روحانی: این یک اعلام خطر است

به گزارش یزد بلاگ، رئیس جمهور با هشدار درباره الزام رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: همگی باید با جدیت مراقبت کنیم تا وارد موج چهارم شیوع بیماری کرونا نشویم.

روحانی: این یک اعلام خطر است

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ناتوانی علم و دانش و تجربه و دانش بشری در برابر ویروس کرونا ادامه دارد، اضافه نمود: حالا اینکه کی علم پیروز گردد این ویروس را به زانو دربیاورد؟ برای ما کاملا روشن نیست؛ تجربه تاریخ بشر نشان داده است که نهایتا بشر پیروز می گردد.

رئیس جمهور گفت: یک واقعیت هم برای همه روشن شد که دانش بشر هرچند هم پیشرفت کند در برابر علمی که باید حاصل گردد باز هم مقدار اندکی است که نمی گردد گفت، به همه علوم دست یافته ایم؛ پس چاره همچنان مراعات تمام دستورالعمل های بهداشتی است.

روحانی با تاکید بر اینکه همه آن هایی که یکسال پیش گفته شده بود باید تکرار گردد، اظهارداشت: زدن ماسک، رعایت فاصله و شستن دست ها و کاهش تجمعات همگی راه اصلی برای مقابله با کرونا است.

رئیس جمهور گفت: کار دیگری که باید انجام داد واکسیناسیون است؛ ما این کار را آغاز کردیم و ادامه می دهیم و این مساله یاری می نماید که جامعه را ایمن سازی و زنجیره کرونا را قطع کنیم. در جلسه امروز هم تاکید شد که مراقبت نسبت به ورودی ها از خارج به داخل مخصوصا از کشور هایی که با ویروس های جدید آلوده هستند، افزایش پیدا کند.

روحانی توضیح داد: این مقررات باید به طور کامل اجرا گردد؛ صدا و سیما، روزنامه ها، هواپیمایی باید اعلام و تکرار کند که هر کس وارد کشور می گردد باید مقرراتی که اینجا وجود دارد را به طور کامل مراعات نمایند؛ این موردی نیست که قابل گذشت باشد چراکه جان میلیون ها انسان ها در میان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی زودهنگام مخصوصا درباره ویروس جهش یافته ضرورت دارد، تاکید نمود: فردی که وارد یک استان و یا شهرستان می گردد مسئولین باید همه مراقبت نمایند و اگر کسی آلوده شده است مساله قرنطینه و مقرراتی که وجود دارد را اعمال کند.

روحانی ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا از خیز چهارم کرونا جلوگیری بکنیم؛ ما نزدیک عید نوروز هستیم و این مساله اهمیت دارد و اگر می خواهیم عید خوبی داشته باشیم از حالا باید آغاز کنیم. متاسفانه امروز اعلام شد که استان خوزستان شرایطش قرمز شده است در حالی که در هفته های گذشته شرایط قرمز در کشور نداشتیم.

رئیس جمهور گفت: بعضی استان ها هم زرد بودند که تبدیل به نارنجی شده اند؛ این یک اعلام خطر برای همه ماست و این به این معناست که ما به سمت خیز چهارم در حال حرکت هستیم و امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که آن را مهار کنیم.

روحانی اضافه نمود: حتی اگر واکسیناسیون هم انجام گردد و همه تجهیزات آماده باشد، هنوز تا یکسال دیگر باید مراقبت کنیم و اصل این است که سبک زندگیمان را به گذشته برنگردانیم.

رئیس جمهور گفت: این سبک زندگی جدید را باید تا یکسال دیگر ادامه بدهیم و در ماه های مبارک رجب و شعبان که ماه عروسی است باید مراقبت کنیم که این مجالس به مجالس عزا تبدیل نگردد.

روحانی همچنین تاکید نمود: امیدواریم در خاتمه سال بتوانیم روز های خوبی را برای مردم داشته باشیم و سال 1400 سال مناسب تری نسبت به سال 1399 باشد که ما در طول این سال گرفتار این بیماری بودیم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3386

به "روحانی: این یک اعلام خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: این یک اعلام خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید