تاکید بردی محمداف بر گسترش همکاری کشورهای ترک زبان برای مبارزه با کرونا

به گزارش یزد بلاگ، رئیس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای ترک زبان با اشاره به بعضی از اقدامات عشق آباد در مبارزه با شیوع ویروس کرونا بر گسترش همکاری کشورهای مذکور در این زمینه تاکید نمود.

تاکید بردی محمداف بر گسترش همکاری کشورهای ترک زبان برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک به نقل از ترکمنستان، قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در نشست سران شورای کشورهای ترک زبان از اقدامات عشق آباد در زمینه مقابله با کرونا و لزوم حفظ همکاری های تجاری منطقه ای اطلاع داد.

در سخنرانی بردی محمداف آمده است: به ابتکار الهام علی اف رئیس جمهور ترکمنستان برای برگزاری نشست فوق العاده سران شورای کشورهای ترک زبان تشکر می کنم.

امروز دنیا با چالش جدید و جدی روبرو شده که بر زندگی بسیاری از کشورهای دنیا تأثیر می گذارد.

در رابطه با این باید گفتگو و هماهنگی اقدامات جهت مقابله مؤثر با این تهدید صورت بگیرد و من معتقد هستم که در اینجا ما باید ارزش های انسانی، حمایت از همدیگر و همبستگی را مغتنم بشماریم.

امروز ما در فرایند تصمیم گیری باید به مسائلی مانند مسئولیت و برنامه ریزی بلندمدت توجه بیشتری را ارائه کنیم که تنها به وسیله همکاری جمعی می توانیم به نتایج مثبت برسیم.

ترکمنستان از نخستین روزهای شروع شیوع ویروس کرونا روابط تنگاتنگی با سازمان ملل متحد، ساختارهای آن از جمله سازمان بهداشت دنیای برقرار کرد.

در ترکمنستان مجموعه ای از برنامه های جلوگیری از گسترش بیماری کووید- 19 راه اندازی شد.

در چارچوب این برنامه ها مرزهای کشور، نظارت بر مهاجرت و گمرک تقویت شد و همزمان محدودیت های مختلف در زمینه هوانوردی وضع شد.

تمام زیرساخت های بهداشتی ترکمنستان آماده مبارزه با کرونا شدند و بیمارستان های کشور تمام تجهیزات مورد احتیاج، کیت تشخیص کرونا، دارو و غیره را دارند.

امروز در ترکمنستان سیستم نظارت بهداشتی مؤثر فعال است و در پست های مرزی کارشناسان وزارت بهداشت و صنعت بهداشت، وزارت کشاورزی و دیگر نهادهای دولتی کشور قرار دارند.

هدف اصلی آنها جلوگیری از ورود کرونا به ترکمنستان است.

علاوه بر این گسترش اطلاعات درباره کرونا یکی از فعالیت های مؤثر برای مبارزه با این ویروس است که کلاس های مرتبط در کودکستان ها، مدارس، دانشگاه ها، پایگاه های نظامی، کارخانه ها و دیگر مؤسسه ها برگزار می گردد.

در نتیجه این اقدامات در ترکمنستان شرایط ثابت و تحت کنترل واقع شده است و فعالیت ها در این زمینه ادامه خواهد یافت ضمن آنکه امنیت و سلامت شهروندان کشور اولویت عشق آباد است.

دولت ترکمنستان با توجه به تحولات مذکور حفظ ثبات در روابط تجاری، مالی و حمل ونقلی را عامل مهمی می داند و عشق آباد در همکاری با کشورهای همسایه تمام کوشش برای حفظ همکاری های تجاری و حمل ونقلی را انجام می دهد.

به وسیله همکاری ترکمنستان و آذربایجان راستا دریایی خزری بین بنادر ترکمن باشی و باکو به فعالیت خود ادامه می دهند که این یکی از مهمترین راستاهای منطقه می باشد.

همکاری بین شرکا در منطقه به ادامه فعالیت کریدورهای ترانس ملتی شرق- غرب و شمال- جنوب یاری می نماید.

به طور کلی تمام کشورها واقع در قاره اوراسیا نقش مهمی در راستاهای تجاری بین المللی دارند و هماهنگی اقدامات تمام کشورها بر ثبات مالی در آن قاره تأثیر می گذارد.

تقویت همکاری جمعی در زمینه بهداشت از جمله تبادل تجربه مربوط به مقابله مؤثر با کرونا، ایجاد روش های جدید برای درمان این بیماری، فراوری دارو و استفاده از تکنولوژی های نوین بسیار مهم است.

در حال حاضر پیشنهاد برگزاری کنفرانس های ویدئویی و دیگر انواع همکاری از راه دور بین پزشکان، کارشناسان و دیگر متخصصان در این زمینه با هدف مبارزه با این بحران را ارائه می دهیم.

دفاع از سلامت شهروندان هدف اصلی ما است و ما به عنوان کشورهای برادر و با اشتراکات تاریخی باید به توسعه همکاری ها بپردازیم.

با هم می توانیم چالش های موجود را حل کنیم و این تحولات همکاری و روابط برادرانه ما را تقویت می نمایند.

شایان ذکر است که تا به امروز در ترکمنستان هیچ مورد کرونایی ثبت نشده و کارشناسان سازمان بهداشت دنیای این اطلاعات را قبول دارند.

انتهای پیغام/.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 990

به "تاکید بردی محمداف بر گسترش همکاری کشورهای ترک زبان برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بردی محمداف بر گسترش همکاری کشورهای ترک زبان برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید