افزایش همکاری های ایران و اتریش، تعامل در بخش ریلی وهوافضا

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری، در مراسم ملاقات کریستین بوخمان، وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش، با اشاره به افق روشن پیش روی تعاملات دو کشور بر مبنای فناوری گفت: ظرفیت های همکاری علمی، فناوری و مالی دو کشور بر اساس توانمندی ها و سرمایه های انسانی دو طرف است.

افزایش همکاری های ایران و اتریش، تعامل در بخش ریلی وهوافضا

وی با اشاره به این که توانمندی های انسانی و فناوری ایران، بستر خوبی برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی است، اظهار کرد: ایران و اتریش بر همین اساس می توانند همکاری خوبی را در دوره جدید پس از تحریم، بر اساس فناوری و شرکت های فعال حوزه های گوناگون دو کشور ایجاد نمایند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، توانمندی کشور در تربیت نیروی انسانی متخصص را چهره دیگر ایران در مقابل چهره متکی به نفت و منابع زیر زمینی دانست و اضافه کرد: توانمندی و ظرفیت حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران به دلیل منابع نفتی آن نیست بلکه برای سرمایه ارزشمند انسانی آن است که در کشور حضور می یابند به طوری که رتبه سوم جهانی در تربیت فارغ التحصیلان دانشگاهی، تعداد قابل توجه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان دهنده این ظرفیت بالاست.

وی اضافه کرد: فعالیت شرکت های توانمند ایران در حوزه فناوری های راهبردی همچون زیست فناوری، نانو فناوری، اطلاعات و ارتباطات، هوایی و فضایی، زمینه های عالی برای همکاری فناوری دو کشور و بازاری مناسب به منظور سرمایه گذاری، تبادل فناوری توسط هردوطرف است .

ستاری همچنین ظرفیت مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی دیگراز بسترهای مناسب سرمایه گذاری برشمرد و اضافه کرد: وجود بیش از 45 میلیون کاربر تلفن های همراه هوشمند بازار 60 میلیارد دلاری را در اختیار شرکت ها قرار داده است که شرکت های ایرانی نقش قابل توجهی در این حوزه دارند.

معاون علمی و فناوری ضمن پیشنهاد همکاری در بخش ریلی و حمل و نقل، هوافضا، آمادگی این معاونت را برای فراهم سازی زمینه استمرار همکاری های بین المللی بر پایه کارگروه های تخصصی و صندوق سرمایه گذاری مشترک تبادل فناوری گفت.

دربخش دیگری از این ملاقات وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت اشتایر مارک اتریش، آمادگی این کشور برای تعامل باجمهوری اسلامی ایران بر مبنای سرمایه گذاری و همکاری مشترک شرکت های دانش بنیان در زمینه های یاد شده گفت و گفت: واقف هستیم که ظرفیت های ایران از جمله بازار مالی و نیروی انسانی تحصیل نموده، فرصتی مغتنم برای همکاری های دوجانبه خواهد بود و حضور اتریش در ایران بر پایه همکاری های مالی و فناوری شکل خواهد گرفت.

بوخمان با اشاره به تمایل هیات اتریشی برای همکاری و سرمایه گزاری در مجموعه های عملی و فناوری ایران همچون پارک فناوری پردیس زیرساخت های مناسب توسعه فناوری در ایران را مناسب ارزیابی کرد و گفت : فارغ التحصیلان، جوانان و مهندسان دو کشور در موضوع همکاری های دانشگاهی و مالی دو طرفه بسیار حائز اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: همکاری ایران و اتریش با شرکت AVL در مورد طراحی و ساخت موتورهای ماشین های سواری، نمونه پیروز از همکاری های علمی و فناوری است.

در ادامه این ملاقات محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری با اشاره به ظرفیت های ایران در همکاری های دو کشور، به پیشینه تعامل مناسب ایران در روابط با کشورهای اروپایی اشاره نمود و گفت: روابط پیروز و ایران و کشورهای یک زمینه بسیار خوب ادامه همکاری هاست.

شیخ زین الدین به جهش قابل اعتنای ایران در عرصه فناوری اشاره نمود و گفت: شاید تا ده سال پیش، ایران آمادگی چندانی برای حضور در عرضه فراوری محصولات فناوری نداشت، اما اکنون ایران کشور یکی از ظرفیت های در توسعه و ارائه محصولات دانش بنیان دارای توانمندی قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت های ایرانی بسیاری هستند که امادگی دارند تا بخشی از همکاری مالی و فناوری این کشور با کشورهای اروپایی باشند این امکان برای اغلب شرکت های اروپایی وجود دارد که بتوانند نقش توسعه دهنده و فراوری نمایندگی فناوری های اروپایی بر اساس بازار بزرگ آن باشند.

در ادامه این نشست ، تعدادی از مدیران مالی و صاحبان کسب و کارهای ایران و اتریش، توانمندی و زمینه های تمایل به همکاری خود را ارائه کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 544

به "افزایش همکاری های ایران و اتریش، تعامل در بخش ریلی وهوافضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش همکاری های ایران و اتریش، تعامل در بخش ریلی وهوافضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید