طرح یارانه نان به رشت رسید

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، پس اجرای طرح یارانه نان در زنجان و قزوین اینبار نوبت به رشت رسید. اما زمان دقیق اجرای آن کی است؟

طرح یارانه نان به رشت رسید

به نقل از مهر، سید محمد اسحاقی با بیان اینکه دولت نظام پرداخت یارانه را اصلاح نموده است، گفت: اصلاح پرداخت یارانه به معنای حذف نیست بلکه یارانه نان به صورت مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری گیلان با اشاره به اینکه اصلاح پرداخت یارانه به صورت آزمایشی در زنجان، قزوین و گیلان اجرا می گردد اضافه کرد: اصلاح پرداخت یارانه نان از 16 خرداد در گیلان شروع می گردد و کارتخوان های الکترونیکی در اختیار نانوایان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت به عنوان پایلوت طرح اصلاح پرداخت یارانه نان در گیلان انتخاب شده است، توضیح داد: این طرح تنها شامل نان های سنتی است.

اسحاقی با بیان اینکه دولت 15 درصد فروش نان را به نانوایان پرداخت می نماید، بیان نمود: افزایش قیمت نان نداریم و خرید نان در شهرستان هایی که این طرح در آنها اجرایی می گردد تنها به وسیله کارتخوان امکان پذیر است.

بر تخلفات نانوایی ها نظارت می گردد

وی با بیان اینکه 4 هزار و 95 نانوایی در استان گیلان فعالیت می نماید که اطلاعات آنها رصد شده است، گفت: 2 هزار و 533 نانوایی کد شاپرک را اخذ کردند.

او ادامه داد: دستگاه کارتخوان به صورت رایگان در اختیار نانوایان قرار می گیرد و بعد از شهرستان رشت، سایر شهرستان ها نیز مشمول این طرح می شوند.

اسحاقی با اشاره به اینکه هیچ سهمیه خرید نانی برای خانواده ها در نظر گرفته نشده است، اضافه کرد: بر اساس تراکنش ها، مقدار عرف مصرف هر خانواده تعیین می گردد و این موضوع برای جلوگیری از هدر رفت نان و آرد انجام می گردد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری گیلان با بیان اینکه دستگاه های نظارتی بر تخلفات نانوایی ها نظارت می نمایند، بیان نمود: پس از اصلاح نظام پرداخت یارانه، آرد به قیمت آزاد در اختیار نانوا قرار گرفته و به ازای فروش خود یارانه می گیرند لذا کیفیت نان افزایش یافته و رقابت بین نانوایی ها ایجاد می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4831

به "طرح یارانه نان به رشت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح یارانه نان به رشت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید