جدیدترین اخبار تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش یزد بلاگ، حدس ها درباره فرایند تشکیل دولت جدید لبنان ادامه دارد و برخی سیاستمداران لبنانی تشکیل دولت را کلید نجات بحران فعلی این کشور می دانند.

جدیدترین اخبار تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نُه روز از زمانی که حسان دیاب مأمور تشکیل دولت لبنان شد، می گذرد و وی دیروز (جمعه) در ادامه دیدارهای مختلف خود با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه های لبنانی، این دیدار دو ساعت طول کشید و در آن به موضوعات مختلف پرداخته شد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان نوشت، احتمالا تشکیل دولت جدید به بعد از عید سال نو میلادی موکول خواهد شد.

این منبع به آناتولی گفت، عون و دیاب درباره کرسی های وزارتی و نحوه توزیع آن و ایده ادغام برخی از آنها صحبت کردند.

از سوی دیگر وبگاه لبنان 24، پیش نویسی از نحوه چینش کرسی های وزارتی را به همراه اسامی پیشنهادی منتشر کرده است.

در همین زمینه، سیاستمدارن و لبنانی گفتند، تشکیل دولت جدید به نخست وزیری حسان دیاب کلید خلاصی از بحران کنونی کشور است.

کننده مجلس محمد نصرالله از فراکسیون التنمیه و التحریر نزدیک (فراکسیون نبیه بری) گفت، این فراکسیون با تمام امکانات در دسترس از حسان دیاب حمایت خواهد کرد.

وی به خبرگزاری آناتولی گفت: ما به دیاب رأی داده ایم و از او حمایت خواهیم کرد زیرا این حمایت در واقع کمک به جایگاه نخست وزیری است؛ لبنان در برهه کنونی نیاز به دولت دارد بویژه اینکه اوضاع مالی و مالی آن متشنج است. کلید رهایی همان تشکیل دولت است.

شارل جبور رئیس بخش رسانه ای در حزب القوات اللبنانیه هم گفت: ما اگر مطمئن شویم که دولت واقعا از افراد مستقل تشکیل می شود در کسیر تشکیل آن سنگ اندازی نمی کنیم بلکه بالعکس، کمکش می کنیم.

فراکسیون مجلسی حزب القوات به نام الجمهوریه القویه با 15 کننده، فراکسیون مجلسی حزب التقدمی الاشتراکی به نام اللقاد الدیمقراطی با 9 کننده و فراکسیون مجلس حزب المستقل با 19 کننده اعلام کرده اند در دولت جدید مشارکت نمی کنند.

کننده مجلس بلال عبدالله عضو فراکسیون اللقا الدیمقراطی هم به آناتولی گفت: هر تیمی برای انتخابات گزینه هایش آزاد است مهم این است که اقدامات سریع انجام دهیم و وجود دولت از عدم وجود آن بهتر است.

روزنامه الاخبار دیروز (جمعه) گزارش داد علی رغم اینکه حمایت خوبی از نخست وزیر مکلف وجود دارد اما برخی اختلاف نظرهای موجود باعث می شود تشکیل دولت در آینده نزدیک انجام نشود (جزئیات بیشتر).

ص

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 353

به "جدیدترین اخبار تشکیل دولت جدید لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اخبار تشکیل دولت جدید لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید