فراوری بیش از 25 مولکول تازه با کاربرد دارودرمانی در کشور

به گزارش یزد بلاگ، با تکیه بر توان و تخصص نیروی فعال انسانی 25 مولکول نو که کاربردهای دارویی دارند در کشور فراوری شد تا فرایند درمان بیماری های گوناگون سرعت گیرد.

فراوری بیش از 25 مولکول تازه با کاربرد دارودرمانی در کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستیابی به توانمندی در فراوری داروهای پیشرفته در هر کشور یکی از پایه های قدرت محسوب می گردد. قدرتی که صنعت سلامت و پزشکی را رونق می دهد. ایران هم در سال های اخیر با تکیه به فناوری و نوآوری علاوه بر افزایش قابل توجه محصولات ایران ساخت این حوزه و خودکفایی دارویی توانسته به رقمی بیش از 60 میلیون دلار صادرات در سال دست یابد.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با انجام اقداماتی درصدد ایجاد همگرایی میان دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری با صنایع داروسازی است تا فراوری داروهای پیشرفته در کشور سرعت گیرد. حوزه ای که در آن به توان و تخصص نیروی کارآمد و خلاق احتیاج است تا پیشرفت ها در آن بیشتر گردد.

ستاد با این اقدام در نظر دارد از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای فراوری مولکول های تازه که پر هزینه هستند استفاده کند. البته در حال حاضر فراوری مولکول های نوین دارویی برای بیماری های صعب العلاج با لاعلاج افزایش پیدا نموده است. تا کنون بیش از 25 مولکول تازه با کاربرد دارو درمانی در کشور فراوری شده است.

از سویی این افزایش ارتباط و تعامل فعالان راستا دستیابی به بازارهای جهانی را برای محصولات ایران ساخت هموار می نماید.

یکی از اقدامات برای توسعه فعالیت های فناورانه در این حوزه توسعه شتابدهنده ها بوده است. در حال حاضر 10 شتابدهنده دارویی فعال هستند که می توان به پرسیس ژن اشاره نمود. فراوری مولکول های ضد سرطان و مواد موثره دارویی از حوزه های فعالیت آنها است.

از سویی ستاد توسعه زیرساخت های ماشین آلات، فراوری مولکول های نیمه سنتزی و پروبیوتیک ها و ارتباط با فعالان گیاهان دارویی را هم مد نظر قرار داده است تا با همگرایی میان حوزه های مختلف ارتقا این حوزه سرعت بیشتری داشته باشد و با ایجاد تعامل میان رشته ای شاهد رونق فعالیت های فناورانه باشیم.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4540

به "فراوری بیش از 25 مولکول تازه با کاربرد دارودرمانی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 25 مولکول تازه با کاربرد دارودرمانی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید