خبرنگاران ترامپ: سندرز به زودی از گود رقابت حذف می شود

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران - دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه درتلاش برای بزرگنمایی اختلاف میان حزب دموکرات، پیش بینی کرد که برنی سندرز نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020، به زودی از گود رقابت حذف می شود.

خبرنگاران ترامپ: سندرز به زودی از گود رقابت حذف می شود

به گزارش تارنمای خبری نشریه هیل، ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که حزب دموکرات آمریکا برای جلوگیری از نامزدی سندرز سناتور ایالت ورمونت دست به کار شده است.

مدرک محکمی مبنی بر تصمیم کمیته ملی دموکراتیک آمریکا برای کمک به یک نامزد خاص برای شرکت در انتخابات 2020 دردست نیست، اما این کمیته همواره از سوی طرفداران سندرز مورد انتقاد قرار گرفته است.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، اقدامات جانبدارانه ای در این کمیته نسبت به هیلاری کلینتون و سندرز مشاهده شد.

بعلاوه، بیشتر تشکیلات دموکرات آمریکا در حمایت از جو بایدن نامزد این حزب در انتخابات 2020 به صف شده اند. بایدن درپی چندین مورد پیروزی در رقابت های درون حزبی بر سندرز، اکنون پیشتار رقابت های حزب دموکرات است.

درهمین حال، ستاد انتخاباتی سندرز پس از پیروزی بایدن در ایالت های آریزونا، فلوریدا و ایلینوی اظهار داشت که سندرز در مدت زمان باق مانده به رقابت بعدی درون حزبی، با طرفدارانش برای ارزیابی کارزار انتخاباتی مذاکره می کند.

جو بایدن در سومین سه شنبه بزرگ از رقیب سوسیال دموکرات خود برنی سندرز پیش افتاد به گونه ای که در ایالت فلوریدا 59 درصد و ایالت ایلینوی 59.1 درصد آرا را به دست آورد.

براساس نتایج نسبی در آریزونا هم بایدن با بیش از 10 درصد آرا از رقیب خود پیشی گرفت.

به این ترتیب مجموع نمایندگان متعهد برای معاون اول رئیس جمهوری پیشین آمریکا به یک هزار و 41 نفر و برای سناتور ورمونت به 765 نفر رسید.

برای پیروزی در این مرحله به یکهزار و 991 دلیگیت (نمایندگان متعهد) نیاز است که تا به امروز هیچ یک از این داوطلبان دموکرات، این میزان را کسب نکرده اند.

در حزب رقیب، ترامپ با کسب تعداد لازم نمایندگان متعهد برای کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه، حضور خود را در انتخابات نوامبر 2020 قطعی کرده است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 713

به "خبرنگاران ترامپ: سندرز به زودی از گود رقابت حذف می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ: سندرز به زودی از گود رقابت حذف می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید