خودروهای رسمی بازی های المپیک

به گزارش یزد بلاگ، وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: اگرچه رشته های موتور اسپورت در حال حاضر در المپیک حضور ندارند اما خودروها نقش پر رنگی را در این رویدادهای مهم بازی می کنند و هر دو سال یک بار اسپانسر خودرویی اصلی انتخاب می شود. در بازی های امسال المپیک ریو 2016 نیسان این افتخار را به دست آورده تا 4200 دستگاه از ساخته هایش وظیفه جابجایی روزانه موردنیاز در بازی های المپیک و پارالمپیک ریو 2016 را بر عهده داشته باشند.

خودروهای رسمی بازی های المپیک

در اینجا نگاهی به خودروهای بازی های امسال و همچنین خودروسازان اسپانسر المپیک در ادوار گذشته می اندازیم.

ریو 2016: نیسان Kicks

نیسان Kicks کاملاً جدید خودروی رسمی بازی های المپیک ریو است، کراس اووری شیک که می تواند با عرضه در ایالات متحده با رقبایی چون هوندا HR-V و مزدا CX-3 رقابت نماید. این کراس اوور کامپکت کمی طویل تر و بلندقدتر از جوک است و ظاهر مرسوم تری دارد. نیسان می خواهد این خودرو را در بیش از 80 بازار عرضه کند اما هنوز تائید ننموده که آمریکای شمالی نیز یکی از آن ها است یا خیر. البته این احتمال هم وجود دارد که Kicks در آینده ای نزدیک جایگزین جوک شود.

ریو 2016: ناوگان نیسان

برای بازی های امسال حدود 200 دستگاه Kicks در نظر گرفته شده و البته 4 هزار خودروی دیگر شامل ناوگانی از خودروهای میکرا، ورسا، سنترا، آلتیما و پیکاپ فرونتیر است.

سوشی 2014: فولکس واگن آماروک پولار اکسپدیشن

دو سال پیش فولکس واگن اسپانسر خودرویی رسمی بازی های المپیک زمستانی سوشی روسیه بود. بی شک جذاب ترین خودروی حضور یافته در رویداد المپیک مدل آماروک پولار اکسپدیشن است. در مجموع سه دستگاه از این پیکاپ های سفارشی ساخته شدند تا مردم را از مسکو به Petropavlovsk-Kamchatsky که شهری در فاصله 16 هزار کیلومتری از مسکو دارد ببرد. نام این تیم همچنین بخاطر ثبت رکورد طولانی ترین سفر آفرود در یک کشور در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

سوشی 2014: ناوگان فولکس واگن

طبیعتاً آماروک پولار اکسپدیشن برای فعالیت های روزانه بازی های المپیک زمستانی چندان مناسب نبود بنابراین فولکس ناوگانی 3 هزار دستگاهی متشکل از خودروهای فولکس، آئودی، اشکودا و مدل های تجاری به این بازی ها فرستاده بود.

لندن 2012: ناوگان ب ام و

دوره پیش بازی های المپیک تابستانی در لندن برگزار شد اما خودروسازی انگلیسی در رأس این بازی ها نبود. در عوض ب ام و خودروسازی بود که بیش از 4 هزار دستگاه خودرو را برای به کارگیری در این بازی ها اعزام نمود. این شرکت آلمانی روی مصرف کم سوخت و آلایندگی پایین تمرکز داشت و غالب ترین مدل حاضر در ناوگان آن 320d سدان بود. سری 3 دیزلی تعداد 1550 دستگاه از ناوگان ب ام و را تشکیل می داد و پس از آن نیز 700 دستگاه 520d،17 دستگاه X3 xDrive20d و 10 دستگاه X5 xDrive30d در بازی ها حضور داشتند. ب ام و همچنین 25 موتورسیکلت را نیز برای برخی رویدادهای جاده ای تهیه نموده بود.

ب ام و در بازی های المپیک لندن سری 1 ActiveE را به همگان نشان داد که پیش نمایشی از آینده الکتریکی کردن خودروهایش بود.

لندن 2012: مینی

به عنوان بخشی از گروه خودروسازی ب ام و، مینی نیز در لندن حاضر بود. این شرکت انگلیسی با 200 دستگاه مینی کوپر در لندن احساس خودمانی بودن داشت. همچنین 40 دستگاه مینی E الکتریک در این بازی ها مورد استفاده قرار گرفتند.

ونکوور 2010: جنرال موتورز

برای بازی های زمستانی ونکوور 2010، جنرال موتورز خودروهای زیادی را برای کانادا آماده ساخت. بیش از 4600 دستگاه خودرو در این بازی ها قهرمانان، مقامات المپیک و افراد مختلف را جابجا می کردند. پس از سرانجام یافتن مسابقات جنرال موتورز ناوگان خودرویی خود در کانادا را فروخت. هر خودرو به طور خاص قیمت گذاری شده بود. ناوگان خودرویی جنرال موتورز در این بازی ها عبارت بود از: شورلت اکوئینکس، مالیبو هیبرید، ایمپالا، تراورس، سابربن، تاهو، بیوک لوسرن و انکلیو، کادیلاک DTS،CTS اسپورت سدان و اسپورت واگن، اسکالاد هیبرید و SRX و در نهایت جی ام سی آکادیا، ترین، یوکان و یوکان XL.

منبع: برترین ها
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 30

به "خودروهای رسمی بازی های المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای رسمی بازی های المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید