راه چاره مشکل موی حیوانات خانگی در منزل

به گزارش یزد بلاگ، یافتن موی حیوان خانگی مورد علاقه تان بر روی لباس ها، فرش، مبلمان و وسایل منزل می تواند بسیار ناخوشایند باشد. اما این مسئله نباید باعث گردد شما از نگهداری حیوان محبوبتان نا امید شوید. برترین راه این است که اقدام به زدودن موها از محیط منزل خود بنمایید. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها استفاده از دستمال مرطوب و نیروی الکتریسیته ساکن است.

راه چاره مشکل موی حیوانات خانگی در منزل

روش اول: استفاده از رطوبت

1- جمع کردن موها با دست مرطوب: کف دست خود را در یک کاسه آب فرو ببرید. با مالیدن دست مرطوب خود روی سطحی که مو به آن چسبیده است، موهارا گلوله نموده و بردارید. این ترفند کارساز است زیرا موها خیس و سنگین تر شده و به راحتی از سطوح جدا می شوند. این روش زمانی که دست یا سطحی که مو به آن چسبیده است دارای الکتریسیته ساکن باشد، مؤثر نخواهد بود.

2- استفاده از اسفنج آشپزخانه خیس: برای پاک کردن فرش هایی که پرزهای کم و کوتاه دارند، یک اسفنج خیس را سر یک چوب ببندید و با کشیدن اسفنج روی فرش اقدام به تمیز کردن آن نمایید. حالت خلأ و مکشی که از طریق اسفنج ایجاد می گردد موها را از فرش جدا می نماید. از این روش برای تمیز کردن فرش یا پرده ها می توان استفاده کرد. با مالیدن اسفنج، تاروپود فرش یا پارچه مورد نظر به طور کامل تمیز می گردد؛ موها به صورت گلوله ای خز مانند در آمده و به راحتی برداشته می شوند.

روش دوم: استفاده از مواد چسبنده

1- نوارهای چسبنده ای که در خیاطی به جای دکمه یا زیپ استفاده می شوند می توانند به جمع آوری موها یاری نمایند. این نوارها نسبت به پارچه استحکام بیشتری داشته و برای تمیز کردن گوشه ها مناسب هستند.

2- از نوار چسب می توان برای برداشتن گلوله های مو که به حالت خز مانند درآمده اند استفاده کرد. فقط کافی است مقداری نوار چسب را دور دست خود ببندید به صورتی که سطح چسبنده آن رو به بالا باشد و با دست خود به آرامی به سطح مورد نظر ضربه بزنید.

روش سوم: استفاده از جاذبه مغناطیسی

1- از دستکش های لاتکس (دستکش های جراحی) نیز می توان استفاده کرد.دستکش را بپوشید و دست خود را برروی سطح مورد نظر بمالید. موها به راحتی جذب دستکش می شوند. از دستکش های پلاستیکی آشپزخانه یا دستکش های باغبانی نیز میتوان استفاده کرد.دستکش را قبل از استفاده کمی خیس کنید تا بهتر بتوانید موها را جمع کنید.

2- از یک بادکنک باد شده نیز می توانید بهره ببرید. بادکنک را روی سطحی که می خواهید آن را تمیز کنید بمالید. الکتریسیته ساکن موجود در سطح بادکنک باعث می گردد موها به راحتی جذب بادکنک شوند. (می توانید با موهای خود نیز این موضوع را امتحان کنید. بادکنک را به موهایتان نزدیک کنید خواهید دید که موهای شما جذب بادکنک می شوند.) شما می توانید موهای جمع شده را از بادکنک جدا کنید و دوباره با بادکنک به تمیز کاری خود ادمه دهید.

3- جاروهای پلاستیکی زبر در پاک کردن سطوح فوق العاده اند. مخصوصا موهایی که بسیار چسبنده هستند و به سختی جدا می شوند با این روش به راحتی جمع آوری می شوند. الکتریسیته ساکن موجود در سطح جارو به راحتی موها را به خود جذب می نماید.

4- کفش ها یا چکمه ها با کف پلاستیکی (که البته باید تمیز باشند) را نیز می توان برای تمیز کردن سطوح استفاده کرد. آنها را به پا کنید و پای خود را چندین بار روی زمین بکشید. خواهید دید که موها به راحتی جذب کفش می شوند. آن ها را جدا کنید و در سطل زباله بیندازید.

5- از نرم نماینده های مخصوص لباس نیز بهره ببرید. ابتدا می توانید سطوح مورد نظر را با مخلوطی ازآب و نرم نماینده خیس کنید و سپس از هر کدام از روش های فوق که مایلید بهره ببرید. خیس کردن سطوح با مواد نرم نماینده باعث می گردد سایر روش ها کارایی بیشتری داشته باشند.

روش چهارم: از تجمع موها جلوگیری کنید

لباس های خود را جایی قرار دهید که امکان چسبیدن موی حیوان به آن کم باشد. موهای حیوان را به صورت مرتب شانه بزنید تا اندازه مویی که در سطح خانه پخش می گردد کمتر گردد. فرش و مبلمان منزل را به صورت مرتب با جاروبرقی تمیز کنید. شست وشوی مرتب قالیچه ها و سایر زیراندازهایی که حیوان با آن در تماس است فراموش نگردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4858

به "راه چاره مشکل موی حیوانات خانگی در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره مشکل موی حیوانات خانگی در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید