ضرورت مقابله با زایمان های تقویمی

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی با اشاره به ضرورت مقابله با عوارض زایمانهای تقویمی و زودرس، گفت تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت کشور وارد می کند و نوزاد را از تکامل رحمی محروم می کند.

ضرورت مقابله با زایمان های تقویمی

به گزارش وبدا، شهلا خسروی مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی اضافه کرد: بحث پر التهاب زایمان زودهنگام در روزهای رند که با اصرار والدین اتفاق می افتد، اتفاق منحصر به فردی درکشور ماست. جلوگیری از زایمان های طبیعی و علاقه والدین بر تولد فرزندشان در تاریخی خاص برخلاف تصور عامه، امری کاملا غیر روشنفکرانه است، لذا نیاز به اصلاح این باور و فعالیت فرهنگی در خصوص تولد ایمن و جلوگیری از عوارض مادری و نوزادی یکی از شاخص های مهم بهداشتی در هر کشور است که در اهداف توسعه هزاره نیز بدان اشاره شده است.

وی تاکید کرد: تولد پیش از موعد و نارسی نوزاد هزینه های زیادی را به سیستم سلامت و درمان و نسل آینده کشور وارد می کند و باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد به ویژه در بحران کرونا می شود و بیشترین ضربه را به نوزاد وارد می کند چرا که بیشترین رشد و تکامل مغزی در سه ماهه آخر بارداری صورت می گیرد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی یادآور شد: محروم کردن نوزادان از زندگی کامل رحمی و به خصوص عبور از کانال زایمان، بلایی است که افراد ناآگاه با تعیین زمان تولد نوزادان زودتَر از موعد و بدون درد زایمان می آورند. این تراژدی دردناک تاریخ تولد لاکچری، می تواند خستگی کادر درمان در دوران کرونا را مضاعف کند و بار بزرگی باشد که نتوان آن را جبران کرد.

خسروی با پیشنهاد نامگذاری تاریخ 9 آذر هر سال به عنوان روز فرزند اوری ایمن، تاکید کرد: سیاست های اتخاذی وزارت بهداشت و همکاری بین بخشی با ارگان های دیگر از جمله ثبت احوال و آگاهی بخشی مادران جامعه می تواند نقش پیشگیری بهتر از درمان را به خوبی نمایان سازد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2892

به "ضرورت مقابله با زایمان های تقویمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مقابله با زایمان های تقویمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید