صنایع دستی لرستان باید صاحب برند شوند، لزوم برندسازی برای10رشته

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اسداله بیرانوند ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: باید بپذیریم که یکی از ابزارهای شناخت مردم از یک محصول، جاذبه یا خدمت، چیزهایی است که از قبل در خصوص آن در ذهن دارند و به اصطلاح ملکه ذهن شان شده است.

صنایع دستی لرستان باید صاحب برند شوند، لزوم برندسازی برای10رشته

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی با اشاره به اینکه شاید این عمومی ترین تعریف برند باشد، اضافه کرد: متاسفانه در حوزه برندسازی در لرستان اتفاق چندانی رخ نداده و اگر هم حرکتی انجام شده به شیوه سنتی و سینه به سینه بوده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد با تاکید بر اینکه ضرورت دارد برای معرفی میراث فرهنگی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان مسئله برندسازی مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: اگر نتوانیم از برندهایمان استفاده کنیم دیگران این کار را به نام و به نفع خودشان انجام خواهند داد.

بیرانوند با اشاره به اینکه در جوامع روستایی و عشایری لرستان بخشی از زندگی مردم آمیخته با محصولات و صنایع دستی است، توضیح داد: تا زمانی که در این حوزه استاندارسازی و نمونه هایمان را معرفی نکنیم نمی توانیم توفیقی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد با اشاره به اینکه بخشی از زندگی عامه مردم در روستاها و مناطق عشایری آمیخته با صنایع دستی شان است، بیان داشت: متاسفانه بسیاری از این صنایع به دلایل گوناگون در حال فراموشی است.

اسداله بیرانوند گفت: احیاء صنایع دستی یک ضرورت است چراکه امروز این محصولات صندلی ویژه ای در اقتصاد و فرهنگ جوامع دارند.

وی اضافه کرد: شمار رشته های صنایع دستی لرستان به بیش از 100 مورد می رسد که دست کم باید بتوانیم در زمینه برندسازی روی 10 مورد از آن ها کار کنیم.

بیرانوند توضیح داد: در همین زمینه زمانی می توانیم به اهداف مان برسیم که همه الزامات این پروسه اعم از فراوری محصول، استانداردسازی، معرفی و عرضه آنها در نظر گرفته گردد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد تاکید نمود: این اتفاق باید در همه حوزه های دیگر میراث فرهنگی اعم از جاذبه های طبیعی و تاریخی هم در دستور کار کمیته های زیرمجموعه کمیسیون قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 441

به "صنایع دستی لرستان باید صاحب برند شوند، لزوم برندسازی برای10رشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی لرستان باید صاحب برند شوند، لزوم برندسازی برای10رشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید