سنگینی ترازوی گردشگری ایران و بلغارستان به نفع بلغارها، امید است به توازن برسیم

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران/مرکزی معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: در سال گذشته 20 هزار ایرانی از بلغارستان دیدن کردند در صورتی که در همین مدت تنها هزار و 500 بلغار از ایران بازدید نموده اند که امید است در این خصوص به توازن برسیم.

سنگینی ترازوی گردشگری ایران و بلغارستان به نفع بلغارها، امید است به توازن برسیم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا لوکس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، ظفر افشون در نشست سفیر بلغارستان با فعالان مالی استان مرکزی ضمن اشاره به آشنایی سفیر بلغارستان با توانمندی های استان در زمینه صنعت، کشاورزی و خدمات اظهار کرد: خوشبختانه علیرغم اینکه سفیر بلغارستان مدت زمان کمی در استان حضور دارد؛ اما در این فاصله آشنایی عمیقی نسبت به استان مرکزی پیدا نموده است.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: کشور بلغارستان علیرغم جمعیت بسیار کم، اما در بخش صنعت پیشرفت های شگرفی داشته و دارای رشد تقریبا ثابت سالیانه بین 2.7 دهم تا 3.2 دهم است.

وی با اشاره به اینکه بلغارستان از نظر ثروت غنی است، عنوان نمود: بلغارستان بسیار علاقه مند است با کشور ایران بویژه استان مرکزی مراودات تجاری داشته باشد.

افشون اضافه کرد: با توجه به هزینه پایین حمل و نقل در بلغارستان، در باب حمل و نقل می توانیم به وسیله کشور این کشور با کشورهای اطراف آن از جمله صربستان، یوگسلاوی و ... دسترسی و مراودات داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: بلغارستان با وجود اینکه یک کشور اروپایی است و در آینده ای نه چندان دور به عنوان رئیس دوره ای اروپای متحد انتخاب خواهند شد و مسئولیت اتحادیه اروپا را عهده دار خواهد شد، اما کشوری بسیار ارزان است.

افشون عنوان نمود: در امر صادرات و واردات نیز عدم توازن وجود دارد و سفیر بلغارستان در این بخش نیز اصرار دارد که به توازن برسیم، دستیابی به این مهم به کوشش صنعتگران و تولیدکنندگان بستگی دارد.

معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان نمود: به دلیل سخت گیری های کشورهای انگلستان و فرانسه و اعمال استانداردهای سخت، صادرات به این کشورها سخت است در حالی که به راحتی می توانیم به کشور بلغارستان ورود کنیم و زمینه صادرات و واردات بین تجار ایرانی و بلغارستان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 359

به "سنگینی ترازوی گردشگری ایران و بلغارستان به نفع بلغارها، امید است به توازن برسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگینی ترازوی گردشگری ایران و بلغارستان به نفع بلغارها، امید است به توازن برسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید