با منظم ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان آشنا شویم

به گزارش یزد بلاگ، هواپیماها از بی مثال ترین وسایل حمل و نقل بوده که در کمترین زمان ممکن، شما را به مقصد می رسانند. در جهانی پر سرعت امروز که برخی افراد برای رسیدن به یک قرار کاری یا جلسه ای مهم برای دقایقشان هم برنامه ریزی می کنند، منظم و دقیق بودن خطوط هوایی بسیار مهم است. از همین رو، منابع مختلفی هر ساله اقدام به تهیه و انتشار فهرستی می کنند که در آن به شرح منظم ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان می پردازند تا مسافران بتوانند به راحتی و براساس داده های ارائه شده، خط هوایی خود را انتخاب کنند. در ادامه، قصد داریم تا به فهرست دقیق ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان بپردازیم که در سال 2020 میلادی منتشر شد. با ما همراه باشید.

با منظم ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان آشنا شویم

فهرستی براساس تحلیل های او ای جی (OAG)

دقیق ترین فرودگاه های جهان

فرودگاه های جهان در این لیست براساس پنج طبقه بندی معرفی شده اند. در بخش ابر فرودگاه ها Moscow Sheremetyevo با 83/42 درصد، در بخش فرودگاه های بزرگ Istanbul Sabiha Gokcen با 83/42 درصد، در قسمت فرودگاه های بزرگ Osaka Itami با 88/30 درصد، در لیست فرودگاه های متوسط Panama City با 92/21 درصد و در بخش فرودگاه های کوچک Minsk با 92/5 درصد در بالاترین بخش فهرست قرار دارند.

به موقع ترین خطوط هوایی جهان

در فهرست ارائه شده توسط موسسه OAG برای دقیق ترین خطوط هوایی و ایرلاین های جهان نیز لیستی ارانه شده که براساس منطقه، طبقه بندی شده است. در این فهرست گارودا ایندونزیا (Garuda Indonesia) با 95/01 درصد، لقب برترین خطوط هوایی منطقه اقیانوس آرام، آسیا و در نهایت کل جهان را به خود اختصاص داد. برای بی مثال ترین خط هوایی بزرگ جهان نام گروه لاتام ایرلاینز (LATAM Airlines Group) با 86/41 درصد درصدر جای گرفت. برای برترین خطوط هوایی آمریکای لاتین کوپا ایرلاینز (Copa Airlines) با 92/01 درصد و برای خطوط هوایی آمریکای شمالی هاوایان ایرلاینز (Hawaiian Airlines) با 87/4 درصد در بالای این فهرست بچشم می خورند.

همچنین، بی مثال ترین خط هوایی کم هزینه جهان نیز اسکای مارک (Skymark) با 90/12 درصد معرفی شد. در میان خطوط هوایی اروپا، نام خط هوایی آذربایجان ایرلاینز (AzerBaijan Airlines) با 86/81 درصد و در میان خطوط هوایی آفریقا و خاورمیانه نام خط هوایی ساف ایر (Safair) با 94/4 درصد، در بالای لیست واقع شده است.

فهرستی براساس تحلیل های سیریوم (Cirium)

دقیق ترین فرودگاه های جهان

در فهرست این نهاد بین المللی برای منظم ترین و دقیق ترین فرودگاه های جهان لیستی ارائه شده که نام فرودگاه (Koh Samui (USM با 95/08 درصد برای فرودگاه های کوچک بچشم می خورد. در میان فرودگاه های متوسط (Taiwan (KHH با 93/32 درصد و بین فرودگاه های بزرگ (Sheremetyevo (SVO با 95/01 درصد درصدر این فهرست قرار دارند. فهرست منظم ترین و دقیق ترین فرودگاه های جهان که توسط سیریوم ارائه شده، تنها دارای سه نوع دسته بندی است.

دقیق ترین خطوط هوایی جهان

در فهرست موسسه سیریوم منظم ترین و دقیق ترین خطوط هوایی جهان براساس عملیاتهای خط اصلی و عملیاتهای شبکه ای ارائه می شوند که از این نظر، با دیگر آمارهای ارائه شده جهانی تفاوت دارد. منظم ترین و دقیق ترین خطوط هوایی جهان از دیدگاه سیریوم به شرح زیر هستند:

-رتبه اول عملیات های خط اصلی و شبکه ای در آفریقا و خاورمیانه با 82/45 درصد: خط هوایی قطر ایرویز (Qatar Airways)

-رتبه اول عملیات های خط اصلی با 86/26 درصد و شبکه ای با 86/49 درصد در آسیا: خط هوایی آلنیپون ایرویز (All Nippon Airways)

-رتبه اول عملیات های خط اصلی با 85/69 درصد و خط شبکه با 84/63 درصد در آمریکای شمالی: دلتا ایرلاینز (Delta Airlines)

-رتبه اول عملیات های خط اصلی با 92/16 درصد و خط شبکه ای با 92/27 درصد در آمریکای لاتین: کوپا ایرلاینز (Copa Airlines)

-رتبه اول منظم ترین و دقیق ترین خط هوایی جهان در عملیات های شبکه ای جهان با 86/67 درصد: گروه لاتاما ایرلاینز (LATAM Airlines Group)

-رتبه اول منظم ترین و دقیق ترین خط هوایی جهان از لحاظ پایین بودن هزینه با 91/37 درصد: استار فلایر (StarFlyer)

-رتبه اول منظم ترین و دقیق ترین خط هوایی جهان در عملیات های اصلی با 86/68 درصد: آاِرو فلات (Aeroflot).

دلیل اختلاف زیاد در فهرست این دو نهاد معتبر چیست؟

به جز یک یا دو نام تکراری، باقی نامها در فهرست منظم ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان تفاوت فراوانی با هم دارند. این تفاوتها با ارائه نفرات دوم تا پنجم این فهرستها بسیار کمتر می شوند. ولی، باید بفهمیم که دلیل کلیدی چیست؟

مسافتهای پرواز براساس کیلومتر، نوع هواپیماها و مقاصد صعود و فرود می توانند در قرارگیری آنها در فهرستهای معتبر جهانی تغییراتی را ایجاد کنند. قرار دریافت در فهرست منظم ترین و دقیق ترین فرودگاه های، ایرلاین و خطوط هوایی جهان بسته به عوامل بسیاری دارد. حتی خدمه پرواز، مهندسین، خدمه کابین، کارکنان زمینی و بسیاری دیگر دارای نقش های موثر و بسزایی هستند. البته، هر دو موسسه سیریوم و OAG با اشراف کامل به این شرایط فهرستهای خود را منتشر می کنند اما، ضرایب متفاوتی که در این موسسات کاربرد دارند، باعث اختلاف در نامهایی می شوند که بر صدر این فهرستها می نشینند.

OAG فهرست دقیق ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان خود را با 57 میلیون و 500 هزار داده پروازی تکمیل نمود و سیریوم روزانه بالغ بر 100 هزار پرواز را ردیابی می کند. می توان با دقت و کنکاش در فهرست منظم ترین و دقیق ترین خطوط هوایی، ایرلاین و فرودگاه های این دو نهاد به نتایج معقولی رسید و به راحتی برنامه ریزی کرد. در پایان، باید به سخنان جان گرانت اشاره می کنیم که تحلیلگر ارشد OAG است. او سال 2020 میلادی را سال شگفت انگیز وقت شناسی نامید و گفت: خطوط هوایی جهان و ایرلاین ها در حال رسیدن به اوج در زمینه وقت شناسی هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1797

به "با منظم ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با منظم ترین فرودگاه ها و خطوط هوایی جهان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید