دردسرهای مالی باشگاه ها برای جذب ستارگان نامدار فوتبال

به گزارش یزد بلاگ، دردسرهای اقتصادی ناشی از بحران کرونا باعث شده تا خرید ستاره های فوتبال جهان برای باشگاه ها با ریسک بالایی همراه باشد.

دردسرهای مالی باشگاه ها برای جذب ستارگان نامدار فوتبال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، بحران اقتصادی جهانی که به سبب شیوع ویروس کرونا COVID-19 باعث شده تا شاهد وابستگی شدید باشگاه ها به منابع اقتصادی باشیم. با توجه به اینکه باشگاه ها باید اقتصادیات های هنگفتی پرداخت کنند، مسئله حضور در پنجره جابجایی بعدی که در تابستان سال جاری است، باعث خواهد شد تا برای فروش بازیکنان شرایط متفاوتی ایجاد شود.

هر باشگاهی در جهان سعی در کاهش بودجه دارد و برخی نیز قراردادهای عظیم و عظیمی با بازیکنان نامداری منعقد می کنند. پیش از اینکه بیماری همه گیر کرونا جهان را دربر بگیرد، نیمار جونیور با قرارداد باور نکردنی 222 میلیون پوندی از بارسلونا راهی پاری سن ژرمن شد تا از سایه لیونل مسی خارج شود اما حالا دوست دارد تا بار دیگر به نیوکمپ بازشود ولی به نظر نمی رسد که شرایط برای بازگشت او مهیا باشد چون مالک باشگاه پاری سن ژرمن نمی خواهد این ستاره برزیلی را بفروشد چرا که هزینه زیادی برای او پرداخت کرده و تنها حاضر است برای آزادی نیمار مبلغی بالاتر را از باشگاه بارسلونا مطالبه کند.

این موضوع را نباید فراموش کنیم که بحث دستمزدهای کوچک نیمار نیز وجود دارد. وی در حال حاضر پس از کسر اقتصادیات در هفته 500 هزار پوند درآمد دارد. هنگامی که هزینه جابجایی و حقوق هفتگی این ستاره برزیلی را در نظر می گیریم، متوجه می شویم چرا باشگاه نیوکاسل که مالکان عربستانی متمولی دارد حاضر شده 300 میلیون پوند برای بازیکنانی مثل نیمار یا گرت بیل بپردازد.

بازیکن دیگری که قیمت بسیار زیادی دارد، کریستیانو رونالدو است. او در انتها ماه مارس سال گذشته توافق کرد تا از رئال مادرید جدا شود و با 80 میلیون پوند راهی یوونتوس شود. این ستاره پرتغالی حقوق چهار ماه خود را به خاطر کرونا کاهش داده، در شرایطی که او هم مانند نیمار در هفته 500 هزار پوند درآمد کسب می کند و هنوز دو سال دیگر از قراردادش با باشگاه نامدار تورینی باقی مانده است. او اکنون 35 ساله است و اگر باشگاه یوونتوس بخواهد او را بفروشد، مسلماً هزینه های زیادی باید برای او دریافت کند.

شکی نیست که مشتری برای رونالدو وجود دارد ولی با توجه به بحران اقتصادی شدیدی که ویروس کرونا ایجاد کرده، خرید چنین بازیکنانی ریسک بسیار بالایی دارد و باید بپذیریم که باشگاهی که حاضر شود برای ستارگانی مانند کریستیانو رونالدو، نیمار جونیور، لیونل مسی و گرت بیل هزینه سرسام آوری پرداخت کند، در خطر ورشکستگی اقتصادی قرار می گیرد.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1293

به "دردسرهای مالی باشگاه ها برای جذب ستارگان نامدار فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای مالی باشگاه ها برای جذب ستارگان نامدار فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید