روش نگهداری از بونسای افرا در خانه چگونه است؟

به گزارش یزد بلاگ، نگهداری از بونسای افرا به دلیل زیبایی کم نظیرش و تلفیق هنر با باغبانی بسیار موردتوجه قرارگرفته است. آبیاری منظم روزانه، تأمین نور زیاد، کوددهی هر سه هفته یک بار و هرس سالانه از شرایط نگهداری بونسای افرا در خانه است.

روش نگهداری از بونسای افرا در خانه چگونه است؟

بونسای درخت افرا به شکل بی نظیری قوه عجیب خیالی حجم، سن و قدرت را در بیننده به وجود می آورد. برای نگهداری بونسای افرا در منزل ضروری است اطلاعاتی درزمینه نور، درجه حرارت، سایه، امکان انتقال گیاه از محلی به محل دیگر در ساعات مختلف روز را بدانید و اینکه آیا این گیاه زیبا را باید در اتاق بسته نگهداری کنید یا در خارج از منزل و محیط باز؟

در این بخش از خبرنگاران سعی نموده ایم تا تمامی موارد مورداحتیاج برای نگهداری بونسای افرا در منزل را گردآوری کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط نگهداری بونسای افرا

نگهداری از بونسای افرا و شرایط محیطی مورداحتیاج آن به توضیح زیر هست:

  • محل نگهداری: گل بونسای افرا در اغلب روزهای سال به جز اواخر پاییز و زمستان که دما به زیر صفر درجه سانتی گراد میرسد، باید در محیط باز قرار داشته باشد. البته می توان این گیاه را در اتاق روشن و در کنار پنجره های آفتابگیر نیز قرار داد.
  • خاک: خاک مناسب برای بونسای افرا آکاداما و یا مخلوط های استاندارد خاک بونسای است که می توانید آن را از فروشگاه های گل و گیاه تهیه کنید. همچنین خاک سبک مخلوط خاک هوموسی، پیت و مقداری کمپوست آلی نیز مناسب است.
  • نور: بونسای افرا به نور زیاد احتیاج دارد. البته در بعدازظهر بهتر است گیاه را به سایه انتقال دهید.
  • آبیاری: گیاه بونسای افرا به هیچ عنوان تحمل خشکی ندارد و ضروری است به طور منظم و روزانه آبیاری صورت گیرد. توجه داشته باشید در فصل تابستان یک بار صبح گیاه را آبیاری کنید و در بعدازظهر مجددا خاک گلدان را آنالیز نموده و اگر خشک است دو مرتبه آبیاری کنید. ولی در فصل زمستان احتیاج آبی گیاه کمتر می شود و یک روز در میان آبیاری را انجام دهید. بهتر است برای آبیاری این گیاه از آب مقطر استفاده شود.
  • دما: بهترین دما برای نگهداری بونسای افرا 15 تا 18 درجه سانتی گراد است.
  • مه پاشی: با توجه به احتیاج رطوبتی بالای گیاه بونسای افرا ضروری است آن را یک یا دو بار در روز هنگام صبح زود یا عصر غبار پاشی کنید. به این منظور توصیه می شود از آبی بهره ببرید که کلر آن خارج شده باشد. همچنین رسیدن هوای آزاد به گیاه باعث شادابی آن می شود ولی دقت کنید گیاه، در معرض جریان مستقیم باد سرد قرار نگیرد.
  • کوددهی: برای کوددهی بونسای از کودهای استاندارد مخصوص پرورش بونسای بهره ببرید. این کودها را می توانید از گل فروشی ها تهیه نمایید. کوددهی گیاه را از هنگام شکفتن جوانه ها تا اواخر تابستان بهره ببرید. هر سه هفته یک بار گیاهتان را تقویت کنید.
  • هرس: برای هرس بونسای افرا بهترین زمان هفته های آخر زمستان و دو هفته قبل از تعویض گلدان است. ضروری است بدانید هرس تابستانه این گیاه در وسط تابستان باعث فراوری شاخه های قوی نابجا می شود که از زیبایی گیاه شما خواهد کاست.
  • سربرداری: به طورکلی بهترین زمان سربرداری گیاه هنگامی است که شاخه ها دارای یک جفت برگ پهن و بالغ و یک جفت جوانه انتهایی ظریف هستند. به این منظور دو جوانه انتهایی حذف می شود و این عمل در طول تابستان روی شاخه ها ادامه دارد.
  • تعویض گلدان: برحسب شرایط رشد و مشخصات گیاه و گلدان تعویض آن هر یک تا سه سال خواهد بود.
  • آفات و بیماری ها: مهم ترین آفات این گیاه شته و مگس سفید است. به منظور از بین بردن آن ها از خفیف ترین آفت کش ها بهره ببرید.

درخت افرا یکی از زیباترین درختان خزان دار است که به دلیل ریشه دهی سریع و برگهای رنگین و پاییزی آن هواداران زیادی دارد. ریشه های فرم دار و تنه مخروطی بارنگ غیرقابل توصیف آن مدت هاست که موردتوجه هنرمندان بونسای قرا گرفته است و سالیانه هزار اصله با تنه ای به قطر 6 سانتیمتر ایجاد می شود. بونسای افرا در حقیقت سلطان گیاهانی است که ریشه های آن انبوهی از سنگ کوه مانند را در هوا در اغوش گرفته اند و بدون تردید یکی از زیباترین درختان بونسای است. نگهداری از انواع بونسای مستلزم مهارت و صرف وقت است. امیدواریم توضیحات بالا شمارا در نگهداری از این گیاه زیبا یاری کند.

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

منبع: setare.com
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3045

به "روش نگهداری از بونسای افرا در خانه چگونه است؟" امتیاز دهید

6 کاربر به "روش نگهداری از بونسای افرا در خانه چگونه است؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش نگهداری از بونسای افرا در خانه چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید