ببینید ، بخش سانسور شده فصل دوم جوکر

به گزارش یزد بلاگ، صفحه اینستاگرام برنامه ممیزی بخشی از برنامه جوکر که در قسمت آخر پخش نشد را منتشر کرد و نوشت دست

ببینید ، بخش سانسور شده فصل دوم جوکر

مسابقه جوکر به کارگردانی احسان علیخانی می باشد. جوکر در نمایش خانگی پخش می شود. مسابقه جوکر در بسیاری از کشور ها اجرا شده است. نفر اول مسابقه جوکر برنده جایزه 100 میلیون تومان می شود. برنامه جوکر تا کنون دو فصل پخش شده است.

صفحه اینستاگرام ممیزی بخشی از برنامه جوکر که در قسمت آخر پخش نشد را منتشر کرد و نوشت دست اندرکاران، این بخش را به علت طولانی شدن برنامه حذف نموده اند. در این قسمت وحید آقاپور، بازیگر برنامه پرطرفدار ممیزی، یوگای ملی را آموزش می دهد. دست اندرکاران، این بخش را به علت طولانی شدن برنامه حذف نموده اند.

داستان و روش بازی مسابقه جوکر چیست؟

مسابقه جوکر یا به فارسی اش لطیفه گو یا بذله گو، یک گرداننده و مجری یا میزبان دارد. در هر فصل آن 8 هنرمند، 6 ساعت زمان دارند تا در یک خانه مجهز با تمام امکانات، با برنامه های مختلف یکدیگر را بخندانند و از بازی حذف نمایند، بدون این که خودشان بخندند. به همین سادگی و بامزگی!

فضای کلی اتاقی که شرکت نمایندگان در آن حضور دارند و مسابقه در آن انجام می شود، طراحی ای شبیه فضای خانه دارد و دارای اتاق نشیمن و آشپزخانه است. در کنار اتاق شرکت نمایندگان، یک اتاق آکسسوار و گریم نیز وجود دارد. شرکت نمایندگان در طول بازی هر گاه خواستند به این اتاق می فرایند و ابزاری از آنجا با خود می آورند یا تغییری در ظاهر خود ایجاد می نمایند تا بتوانند با آن دیگران را بخندانند.

برنامه یک میزبان دارد که نقش داور مسابقه را هم ایفا می نماید. او یک اتاق جداگانه با فضایی شبیه به اتاق مانیتورینگ دارد که حین مسابقه در آن جا مستقر می شود و شرکت نمایندگان را زیر نظر می گیرد. میزبان هرگجاه خنده یکی از شرکت نمایندگان را از مانیتورهای اتاق خود مشاهده کند با دکمه قرمزی که جلویش واقع شده است بازی را متوقف می نماید. سپس به اتاق بازی می رود و با نشان دادن صحنه آهسته خندیدن شرکت نماینده خاطی را جریمه می نماید. بعد از آن دوباره به اتاقش بر می شود و با دکمه سبز ادامه مسابقه را اعلام می نماید. در واقع شما با نخستین VAR ایرانی هم روبرو خواهید شد!

جوکر کپی مسابقه خارجی است آیا جوکر کپی یک مسابقه خارجی است؟

همین ابتدا و قبل از مچ گیری های معمول فضای مجازی بدانید که کپی کردن برنامه های مطرح بین المللی اصلا کار بدی نیست. اساسا برنامه های مفرح که در مقیاس دنیای ساخته می شوند و پیروز هستند تبدیل به یک الگوی جدی برای برنامه سازی می شوند که می تواند در تمامی ملیت ها و فرهنگ ها تاثیرگذاری خودش را داشته باشند. با این تعاریف، جوکر هم یک برنامه است که از روی نمونه های پیروز خارجی برگردان شده و با معیارها و فرهنگ ایرانی مطابقت داده شده و حالا روی فیلیمو در دسترس شماست.

مسابقه جوکر برنامه ای است برگرفته از یک بازی معروف دنیای. در این بازی باید دیگران را خنداند و در عین حال نخندید. اولین بار یکی از مطرح ترین چهره های کمدی ژاپن این بازی را ابداع کرد و با نام Documental آن را ساخت. پس از پیروزیت برنامه، شرکت آمازون پرایم ویدئو امتیاز آن را خرید و با نام LOL مخفف Last One Laughing اقدام به ساختن نسخه های اختصاصی آن در کشورهای مختلف نموده است.

بدنیست بدانید تا کنون علاوه بر ژاپن که طی 5 سال 9 فصل از این برنامه را پخش نموده، کشورهای استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک نیز اقدام به فراوری آن نموده اند. کشورهای دیگری نیز مانند کانادا خبر از ساخت این برنامه داده اند.

پس تا اینجای کار معین شد که با یک برنامه در کلاس دنیای روبه رو هستیم که قرار است مخاطبان را غافلگیر کند. قالب این برنامه در سطح دنیا بیننده های پر و پاقرصی دارد و در کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا و فرانسه و ژاپن و مکزیک جزو برنامه های پربیننده آمازون پرایم بوده و حتی نسخه فراوریی کشور مکزیک، نامزد جایزه امی هم شده است.

شرایط و قانون بازی جوکر

جوکر یک مسابقه کمدی است که در آن 8 شرکت نماینده برای مدت معینی در یک اتاق بزرگ محبوس می شوند. شرکت نمایندگان این مسابقه هنرمندان مشهور هستند. هر کس باید در طول مسابقه دیگران را بخنداند و در عین حال خودش نخندد. هر شرکت نماینده ای که بخندد بار اول کارت زرد می گیرد و بار دوم با کارت قرمز جریمه و از اتاق اخراج می شود.

هر شرکت نماینده یک فرصت ویژه با مدتی محدود نیز در اختیار دارد که هر زمان خواست می تواند از آن استفاده کند. در این فرصت دیگران باید کاملا به او توجه نمایند و اجازه هیچ کار دیگری ندارند و فرد در این مدت اجرای ویژه ای انجام می دهد تا دیگران را بخنداند.

شرکت نمایندگان از روش های مختلفی برای خنداندن دیگران استفاده می نمایند و انواع مختلفی از کمدی را اجرا می نمایند. از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود: اجرای نمایش کمدی، کاراکترسازی و تیپ سازی، شوخی های کلامی، اجرای موسیقی کمیک، اجرای استندآپ کمدی، استفاده از آکسسوار و ابزار مختلف مثل عروسک و لباس های بامزه، پارودی سازی آثار مشهور، کمدی فیزیکی و…

هر شرکت نماینده که کارت قرمز بگیرد و از مسابقه حذف شود، به اتاق میزبان می آید و در کنار او ادامه مسابقه را دیدن می نماید. بعلاوه میزبان می تواند با تشخیص خودش، شرکت نماینده حذف شده را برای مدت معینی به اتاق برگرداند تا دیگران را بخنداند. با حذف شدن شرکت نمایندگان، آخرین کسی که در اتاق بماند، برنده مسابقه می شود و تندیس و جایزه بزرگ را از آن خود می نماید. بعلاوه به قسمت فینال فینالیست ها راه می یابد.

البته در تمامی مراحل پیش فراوری و فراوری گروه خلاقیت و نویسندگان تیم سازنده جوکر در کنار شرکت نمایندگان برای مشاوره و هم فکری حاضر هستند.

سیامک انصاری مجری جوکرعوامل و سازندگان مسابقه جوکر +اطلاعات فنی و دکور

حالا که این همه شرح درباره مسابقه رئالیتی شوی جوکر خواندید، حدس می زنید در میان بازیگران و مجریان چه کسی می تواند جلوی دوربین یک شخصیت جدی باشد و در عین آنکه در ذات آدم بامزه ای است ولی می تواند جلوی خنده اش را بگیرد؟ به نظر می رسد یک گزینه جدی تنها روبه روی شما است؛ سیامک انصاری. بازیگری که با آن میمیک بامزه صورتش در سریال های 90 شبی تلویزیون وقتی کلافه از رفتارهای برره ای ها می شد با صورتی مات به دوربین خیره می شد. چنین شخصیتی حالا قرار است در جوکر مسابقه ای را بگرداند که اساسا خندیدن در آن جریمه دارد. علی لک پوریان هم به عنوان بازیگر او را همراهی و یاری می نماید.

استودیو قرن نو سازنده مسابقه جوکر است که با سرمایه گذاری فیلیمو این مجموعه را برای پخش در شبکه نمایش خانگی آماده نموده و فرآیندی 5 ماهه را برای طراحی و پیش فراوری پشت سر گذاشته و فضای برنامه را متناسب با فرهنگ ما بازآفرینی نموده است.

مجری جوکر: سیامک انصاری

بازیگر: علی لک پوریان

کارگردان مسابقه جوکر: احسان علیخانی، سیدحامد میرفتاحی

تهیه نماینده اجرایی: امیرحسین بزرگ زادگان و محسن نجفی سولاری

تهیه شده: استودیو قرن نو

خواننده تیتراژ: سینا حجازی

سرپرست نویسندگان: ایمان قیاسی و علی رضازاده

گویندگان: ناصر طهماسب و ژاله صامتی

با توجه به قالب متفاوت برنامه و پیچیدگی هایش، فراوری جوکر فرآیندی بی سابقه در ایران خواهد داشت و با ساخت این برنامه بسیاری از اتفاقات برای اولین بار رخ خواهد داد؛ در جوکر برای اولین بار از دکور 360 درجه برای یک رئالیتی شو استفاده شده است که طراحی آن را سمیه ربیعی انجام داده است. بعلاوه قرار است برای نخستین بار 45 دوربین به طور همزمان مراحل مختلف مسابقه را ضبط می نمایند. دکور این برنامه بیش از 500 متر مربع و مساحت درگیر فراوری بیش از 2 هزار متر مربع است.

منبع:شهرآرا نیوز

منبع: رکنا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4724

به "ببینید ، بخش سانسور شده فصل دوم جوکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، بخش سانسور شده فصل دوم جوکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید