خبرنگاران استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای فراوری ابزار تشخیص کرونا

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران - محققان دانشگاه مریلند در آمریکا راه حل جدیدی را برای تهیه تصاویر اشعه X بسیار با کیفیت توسعه دادند که امکان تشخیص دقیق تر بیماری کووید 19 را فراهم می نماید.

خبرنگاران استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای فراوری ابزار تشخیص کرونا

به گزارش روز دوشنبه از پایگاه خبری ساینس دیلی، بسیاری از کلینیک ها از تصاویر اشعه X برای تشخیص و طبقه بندی بیماران مبتلا به کووید 19 استفاده می نمایند اما طبقه بندی این تصاویر مستلزم دسترسی به اطلاعات دقیقی است که با استفاده از روش های فعلی امکان دستیابی به آن وجود ندارد.

محققان در این آنالیز نوعی فناوری یادگیری ماشین را توسعه دادند که قادر است بر اساس مجموعه های آماری موجود به سرعت اطلاعات جدیدی را فراوری کند.

این فناوری در واقع یک فناوری طبقه بندی است که امکان فراوری تصاویر حاوی اطلاعات مورد احتیاج برای طبقه بندی انواع بیماری کووید 19 را با دقت بالا در اختیار می گذارد و یک ابزار بسیار توانمند برای درک صحیح روش های اثرگذاری این بیماری بر افراد مختلف است.

قرار است گزارش کامل این تحقیقات در کنفرانس IEEE Big Data 2020 ارایه گردد.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر 2019 میلادی (24 اذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن فایزر را تایید کرد و واکسیناسیون در این کشور از هفته گذشته شروع شده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3037

به "خبرنگاران استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای فراوری ابزار تشخیص کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از فناوری یادگیری ماشین برای فراوری ابزار تشخیص کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید