دریافت ویزای تحصیلی؛ بهترین فرصت برای مهاجرت

به گزارش یزد بلاگ، ادامه تحصیلات در کلاس دنیای، یکی از موارد مهمی است که باعث شده سالانه کشورهای زیادی در دنیا میزبان دانشجویان بین المللی باشند.

دریافت ویزای تحصیلی؛ بهترین فرصت برای مهاجرت

علاوه بر این، بسکمک از کشورها موقعیت مناسبی برای جذب دانشجویان در بازار کار خود داشته و همین امر باعث شده تا تقاضا برای ویزای تحصیلی به صورت روزافزون رشد کند. در ادامه مطلب، مزایای مهاجرت تحصیلی و بهترین کشورها برای این کار را بررسی کرده ایم.

مزایای مهاجرت تحصیلی کدام است؟

شاید جالب باشد بدانید که یکی از عمده ترین شکل ها برای مهاجرت در بین ایرانیان مهاجرت تحصیلی است. دلایل این محبوبیت بسیار زیاد است که در زیر بعضی از اصلی ترین آنها را به صورت خلاصه توضیح داده ایم.

امکان کار در حین تحصیل

در بسکمک از کشورها با توجه به مقطع تحصیلی، امکان کار پاره وقت وجود دارد و برای همین فرد می تواند تعداد مشخصی ساعات در طول هفته کار شود که اغلب بین 25 تا 40 ساعت در هفته است. این مزیت به ویژه برای کسانی که به دنبال تأمین بخشی از هزینه های خود هستند، جای تأمل دارد.

آشنایی با فرهنگ و رسوم مختلف

زندگی در یک کشور جدید فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ یک کشور است. مهاجرت تحصیلی همچنین فرصت آشنایی با جامعه دانشجویی از کشورهای مختلف را فراهم می کند. این امر همچنین فرهنگ پذیری فرد را بالا می برد و فرصت های زیادی برای یادگیری زبان را در دل جامعه فراهم خواهد کرد.

راهی برای دریافت اقامت دائم

در بسکمک از کشورها امکان این امر فراهم است که بعد از ویزای تحصیلی برای دریافت ویزای کاری اقامت کرد. همچنین می توان به راحتی بعد از مدتی کار و زندگی در بعضی از کشورها برای اقامت دائم تلاش کرد و پیروز به این کار نیز شد.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی

در بسکمک از کشورهای دنیا و دانشگاه های معروف دنیا، امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد. این امر به معنی شرایطی است که فرد می تواند در یک کشور رایگان تحصیل کند. البته هر کشور برنامه خاص خود را دارد. بعضی بورسیه را در قالب کمک هزینه ارائه می دهند و بعضی دیگر به صورت کامل هزینه تحصیل فرد را پوشش می دهند. پیش از هرگونه اقدامی اگر در رابطه با بورسیه های تحصیلی سوال دارید، می توانید از خدمات موسسه صباپلن در این زمینه بهره مند شوید.

فرصت های جانبی فراوان

در اغلب کشورها، دانشگاه ها در کنار برنامه عادی تحصیلی برای دانشجویان برنامه های تحقیقاتی و مطالعاتی فراهم می کنند. زمین های ورزشی، فستیوال های موسیقی و امکانات تفریحی نیز از فرصت های جانبی است که در کشورهای زیادی برای دانشجویان بین المللی فراهم شده است.

بعضی از بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان

در ادامه بعضی از کشورها را که شرایط بهتری برای تحصیل ایرانیان دارد را بررسی خواهیم کرد.

تحصیل در کانادا

اگر تحصیل در کانادا را انتخاب کنید و این فرصت را خواهید داشت که با تجارب فرهنگی و طبیعی بسیار متفاوت روبرو شوید؛ از پیست های اسکی بریتیش کلمبیا تا استان دشت مانیتوبا، … . مشهورترین استانهای کانادا برای دانشجویان بین المللی انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک هستند. برای کسانی که می خواهند در یک دانشگاه نخبه در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا تحصیل کنند، درخواست ویزای تحصیلی در کانادا می تواند یک گزینه جذاب باشد. در مجموع 26 دانشگاه در کانادا در لیست بهترین دانشگاه های دنیا حضور دارند، از این تعداد 3 دانشگاه در بین 50 رتبه برتر دنیا و 11 دانشگاه دیگر در بین 300 برتر دنیا را قرار گرفته است.

تحصیل در استرالیا

استرالیا که در نیمکره جنوبی واقع شده است، این کشور به مناظر طبیعی بکر و آب و هوای گرم مشهور است. استرالیا یک رهبر دنیای در زمینه آموزش است. این امر آن را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

استرالیا از شهرت و اعتبار بالایی در آموزش دنیای برخوردار است. این کشور یکی از بالاترین درصد جمعیت واجد شرایط آموزش عالی مهاجر را دارند. استرالیا دارای یک سیستم آموزش کلاس دنیای است که در کنار کیفیت بالا، دارای شهریه های عادلانه نیز هست. 25 موسسه استرالیایی در بین 500 دانشگاه برتر دنیای QS قرار گرفته است که 7 مورد از آنها در بین 100 دانشگاه برتر قرار گرفته است. بالاترین رتبه در این بین دانشگاه ملی استرالیا است که در 24 ام قرار گرفته است. رتبه بعدی دانشگاه ملبورن است که در رتبه 39 و دانشگاه سیدنی قرار گرفته است که در رتبه 42 قرار گرفته است.

تحصیل در ترکیه

شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در ترکیه این فرصت را خواهید داشت که مدرنیته و سنت را در یکی از امن ترین و با ثبات ترین کشورهای منطقه تجربه کنید. بعضی از دانشگاههای ترکیه زبان انگلیسی را به عنوان زبان تدریس در نظر می گیرند، در حالی که بعضی دیگر فرصت یادگیری انگلیسی را نیز در حین تحصیل دارند. مهمتر از همه، کیفیت بالای آموزش شما را برای آینده ای که در هر کجای دنیا برای خود متصور هستید، بیش از پیش آماده خواهد کرد.

این کشور میزبان 206 موسسه آموزش عالی است که با برنامه های خود حدود هشت میلیون دانشجو را پوشش می دهد. در مجموع ده موسسه آکادمیک ترکیه در رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا حضور دارند. با توجه به اینکه سیستم آموزش عالی ترکیه یکی از جوانترین سیستم های دنیا است، فرصت بسکمک جهت تحصیل و پیشرفت را برای متقاضیان فراهم می کند.

مراحل عمومی برای دریافت ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی در هر کشوری یک سری شرایط عمومی وجود دارد که برای همه کشورها مشترک است. در اولین گام باید شما دانشگاه مورد نظر خود را یافته و شرایط خود را با آن انطباق دهید. بعد هم باید در سایت دانشگاه مدارک خواسته شده برای دریافت پذیرش را ارائه دهید.

در گام بعدی باید وقت سفارت گرفته و همراه با نامه پذیرش و مدارکی چون پاسپورت، گواهی تمکن مالی، گواهی مهارت زبان و مواردی از این دست برای دریافت ویزا اقدام کرد. در نهایت نیز ویزای تحصیلی شما صادر شده و باید کارهای خود را برای مهاجرت انجام دهید.

سخن پایانی

اگرچه مهاجرت تحصیلی مزایای زیادی دارد، اما نباید فراموش کرد که این کار نیاز به بررسی دقیق شرایط فرد و اقدامات درست برای اپلای است. موسسه حقوقی و مهاجرتی صباپلن با استفاده از نیروهای مجرب و بررسی شرایط شما بهترین فرصت ها را به شما معرفی کرده و به شما در انجام امور مربوط به ویزا و مهاجرت کمک خواهد کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3717

به "دریافت ویزای تحصیلی؛ بهترین فرصت برای مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت ویزای تحصیلی؛ بهترین فرصت برای مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید