کوشش روسیه برای جلوگیری از حمله جدید ترکیه به شمال سوریه

به گزارش یزد بلاگ، طبق بعضی اطلاعات، نظامیان روسی در تلاشند با متقاعد کردن نیروهای دموکراتیک سوریه برای واگذاری کنترل مناطق تحت نفوذ خود به دمشق، از عملیات نظامی جدید ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در مناطق شمالی سوریه جلوگیری نمایند.

کوشش روسیه برای جلوگیری از حمله جدید ترکیه به شمال سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو، امروز نوشت: روسیه در کوشش است تا از عملیات نظامی جدید ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در مناطق شمالی سوریه جلوگیری کند. طبق گزارش بعضی رسانه های عرب زبان، نظامیان روسی امیدوارند که نیروهای دموکراتیک سوریه را متقاعد نمایند تا بخشی از مناطق تحت کنترل خود را به دمشق منتقل نمایند، این در حالی است که آنکارا نیز مواضع خود را در خاک سوریه تقویت می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

یک مقام مطلع نزدیک به مرکز نظارت بر حقوق بشر در سوریه بیان کرد که روسیه، نیروهای دولتی سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه، اخیراً با ایجاد سه پست مشترک در بخش شمالی استان رقه توافق نموده ا ند. به گفته وی، اولین پست در قسمت شرقی منطقه عین-عیسی (حدود 55 کیلومتری شمال رقه)، پست دوم در بزرگراه ام-4 و پست سوم در قسمت غربی منطقه عین-عیسی مستقر خواهد شد.

گفته می گردد که هدف از استقرار این پست ها، نظارت بر امکان نقض توافقنامه های آتش بس در شمال سوریه توسط طرف ترکیه ای است.

لازم به یادآوری است که در اکتبر سال 2019 ، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان - روسای جمهوری روسیه و ترکیه، مناطق نفوذ جدیدی را در شمال شرقی سوریه معین کردند. در سایه توافقات مسکو و آنکارا، سومین عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه علیه شبه نظامیان کرد که از سوی ترکیه به عنوان گروه تروریستی نامیده می شوند، انتها یافت. بر اساس تفاهم نامه ای که در سوچی امضا شد، باید نیروهای دموکراتیک سوریه نیز مجبور شدند نظامیان خود را تا عمق 30 کیلومتری مرز ترکیه بیرون بکشند.

اگر چه تنها یک هفته پس از امضای این تفاهم نامه، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه از خروج زود هنگام این نیروها از مناطق مرزی اطلاع داد، ولی ترکیه هنوز هم معتقد است که توافقات اجرا شده با روسیه برآورده نشده است. البته، از دیدگاه نمودها، این ترک ها بودند که نخست تفاهم نامه سوچی را نقض کردند.

در اواسط ماه نوامبر، توپخانه ترکیه چندین منطقه از شمال استان رقه را بمباران کرد و از آن لحظه به بعد، درگیری ها د ر شمال رقه عملاً متوقف نشده است.

طبق گزارش رسانه های عربی، نمودها در کوششند تا همزمان هم از طرف واشنگتن و هم از سوی مسکو حمایت شوند. با این حال، روسیه بارها به نیروهای کرد هشدار داده است که تنها در صورت واگذاری کنترل مناطق تحت نفوذ خود به دمشق، می تواند حفاظت از آنها را تضمین کند.

کریل سمیونوف، کارشناس نظامی روسی در این خصوص یادآور شده است که مسکو علاقه دارد تا از ایجاد تنش با آنکارا در سوریه جلوگیری کند. وی گفت: تا زمانی که ترکیه نپذیرد تمامی تعهدات در چارچوب تفاهمنامه سال 2019 صورت گرفته، خود را ملزم به انجام توافقات با مسکو درباره حل و فصل اوضاع ادلب در ماه مارس نمی داند. علاوه بر این، برای روسیه دشوارتر است که از پیشروی ترکیه و نیروهای مخالف وفادار آن در شمال سوریه جلوگیری کند، تا اینکه آنکارا مانع از پاسخ احتمالی ارتش سوریه با حمایت مسکو در ادلب گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2956

به "کوشش روسیه برای جلوگیری از حمله جدید ترکیه به شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش روسیه برای جلوگیری از حمله جدید ترکیه به شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید