تشریح برنامه های ایران برای اکسپو دبی
به گزارش یزد بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تشریح برنامه های ایران برای اکسپو دبی صورت گرفت.
ولی تیموری در نشست شورای سیاست گذاری برگزاری اکسپو دبی که قرار است به مدت شش ماه از اول اکتبر 2021 تا 31 مارس 2022 برابر با 9 مهر 1400 تا 11 فروردین 1401 در شهر دبی برگزار گردد، با آنالیز فرایند پیشرفت و اقدامات اجرا شده درباره اهمیت حضور حداکثری حوزه گردشگری در این رویداد مهم بین المللی گفت: اکسپو پس از جام دنیای فوتبال و المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی دنیا بشمار می آید و در شرایطی قرار داریم که برای هر سه موضوع در حال برنامه ریزی هستیم.
بعلاوه حضور بیش از 192 کشور و پیش بینی بیش از 25 میلیون نفر بازدیدنماینده از اکسپو سال جاری در کنار شرایط مطلوب متراژ 2014 مترمربع غرفه جمهوری اسلامی ایران و هم مکان یابی مطلوب آن شامل قرار دریافت در جوار غرفه های کشورهایی از جمله فرانسه، مکزیک و پرو بستری ویژه فراهم آورده تا ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری کشور در این نمایشگاه بتوانیم همزمان با بازگشایی مرزها و فراهم آوردن شرایط ایمن حضور گردشگران، بر فاصله زمانی اندک میان دبی و شهرهای ایران به ویژه منطقه ها آزاد کشور همچون کیش و قشم در راستای جذب بازدیدنمایندگان بیشمار این رویداد و فراهم آوردن امکان سفر آن ها به کشور تمرکز و اقدام کنیم.
او پیرامون تشریح برنامه های ایران برای اکسپو دبی اضافه کرد: در واقع بواسطه طولانی بودن بازه زمانی برگزاری نمایشگاه از یک سوی و نزدیکی بسیار محل برگزاری آن به استان های مختلف کشور، امکان برگزاری تورهای گردشگری برای غرفه داران و بازدیدنمایندگان بیش از 192 کشور در صورت برنامه ریزی صحیح وجود دارد.
معاون گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه جذب سرمایه گذاران بین المللی در بخش های مالی جزو هدف استراتژیک پاویون جمهوری اسلامی ایران بشمار می آید، از این رو صنعت گردشگری و ظرفیت های بیشمار بخش سرمایه گذاری این حوزه بی شک فرصت های قابل توجهی از جذب سرمایه در این عرصه را سبب خواهد شد.
تیموری با اشاره به سایر اهداف، فرصت ها و منظره حضور ایران اظهار کرد: تسهیل روابط مالی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنی ایران با رویکرد شعار ایران، تمدنی کهن و پایدار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ها یکی از مهمترین هدف گذاری اجرا شده است که با اختصاص 64 مترمربع غرفه ویژه بخش گردشگری وزارت از دو هزار و چهارده مترمربع کل متراژ ایران و امکان حضور و مشارکت صنعت گردشگری در 382 متراژ دیگر از فضاهای مشترک با سایر حوزه ها، امکان برون رفت این حوزه از کمای کرونا را به همراهی بخش خصوصی و فعالان این عرصه سبب خواهد شد.
معاون گردشگری گفت: برابر مذاکرات و توافق به عمل آمده با برگزارنمایندگان اکسپو، علاوه بر غرفه ای که به صورت تخصصی در اختیار حوزه گردشگری قرار می گیرد، فضاهای عمومی سالن ایران هم برای معرفی و تبلیغ جاذبه های گردشگری، برنامه های آیینی و موسیقی ایران بکار گرفته می گردد.
وی در ادامه با آنالیز اقدامات اجرا شده از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و دنیاگردی به اسم مجری برنامه های وزارتخانه متبوع در این رویداد اعلام کرد: معرفی ظرفیت های تخصصی استان های کشور در سه شاخه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستری مجذوب نماینده برای بازدیدنمایندگان غرفه ایران در این رویداد دنیای خواهد بود و پرداختن به شاخه های تخصصی هر یک، شامل انواع گردشگری از جمله سلامت، طبیعت، فرهنگی در کنار معرفی آیین های سنتی، صنایع دستی، تاریخ و فرهنگ کشور هسته اصلی برنامه های اجرایی را تشکیل می دهد و احتیاج است با حضور جدی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی و دولتی بیشترین بهره وری از فرصت ایجاد شده فراهم گردد. از این رو هر چه برنامه های اجرایی با جزییات و دقیق باشد و بتواند با پاسخ دهی به علایق مختلف در راستای شعار و منظرههای تعریف شده کلان کشور پیش رود، دستاوردهای قابل توجهی پس از مدتها رکود ناشی از کرونا برای تاسیسات و فعالان گردشگری کشور رقم خواهد خورد.
معاون گردشگری با بیان اینکه 70 درصد بازدیدنمایندگان این رویداد اصطلاحاً اکسپوتوریست هستند، گفت: حوزه فرهنگی و گردشگری دو بالی بشمار می آیند که باید به موازات هم در اکسپو نقش آفرینی نمایند، از این رو با توجه به حضور تعداد قابل توجه ایرانی های مقیم در کشور امارات، احتیاج است تمرکز جدی در حوزه بازاریابی و جذب گردشگران به ویژه از کشورهای هدف داشته باشیم و با استفاده از امکانات مجازی همچون اپلیکیشن ها، درگاه های اینترنتی و واقعیت مجازی و اضافه کرده به اسم ابزاری مهم، به روز و کاربردی در معرفی ظرفیت های گردشگری کشور و جذب گردشگران استفاده کنیم و از سویی دیگر بتوانیم بار علمی مورد احتیاج در این حوزه را با برگزاری وبینارها و کارگاه های آموزشی مشترک بین المللی ارتقا دهیم.
نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار با حضور حداکثری کشورها برگزار می گردد و بخش هایی که در این رویداد با رویکردهای مالی و فرهنگی مشارکت دارند، در پی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای دنیای هستند.
منبع: همگردیگروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.