رقایت تنگاتنگ بایدن و سندرز؛ نتایج اولیه انتخابات درون حزبی آمریکا حاکی از چیست؟

به گزارش یزد بلاگ، فارس نوشت: نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 14 ایالت مهم آمریکا نشان می دهد که جو بایدن با کسب 49 درصد آراء و 401 موکل انتخاباتی، پیشتاز است برنی سندرز با پیشتازی در کالیفرنیا در حال نزدیک شدن به بایدن است.

رقایت تنگاتنگ بایدن و سندرز؛ نتایج اولیه انتخابات درون حزبی آمریکا حاکی از چیست؟

با شمارش بیش از 50 درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات ها در 14 ایالت مهم آمریکا، جو بایدن معاون باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا هم اکنون با کسب 49 درصد آراء و 401 موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا قرار گرفته است.

نتایج اولیه انتخابات درون حزبی آمریکا در مجموع 14 ایالت آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا، ورمونت و ویرجینیا نشان می دهد که جو بایدن با کسب 49 درصد مجموع آراء و 401 موکل انتخاباتی در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است.

برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت با کسب 39 درصد آراء و 323 موکل انتخاباتی در جایگاه دوم قرار گرفته است و بعد از وی، مایکل بلومبرگ میلیاردر رسانه ای آمریکا با کسب 4 درصد آراء و 33 موکل انتخاباتی جایگاه سوم را به خود تخصیص داده است.

آمار و ارقام اولیه حاکی از آن است تا به امروز بایدن پیروز به پیشتازی در 10 ایالت آلاباما، آرکانزاس، مین، ماساچوست، مینه سوتا، کارولینای شمالی، اوکلاهما، تگزاس، تنسی و ویرجینیا شود. از طرف دیگر، سندرز همچنان در چهار ایالت کالیفرنیا، کلرادو، یوتاو ورمونت پیشتاز است.

آلاباما

شمارش 95درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت آلاباما با مجموع 52 موکل انتخاباتی اعلام شده است که طبق آن بایدن با کسب 63 درصد از آراء انتخاباتی با اختلاف بسیار زیاد، در جایگاه اول و سندرز با کسب 17 درصد در جایگاه دوم و بلومبرگ با کسب 12 درصد آراء انتخاباتی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

اوکلاهما و ویرجینیا

شمارش آراء در ایالات اوکلاهما و ویرجینا به خاتمه رسیده است و بایدن در ایالت اوکلاهما با کسب 39 درصد آراء و در ویرجینیا با کسب 54 درصد آراء پیروز شده است. سندرز در اوکلاهما با کسب 25 درصد و بلومبرگ با کسب 14 درصد در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفته اند. در ایالت ویرجینیا، سندرز با کسب 23 درصد آراء و الیزابت وارن با کسب 11 درصد آراء در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفته اند.

در ایالت اوکلاهما با مجموع 37 موکل انتخاباتی، بایدن با کسب 21 موکل انتخاباتی، سندرز با 13 موکل انتخاباتی و بلومبرگ با 3 موکل انتخاباتی در جایگاه اول تا سوم رقابت های انتخابات درون حزبی دموکرات ها در این ایالت قرار گرفتند.

در ایالت ویرجینیا نیز با مجموع 99 موکل انتخاباتی، بایدن پیروز به کسب 66 موکل انتخاباتی، سندرز با 31 موکل انتخاباتی و وارن با دو موکل انتخاباتی جایگاه اول تا سوم رقابت های درون حزبی دموکرات ها در این ایالت را به خود اختصاص دادند.

اوکلاهما

ویرجینیا

پیشتازی سندرز در ایالت مشخص کننده کالیفرنیا

علیرغم آنکه تا به امروز بایدن در بیشتر 14 ایالت آمریکا بیشتریت آراء را به خود اختصاص داده است، با شمارش 10 درصد از آراء انتخاباتی ایالت مهم کالیفرنیا با مجموع 415 موکل انتخاباتی، برنی سندرز با کسب 29 درصد آراء در این ایالت مهم پیشتاز است و بلومبرگ با کسب 19 درصد و بایدن با کسب 17 درصد آراء انتخاباتی در جایگاههای دوم و سوم قرار گرفته اند.

رأی گیری روز گذشته به سه شنبه بزرگ معروف است که به دلیل برگزاری همزمان انتخابات در 14 ایالت به چنین نامی معروف شده است. در سه شنبه بزرگ، تکلیف یک سوم کل مجموع موکلان انتخاباتی مشخص خواهد شد. نامزدی که در نهایت به 1991 موکل انتخاباتی دست پیدا کند، می تواند نامزد نهایی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و رقیب دونالد ترامپ شود.

کارولینای شمالی

شمارش آراء در ایالت کارولینای شمالی با مجموع 110 موکل انتخاباتی نیز به خاتمه رسیده است که بایدن در نهایت با کسب 43 درصد در جایگاه اول قرار گرفته است و سندرز نیز با کسب 24 درصد و بلومبرگ با کسب 13 درصد مجموع آراء در جایگاههای بعدی قرار گرفته اند.

آرکانزاس

با شمارش 90 درصد از آراء انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت آرکانزاس با مجموع 31 موکل انتخاباتی، بایدن با کسب 39 درصد از آراء در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است و سندرز با کسب 23 درصد آراء در جایگاه دوم و بلومبرگ با کسب 17 درصد از آراء در جایگاه سوم رقابت های نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا قرار گرفته است.

ورمونت

با اعلام 100 درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت ورمونت با مجموع 16 موکل انتخاباتی، برنی سندرز با 51 درصد و 11 موکل انتخاباتی جایگاه نخست را به خود اختصاص داد و بایدن با کسب 22 درصد آراء و پنج موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و وارن با کسب 13 درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفتند.

تنسی

با شمارش 98 درصد از مجموع آراء انتخاباتی ایالت تنسی با مجموع 64 موکل انتخاباتی، بایدن با کسب 42 درصد از مجموع آراء در جایگاه اول و سندرز با کسب 25 درصد از مجموع آراء در جایگاه دوم و بلومبرگ با کسب 16 درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در حال تکمیل...

310311

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 592

به "رقایت تنگاتنگ بایدن و سندرز؛ نتایج اولیه انتخابات درون حزبی آمریکا حاکی از چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقایت تنگاتنگ بایدن و سندرز؛ نتایج اولیه انتخابات درون حزبی آمریکا حاکی از چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید