حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: حداقل مستمری افرادی که 30 سال سابقه دارند، 4 میلیون و 200 هزار تومان و برای افرادی که بالای 35 سال سابقه دارند، 4 میلیون و 300 هزار تومان است.

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

حقوق بازنشستگان به زودی پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان ممکن است در ماه های آینده تغییر کند. حقوق بازنشستگان به وسیله خزانه کشوری تامین می گردد.اکنون حداقل حقوق بازنشستگان 4 میلیون و 200 هزار تومان است.مسائل مربوط به حقوق بازنشستگان به زودی رفع خواهد شد.

با اخبار متعدد از اندازه حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها شاید هنوز هم بعضی بازنشستگان ندانند در نهایت حداقل حقوق آنها چقدر شده است. آیا ممکن است در ماه های آینده مجددا حقوق آنها تغییر کند یا اکنون دیگر حداقل حقوق آنها مشخص و نهایی شده است؟

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران در این مورد ارقامی اعلام نموده که نشان می دهد هر بازنشسته تامین اجتماعی حداقل حقوقی که می توان بگیرد 4 میلیون و 200 هزار تومان است.

علی دهقان کیا گفت: در سال 1400 با افزایش دستمزد و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، افرادی که 30 سال سابقه دارند، 4 میلیون و 200 هزار تومان و افرادی که بالای 35 سال سابقه دارند، 4 میلیون و 300 هزار تومان می توانند دریافت نمایند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با بیان اینکه برای بازنشستگان سایر سطوح هم شرایطی هم تعریف شده است، توضیح داد: افرادی که با هفت برابر دستمزد بازنشسته شده بودند و در سال 1400 حقوق شان به سه برابر دستمزد رسیده بود و چهار برابر حداقل دستمزد، حقوق شان کاهش یافته بود به همین منظور 50 تا 75 درصد کسری حقوق آن ها را تامین کردیم.

همسان سازی حقوق بازنستگان

او در شرح جزئیاتی از همسان سازی حقوق اظهار داشت: ممکن است موقع افزایش دستمزد، اعلام نمایند افزایش دستمزد سال 1401 منهای متناسب سازی باشد و ما این را نمی پذیریم. متناسب سازی جزو حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار گرفته و افزایش دستمزد بر مبنای متناسب سازی و حقوق است. ما افزایش دستمزد را بر این مبنا قبول داریم.

بنا بر این گزارش، سالانه تنها یک بار آن هم در اسفند هر سال، اندازه حداقل حقوق کارگران در جلسه شورای عالی کار مشخص می گردد که به نظر می رسد همان رقم برای مشخص حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی هم مبنا قرار می گیرد.

منبع: تجارت نیوز

منبع: رکنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4547

به "حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید