تعدادی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده اند

به گزارش یزد بلاگ، معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با مقامات ایکائو گفت که تا به امروز تعدادی از خانواده های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده اند.

تعدادی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده اند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه امروز (سه شنبه) در آستانه سومین دور مذاکرات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی و نشست آینده شورای ایکائو، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف از طریق ویدئو کنفرانس با مقامات سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) گفتگو کرد.

بهاروند با اشاره به همکاری های مناسب و حرفه ای جمهوری اسلامی ایران با ایکائو، از تعامل و مناسبات موثر و دریافت مشاوره های فنی کارشناسان ایکائو در زمینه تهیه گزارش فنی سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و قدردانی کرد.

* تا به امروز تعدادی از خانواده های جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده اند

در ادامه این گفتگو، وی گزارشی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در خصوص هواپیمای اوکراینی از جمله بررسی فنی سانحه، پیگیری ابعاد کیفری و همچنین ضمن همدردی با خانواده های جانباختگان در خصوص چگونگی پرداخت به آن ها ارائه کرد. طبق این گزارش، تا به امروز تعدادی از خانواده های جانباختگان غرامت را دریافت کرده اند.

سالواتوره شیاکیتانو رئیس شورای ایکائو ضمن قدردانی از فعالیت های ایران در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی، بر جایگاه فنی شورای ایکائو و پرهیز از هرگونه ملاحظات سیاسی تاکید کرد.

وی از عزم جدی ایران برای تقویت فعالیت های فنی معطوف به ایمنی هوانوردی قدردانی کرد.

همچنین خانم فانگ هیو دبیرکل ایکائو از اقدامات جمهوری اسلامی ایران راجع به سانحه هواپیمای اوکراینی تشکر و بر لزوم ادامه همکاری ها و رایزنی های فنی ایکائو تاکید کرد.

در انتها این گفتگو محسن بهاروند با تشکر از برگزاری جلسه مشترک بین ایران و ایکائو، بر تقویت تعاملات فیمابین تاکید و از ابتکارات ایکائو از جمله ابتکار آسمان امن تر حمایت کرد.

به گزارش فارس، محسن بهاروند معاون وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری دور سوم مذاکرات درباره سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در رأس هیأتی امروز وارد کی یف شد.

شایان ذکر است دو دور پیشین مذاکرات در مرداد و آبان سال 1399 به ترتیب در کی یف و تهران برگزار شد.

دور دوم مذاکرات ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی از صبح دوشنبه 28 مهر ماه 1399 به مدت دو روز به ریاست محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت خارجه و یوگنی ینین همتای اوکراینی در تهران برگزار شد.

به گزارش فارس، 18 دی ماه سال گذشته (1398) بود که یک فروند هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین بر اثر خطای انسانی و شلیک موشک بعد از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و 176 سرنشین آن شامل اتباع ایرانی، کانادایی، افغانستانی، سوئدی، انگلیسی و کادر پرواز اوکراینی جان باختند. بنا بر اعلام دولت کانادا، 63 نفر از مسافران این هواپیما تابعیت کانادایی داشته اند. در این هواپیما 11 اوکراینی، 17 سوئدی، چهار افغان و چهار انگلیسی هم حضور داشته اند. جمهوری اسلامی ایران پس از وقوع این حادثه آمادگی خود را برای پرداخت غرامت گفت. صبح 21 دی ماه، ستادکل نیرو های مسلح گفت که بلافاصله مقصر این حادثه را به سازمان قضایی نیرو های مسلح معرفی می کند تا با خطای اجرا شده برخورد قانونی صورت گیرد.

گفتنی است، در خصوص پرداخت غرامت به خانواده های جانباختگان، هیأت دولت مصوبه ای را صادر کرد که شامل همه جان باختگان سانحه اعم از ایرانی و غیر ایرانی می شود. وزارت راه و شهرسازی هم موظف شد با همکاری دستگاه های ذی ربط ترتیب پرداخت مبلغ یکصد و پنجاه هزار (150 هزار) دلار یا معادل یورویی آن به خانواده و بازماندگان هریک از قربانیان را در اسرع وقت فراهم و مبالغ را بر اساس مستندات به ذی نفعان پرداخت کند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4185

به "تعدادی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی غرامت دریافت کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید