ایران برای ورود چینی ها شرط گذاشت

به گزارش یزد بلاگ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا به امروز موردی از ویروس کرونا در کشور نداشته ایم اما برای کنترل بیشتر درخواست نموده ایم که دریافت ویزای ورود شهروندان چین به اخذ کارت سلامت مقید گردد.

ایران برای ورود چینی ها شرط گذاشت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سعید نمکی امروز در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان اعلام بروز مواردی از کرونای جدید در چین، نیروهای بهداشتی در فرودگاه ها و مبادی ورودی از چین مستقر شده اند و امروز هم از وزارت خارجه خواستیم که لغو ویزا برای چینی ها اعمال و دریافت ویزای شهروندان چین به دریافت کارت تندرستی مقید گردد.

نمکی تاکید نمود: قدرت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوآنزای H1N1 کمتر است اما میزان سرایت بالایی دارد. با این حال تا به امروز هیچ موردی از این بیماری را در کشور نداشته ایم.

وزیر بهداشت گفت: ویروس کرونا در سال 2002 با عنوان سارس، مرگ ومیر قابل توجهی داشت و در سال 2012 نیز با عنوان مرس از عربستان شایع شد.

کرونا، ویروس تازه ای است که در منطقه ای از چین شیوع پیدا نموده و در همین مدت کوتاه بیش از 2 هزار نفر در دنیا به این ویروس آلوده شده و 56 نفر در چین جان خود را از دست داده اند. چینی ها در حالی سال نوی چینی را شروع نموده اند که این ویروس تا به امروز جان صدها نفر را به خطر انداخته و بیم آن هست که پای آن به کشورهای دیگر هم باز گردد. البته تا به امروز غیر از چین، مواردی از ابتلا به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، فرانسه، استرالیا، کانادا و آمریکا هم مشاهده شده است.

مقامات چین از مردم این کشور خواسته اند که به شهر ووهان محل انتشار این ویروس سفر نکنند و به ساکنان شهر هم توصیه نموده اند در شهر بمانند. مقامات بهداشتی چین هشدار داده اند که ویروس جدید کرونا که در سراسر این کشور گسترش یافته، برعکس سایر ویروس ها نظیر سارس حتی در دوران نهفتگی (کمون) واگیردار است. یعنی افراد حامل این ویروس می توانند قبل از آشکار شدن هرگونه علائمی از بیماری، این ویروس را به دیگران انتقال دهند. مسئولان چین برای مقابله با این ویروس خطرناک و کشنده، ساخت یک بیمارستان بزرگ را شروع نموده اند که قرار است ساخت آن 10 روزه به اتمام برسد.

ویروس کرونا معمولاً می تواند با ایجاد مسائل خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری گردد. علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، احتمالاً سردرد و تب است که می تواند تا دو روز ادامه یابد. در افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، مانند افراد مسن و بسیار جوان این احتمال وجود دارد که این ویروس باعث ایجاد مسائل تنفسی بسیار جدی تر مانند ذات الریه یا برونشیت گردد.

  • افزایش موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر آن | 56 فوتی تا به امروز

  • افزایش 500 درصدی قیمت ماسک در چین | بازار میلیارد دلاری مبارزه با کروناویروس

  • تصاویر هوایی از ساخت بیمارستان در 10 روز | کار شبانه روزی چینی ها برای کنترل کرونا

  • فیلمی از شهر قرنطینه شده ووهان چین

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 302

به "ایران برای ورود چینی ها شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای ورود چینی ها شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید