جزئیاتی از دوربین زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 40 اولترا منتشر شد

به گزارش یزد بلاگ، ZTE میخواهد 8 روز دیگر (9 مه) از گوشی پرچم دار خود با نام Axon 40 اولترا با فناوری مجذوب کننده دوربین زیر نمایشگر رونمایی کند. به همین دلیل امروز شاهد انتشار خبری بودیم که جزئیات این فناوری را برایمان فاش ساخت.

جزئیاتی از دوربین زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 40 اولترا منتشر شد

ZTE می خواهد در تاریخ 9 مه سال جاری (11 اردیبهشت) از گوشی Axon 40 اولترا رونمایی کند. البته به نظر نمی رسد این تنها محصولی باشد که در رویداد یادشده شاهد آن خواهیم بود، ولی با توجه به اینکه بسیاری از فناوری های مجذوب نماینده ZTE در این محصول بکار گرفته خواهد شد، تمام توجه روی آن است.

طبق معمول، در حالی که هنوز 8 روز تا رونمایی از این محصول زمان به جای مانده، شایعات و خبرهای زیادی در رابطه با آن منتشر شده است. خود ZTE هم بارها و بارها تیزرهایی را با هدف نمایش قابلیت های Axon 40 اولترا منتشر کرد که آخرین تیزر هم اتفاقا چند روز قبل به نمایش گذاشته شد.

در این تیزر، به اصلی ترین قابلیت Axon 40 اولترا یعنی دوربین زیر نمایشگر آن اشاره شد؛ این تنها قابلیتی است که این محصول را از سایر پرچم دارها متمایز می نماید و بنابراین طبیعی است که در رابطه با آن هیجان زده باشیم. خصوصا اینکه ZTE اولین شرکتی بود که این فناوری را در گوشی های خود مورد استفاده قرار داد و اکنون حدودا دو سال است که روی بهبود آن کار می نماید.

طبق اطلاعات منتشر شده، Axon 40 اولترا یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسل سلفی خواهد داشت که مقدار پیکسل های آن به 2.24 میکرومتر می رسد و از فناوری ترکیب پیکسلی هم پشتیبانی خواهد نمود.

در یک پست دیگر، ZTE تأیید کرد که این دوربین تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر هر اینچ خواهد داشت. علاوه بر این ها، از فناوری سفارشی Proactive Vision Algorithm 3.0 خود ZTE هم پشتیبانی می نماید و این یعنی دوربین زیر نمایشگر Axon 40 اولترا می تواند در ثبت سلفی پرتره، عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد. حتی نمونه تصاویر را هم که گفته می گردد به وسیله این گوشی به ثبت رسیده در اختیار داریم که در زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید.

اگر واقعا این تصاویر با دوربین سلفی این گوشی به ثبت رسیده باشند، بنابراین می توانیم ادعا کنیم بالاخره فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر به بلوغ کامل رسیده و شرکت ها می توانند از آن در گوشی های خود استفاده نمایند. خبر خوب هم این است که ZTE توانسته کاری کند تا دیگر اثری از دوربین بر روی نمایشگر دیده نمی گردد.

ZTE Axon 40 اولترا طبق اطلاعات منتشر شده، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی IMX787 خواهد داشت که وظیفه ساخت آن هم بر عهده سونی است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می نماید اما بعید است از لحاظ کیفیت بتواند با برترین های موجود در بازار رقابت کند. دوربین فوق عریض و تله فوتوی این گوشی هم 64 مگاپیکسلی خواهند بود که متأسفانه از جزئیات آن ها بی خبریم.

از سایر مشخصات این گوشی می توان به نمایشگر تقریبا بدون حاشیه OLED، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، تا 16 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 65 واتی اشاره نمود که نوید یک محصول فوق العاده قدرتمند و مجذوب نماینده را می دهند.

اگرچه ZTE گوشی های خود را در بازار کشور ما به فروش نمی رساند، اما فناوری که در گوشی تازه خود بکار خواهد گرفت، قرار است در آینده به یک استاندارد در گوشی های هوشمند تبدیل گردد. استانداردی که بعضی از شرکت ها نظیر سامسونگ و شیائومی کوشش کردند تا از آن بهره ببرند اما در اولین کوشش، تمام شرکت ها از جمله خود ZTE شکست خوردند و نتوانستند کیفیتی را که انتظار داشتند از آن دریافت نمایند. هرچند این شرکت ها مدعی شدند صرفا برای تحقق نمایشگر تمام صفحه، چنین طراحی را در نظر گرفتند و نه برای عکاسی سلفی و لذت بردن از تصاویر ثبت شده.

حال باید دید آیا Axon 40 اولترا در عمل هم می تواند آنچه را که ZTE ادعا می نماید، ثابت کند یا باز هم یک شکست دیگر روی دست شرکت چینی خواهد گذاشت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4821

به "جزئیاتی از دوربین زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 40 اولترا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از دوربین زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 40 اولترا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید