خبرنگاران اردوغان: به دنبال تقویت روابط با آمریکا براساس معادله برد- برد هستیم

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران- رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه شنبه شب در مورد روابط با آمریکا گفت، آنکارا مایل به تقویت همکاری بیشتر با دولت جدید ایالات متحده بر اساس معادله برد - برد است.

خبرنگاران اردوغان: به دنبال تقویت روابط با آمریکا براساس معادله برد- برد هستیم

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در پیغام تصویری به مناسبت شروع به کار یک شبکه تلویزیونی مشترک آمریکایی و ترکیه ای سخن می گفت، اضافه نمود: در دوره اخیر شاهد مسیری بودیم که طی آن دوستی ترکیه و آمریکا به طور جدی در بوته آزمایش نهاده شد.

وی اعلام نمود: معتقدیم منافع مشترک با آمریکا بیش از اختلاف نظرها با آن است.

اردوغان به حضور فتح الله گولن رهبر گروهی به همین نام در آمریکا اشاره نمود و گفت: حضور کودتاگران در کشوری که مدعی سردمداری دموکراسی و آزادی است تناقض بزرگی به شمار می آید.

روابط آنکارا با واشنگتن در ماه های گذشته بر سر تصمیم ترکیه برای خرید سامانه های روسی اس -400 خدشه دار شده و مقامات آمریکایی پیش از این نیز تهدید نموده بودند در صورت ادامه اصرار آنکارا بر خرید این سامانه ها، فناوری فراوری جنگنده های اف -35 را از این کشور خارج خواهند کرد؛ تحویل این جنگنده ها به ترکیه نیز متوقف شده و فراوریکنندگان ترکیه ای از برنامه فراوری مشترک این جنگنده ها حذف خواهند شد.

آمریکا معتقد است که چنین اقدامی در چارچوب ساختار دفاعی غرب همخوانی ندارد و تهدیدی برای جنگنده های اف 35 خواهد بود. ترکیه میخواهد این نوع از جنگنده را از آمریکا خریداری کند.

هراس آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو این است که رهگیری جنگنده های اف 35 در رادارهای سیستم دفاع موشکی اس- 400 وارد شده و توانایی این جنگ افزار در مقابله با روسیه کاهش یابد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3457

به "خبرنگاران اردوغان: به دنبال تقویت روابط با آمریکا براساس معادله برد- برد هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردوغان: به دنبال تقویت روابط با آمریکا براساس معادله برد- برد هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید