جشنواره سفره های ایرانی سبب احیا غذاهای سنتی ایرانی می گردد

به گزارش یزد بلاگ، مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری با اشاره به اینکه گردشگران خارجی به دنبال غذاهای سنتی ایرانی هستند گفت: فلسفه برپایی جشنواره سفره های ایرانی احیای غذاهای سنتی و توسعه گردشگری است.

جشنواره سفره های ایرانی سبب احیا غذاهای سنتی ایرانی می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، محسن رنجبر شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره سفره های ایرانی با بیان اینکه گردشگران سالانه 250 میلیارد دلار در جهان برای خوراک هزینه می نمایند گفت: گردشگران خارجی در سفر به ایران به دنبال غذاهای سنتی و بومی هستند بنابراین باید زمینه احیا و توسعه این نوع غذاها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه فلسفه برپایی جشنواره سفره های ایرانی احیای غذاهای سنتی و توسعه گردشگری است گفت: باید کوشش کرد که سهم ایران از درآمد حاصل از خرید خوراک و غذا توسط گردشگران افزایش یابد.

رنجبر با اشاره به اینکه صنعت گردشگری علاوه بر درآمدزایی سبب ایجاد اشتغال پایدار می گردد اضافه نمود: در شرایطی که خشکسالی شرایط فراوری را با مشکل روبه رو نموده است رونق صنعت گردشگری به ویژه در روستاها سبب کاهش نرخ مهاجرت و حفظ زاد و بوم روستاها و نقاط عشایری می گردد.

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری اظهار داشت: در حال حاضر روستائیان عمده فراورینمایندگان غذاهای سنتی هستند برپایی جشنواره غذاهای سنتی و رونق گردشگری سبب احیا و تنوع بخشی این غذاها می گردد.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای گردشگری در روستاها ایجاد اشتغال برای زنان است توضیح داد: یکی دیگر از مزایای صنعت گردشگری به ویژه در روستاها تامین نیازهای نسل امروز است بدون اینکه تامین نیازهای نسل آینده را به مخاطره بیندازد.

رنجبر گردشگری را موتور محرکه پیشرفت مالی، اجتماعی و فرهنگی دانست و بیان نمود: وجود 50 هزار روستا و 400 روستا در زمینه گردشگر می تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه این صنعت درآمدزا و اشتغال زا باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 382

به "جشنواره سفره های ایرانی سبب احیا غذاهای سنتی ایرانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره سفره های ایرانی سبب احیا غذاهای سنتی ایرانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید