خبرنگاران 550 میلیارد ریال به توسعه مانه و سملقان اختصاص یافت

به گزارش یزد بلاگ، بجنورد-خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: امسال550 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شهرستان مانه و سملقان اختصاص یافته و علاوه براین اعتبار، تسهیلاتی هم برای این خطه در نظر گرفته شده است.

خبرنگاران 550 میلیارد ریال به توسعه مانه و سملقان اختصاص یافت

محمد علی شجاعی روز چهارشنبه در نشست اقشار مختلف و آنالیز مسائل شهرستان مانه و سملقان گفت: در این سفر تامین 2 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی هم تصویب شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ایجاد شهرستان جدید در استان اضافه کرد: مانه و سملقان به 2 شهرستان تقسیم می گردد و امید می رود با این اقدام شاهد تحول در هر 2 شهرستان باشیم.

وی در ادامه گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه هستند، باید بهره مندی این قشر از امکانات مختلف از جمله ورزشی بیشتر گردد در این زمینه برای ایجاد بوستان بانوان چهار میلیارد ریال اختصاص می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه سالن ویژه ورزشی برای زنان شهرستان اختصاص می یابد گفت: شمار بانوان پذیرفته شده در دانشگاه ها این شهرستان هم 2 برابر می گردد.

شجاعی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 710 طرح اشتغالزایی از سوی دهیاری های استان به وزارت کشور ارسال شده است گفت: کوشش داریم تا اشتغال در روستاها رونق گیرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب کمتر از میانگین کشوری است گفت: طول راه های روستایی استان چهار هزار کیلومتر است که 2 هزار کیلومتر آن آسفالت شده است و مابقی هنوز آسفالت نیست.

فرماندار مانه و سملقان هم گفت: سال جاری از منابع سفر رهبر معظم انقلاب به استان 690 میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان اختصاص داده شده است که امید می رود گام های خوبی برای توسعه این منطقه برداشته گردد.

محمودرضا معموری یکی از مسائل در این شهرستان، تامین آب مورد احتیاج برای روستاییان است که در این زمینه بنیاد علوی 100 میلیارد ریال اعتبار به آبرسانی به روستاهای این شهرستان اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: حل مسائل مربوط به تامین آب روستاییان این شهرستان احتیاجمند اعتبار بیشتر است.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان با اشاره به ورود بنیاد علوی برای محرومیت زدایی در این شهرستان گفت: اجرای 38 پروژه با بیش از 420 میلیارد ریال اعتبار از طریق این بنیاد در دست پیگیری است.

ایجاد مرکز اصلاح بذر در مانه و سملقان لازم است

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان مانه و سملقان عظیم ترین فراوریکننده گندم در استان است اما هنوز مرکز اصلاح بذر ندارد.

محمد وحیدی گفت: این شهرستان استعداد زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد، بیشترین میزان فراوری محصولات کشاورزی استان مربوط به مانه و سملقان است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به وجود پتانسیل های خوب کشاورزی در این شهرستان، احتیاج است تا مسوولان حمایت ویژه در این زمینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات خوبی برای توسعه سیستم آبیاری نوین بخش کشاورزی در نظر گرفته است گفت: میزان تجهیز زمین های کشاورزی مانه و سملقان به این سیستم و برخورداری از مزایای آن بسیار پایین است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به شهرها و روستاها، اقدامات عظیمی در این استان اجرا شده است گفت: امید می رود مناطق عشایری استان از گاز بهره مند شوند.

مانه و سملقان تشنه است

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با اشاره به اینکه شهرستان مانه و سملقان به لحاظ فراوری محصولات باغی و کشاورزی جزو شهرستان های ممتاز است گفت: سد شیرین دره به عنوان عظیمترین سد استان در این شهرستان قرار گرفته است اما این منطقه، تشنه ترین شهرستان ها است.

سیدمحمد پاکمهر گفت: برای توسعه کشاورزی، رونق صنعت و رشد گردشگری شهرستان مانه و سملقان احتیاجمند ساخت سد دربند هستیم.

وی با اشاره به مسائل پیازکاران استان و دپوی این محصول در انبارها گفت: در این زمینه آنالیز هایی انجام دادم، در این زمینه کشور هند خواستار پیاز قرمز است اما بخش زیادی از پیاز فراوریی استان، پیاز زرد است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این زمینه مسوولان باید با ترویج و اطلاع رسانی به کشاورزان، کاشت محصولات را مطابق با بازار توسعه دهند.

نشست استاندار خراسان شمالی با اقشار مختلف مردم و آنالیز مسائل و مسائل شهرستان مانه وسملقان در روستای کشانک برگزار گردید.

پراکندگی حوزه روستایی مانه و سملقان موجب بروز مسائلی در بخش آبرسانی این شهرستان شده است.

آشخانه مرکز شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3519

به "خبرنگاران 550 میلیارد ریال به توسعه مانه و سملقان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 550 میلیارد ریال به توسعه مانه و سملقان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید