خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف غذای فرآوری شده

به گزارش یزد بلاگ، یک مطالعه منتشر شده در نشریه PLOS Medicine به وسیله چند موسسه تحقیقاتی کشور فرانسه حاکی از این است که استفاده از نیتریت در مواد غذایی با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف غذای فرآوری شده

محققان برای اولین بار با اجرای یک تحقیق در مقیاس گسترده نشان دادند که مصرف غذا های تولید شده حاوی نیتریت با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

به گزارش یورک الرت، نیتریت و نیترات بطور طبیعی در آب و خاک یافت می شوند و بطور متداول با آب و مواد غذایی وارد بدن می شوند. این مواد بعلاوه به عنوان افزودنی های غذایی برای افزایش ماندگاری مواد خوراکی استفاده می شوند. یک مطالعه منتشر شده در نشریه PLOS Medicine به وسیله چند موسسه تحقیقاتی کشور فرانسه حاکی از این است که استفاده از نیتریت در مواد غذایی با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

بعضی مقامات حوزه سلامت عمومی خواهان محدود کردن کاربرد نیتریت و نیترات به عنوان افزودنی غذایی بوده اند. با این حال نقش نیتریت و نیترات خوراکی در اختلال عملکردی متابولیک و دیابت نوع 2 در انسان ها همچنان کاوش نشده به جای مانده است.

به منظور جست و جو و تحقیق درباره ارتباط میان مصرف خوراکی های حاوی نیتریت و نیترات با دیابت نوع 2، محققان به داده های جمع آوری شده از بیش از 104 هزار نفر دسترسی پیدا کردند. این افراد بالای 15 سال، بطور داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند و سابقه پزشکی و تغذیه ای خود را گزارش دادند. این محققان سپس با ساخت مدل های آماری این داده ها را مورد تحلیل و تجزیه قرار دادند.

این محققان تاکید کردند: نتایج مطالعه ما شواهد و مدارک جدیدی ایجاد نموده است که نشان دهنده لزوم کاهش مصرف افزودنی نیترات در گوشت های تولید شده در صنعت غذایی است. این درحالی است که پیش از این نیز بعضی مقامات بهداشت و سلامت در سطح دنیا به مردم توصیه نموده اند که مصرف غذا های حاوی این افزودنی های جنجالی از جمله نیتریت سدیم را محدود نمایند. این محققان گفتند: این اولین مطالعه در مقیاس گسترده است که ارتباط مستقیم بین افزودنی های نیتریت و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نشان داده است.

منبع: فرادید
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4944

به "خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف غذای فرآوری شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با مصرف غذای فرآوری شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید