جدیدترین سنسور دوربین شرکت ویوو کیفیت عکس ها را متحول می کند

به گزارش یزد بلاگ، ثبت عکس های باکیفیت با گوشی در محیط های کم نور همچنان کار سختی محسوب می شود ولی ظاهرا شرکت چینی ویوو با ارائه یک سنسور دوربین جدید می خواهد این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند. این شرکت اعلام کرده که مشغول توسعه یک سنسور دوربین RGBW (قرمز، سبز، آبی، سفید) است که در محیط های کم نور عملکرد فوق العاده ای دارد.

جدیدترین سنسور دوربین شرکت ویوو کیفیت عکس ها را متحول می کند

این سنسور از آرایه فیلتر رنگ RGBW بهره می برد که ظاهرا در مقایسه با سنسورهای مرسوم RGGB حدود 200 درصد حساسیت بیشتری نسبت به نور دارد. این سنسور حتی نسبت به سنسورهای RYYB (قرمز، زرد، زرد، آبی) موجود در برخی پرچم داران هواوی مانند هواوی P40 پرو می تواند 60 درصد نور بیشتری جذب کند و در ضمنً برخلاف این سنسور با مسائل مربوط به ثبت رنگ ها هم روبرو نمی شود.

گفته می شود اولین گوشی مجهز به این سنسور دوربین ویوو در سال 2021 راهی بازار می شود و این شرکت به صورت مخفیانه طی یک سال گذشته مشغول توسعه سنسور موردنظر بوده است. باید خاطرنشان کنیم این اولین باری نیست که شرکت های تولیدکننده گوشی ها به بهره گیری از سنسورهای RGBW روی می آورند. هواوی در سال 2015 برای گوشی P8 برای کاهش نویز و بهبود روشنایی در شرایط کنتراست بالا از چنین سنسوری استفاده کرد.

این سنسور عملکرد خوبی داشت ولی نمی توانیم ضعف آن در محیط های با پس زمینه روشن و همچنین مشکل غلظت رنگ در محیط های تاریک را کتمان کنیم. البته این قضیه مربوط به 5 سال قبل است و مطمئنا ویوو از پیشرفت های فناوری طی این سال ها برای بهبود سنسور دوربین خود استفاده کرده است.

در حال حال حاضر هیچ تضمینی برای عملکرد فوق العاده این سنسور دوربین وجود ندارد. با این حال، شرکت ویوو با عرضه گوشی هوشمندی مانند X50 پرو نشان داده که حتی بدون استفاده از حالت شب می تواند ثبت عکس های جذاب در محیط های کم نور را امکان پذیر کند. اما از طرف دیگر، مطمئنا رقبا هم بیکار نیستند. گفته می شود سامسونگ در حال ساخت مدل جدید سنسور 108 مگاپیکسلی خود است و سونی هم قرار است در سال 2021 از سنسورهای جذابی رونمایی کند. اما در هر صورت این خبر نشان می دهد که ویوو قرار نیست از این رقابت جذاب عقب بماند.

  • چرا اندازه سنسور دوربین اهمیت زیادی دارد؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2159

به "جدیدترین سنسور دوربین شرکت ویوو کیفیت عکس ها را متحول می کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "جدیدترین سنسور دوربین شرکت ویوو کیفیت عکس ها را متحول می کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین سنسور دوربین شرکت ویوو کیفیت عکس ها را متحول می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید