خبرنگاران سرپرست نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه مشخص شد

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران- وزارت امورخارجه آمریکا پنجشنبه شب، ایمی کترونا را به عنوان سرپست نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه و معاون وزیر امورخارجه ایالات متحده در امور کشورهای شام در دفتر خاور نزدیک مشخص کرد.

خبرنگاران سرپرست نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه مشخص شد

به گزارش خبرنگاران از رسانه های عربی، کترونا پیشتر مدیر دفتر امور کشورهای شام از سال 2016 تا 2019 و همچنین معاون رییس هیأت دیپلماتیک ایالات متحده در بحرین بوده است.

وی سال 1999 زندگی حرفه ای خود با مأموریت در آدیس آبابا؛ پایتخت اتیوپی شروع کرد واز آن موقع به بعد مسؤول سیاسی در سفارتخانه های آمریکا در السالوادور، قطر و مصر بوده است.

کترونا در واشنگتن و در دفتر امور خاورنزدیک فعالیت داشته است و پرونده های عراق، الجزایر و تونس را دنبال می نموده است و در گذشته معاون ویژه معاون وزارت امورخارجه آمریکا در مسائل بین المللی بوده است.

وی فارغ التحصیل کالج اسمیت در نورتمپتن در ایالت ماسوچوست آمریکا و دارای مدرک کارشناسی ارشد در روابط بین الملل و مدیریت جنگ از مدرسه مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جانز هاپکینز (SAIS)از واشنگتن است.

دولت جدید آمریکا مدعی شده است که برای انتها دادن به جنگ در سوریه و با هماهنگی متحدان خود، به کوشش ها برای حل سیاسی بحران این کشور ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3440

به "خبرنگاران سرپرست نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید