پوست های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید