بایدن در اولین روز کاری خود چه دستورهایی صادر می کند؟

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) -رئیس جمهور منتخب آمریکا در اولین روز کاری خود قصد دارد حداقل 15 دستور اجرایی را به منظور بی اثر کردن اقدامات دونالد ترامپ صادر کند.

بایدن در اولین روز کاری خود چه دستورهایی صادر می کند؟

جو بایدن، که تا ساعاتی دیگر به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد خواهد کرد، قصد دارد در اولین روز کاری خود حداقل 15 دستور اجرایی را به منظور بی اثر کردن اقدامات دونالد ترامپ صادر کند.

وبگاه خبری بلومبرگ نوشته، این دستورات اجرایی شامل باز گشت دوباره آمریکا به سازمان جهانی بهداشت و توافق اقلیمی پاریس و بی اثر ساختن برخی سیاست های ترامپ در قبال مسائلی چون مهاجرت، آب و هوا و دیگر مسائل خواهد بود.

بر اساس گزارش این وبگاه خبری، بایدن همچنین قصد دارد با صدور یک فرمان اجرایی فرایند ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک را متوقف کند.

بلومبرگ برخی برنامه های کاری بایدن در اولین روز ریاست جمهوری اش را به توضیح زیر نوشته است:

همکاری دوباره با سازمان جهانی بهداشت

بایدن قصد دارد فوراً به سازمان جهانی بهداشت باز شود؛ ترامپ در ماه مه 2020 با این ادعا که این سازمان در موضوع کرونا اشتباه کرده و برای مبارزه با این ویروس بسیار دیر عمل کرده، فرایند خروج از این سازمان و قطع همکاری با آن را آغاز کرد.

بایدن، روز پنجشنبه به نمایندگی آمریکا آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی را به نشست هیئت مدیره سازمان جهانی بهداشت اعزام خواهد کرد.

اجباری کردن ماسک در ساختمان های فدرال

رئیس جمهور منتخب آمریکا زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی بین افراد در ساختمان ها و نهاد های فدرال را اجباری می کند.

بلومبرگ نوشته این الزام به خودی خود تأثیر عمده ای نخواهد داشت، اما دولت بایدن می گوید بعد از آنکه ترامپ و دستیارانش به دستورات بهداشتی بی احترامی کردند، این اقدام نمونه خواهد شد.

باز گشت دوباره به توافق اقلیمی پاریس

ترامپ در اول ژوئن سال 2017 از توافق پاریس خارج شد.

لغو بودجه برای ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک

انتظار می رود که بایدن با لغو شرایط اضطراری ملی در مرز آمریکا و مکزیک، بودجه دیوار مرزی، که در سال 2017 فرایند ساخت آن با دستور اجرایی ترامپ آغاز شده بود، لغو شود.

لغو منع مهاجرت از چند کشور با اکثریت جمعیت مسلمان

دولت بایدن همچنین ممنوعیت سفر ها از سوی کشورهای آفریقایی، آسیای مرکزی و خاورمیانه که ترامپ دستور منع ورود آنها را صادر کرده بود، لغو خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده که پیشتر ران کلاین، گزینه ریاست کارکنان کاخ سفید در دولت بایدن از برنامه شلوغ و پر کار رئیس جمهور منتخب آمریکا در روز تحلیف خبر داده بود.

کلاین طی بیانیه ای که به رسانه ها ارائه کرد، گفت بایدن قصد دارد در اولین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بیش از ده دستور اجرایی صادر کرده و برخی از قوانین و دستورات جنجالی دولت کنونی این کشور را لغو کند.

رویترز که اظهارات کلاین را در قالب گزارشی منتشر کرده بود با بیان اینکه بایدن تمام این اقدامات را پیشتر و در زمان مبارزات انتخاباتی نیز اعلام کرده بود، نوشت که بیشتر آنها مربوط خنثی سازی سیاست های ترامپ است و نیازی به تأییدیه کنگره آمریکا ندارد.

کلاین همچنین توضیح داد که مجموعه گسترده تری از وعده های روز اول بایدن طی 9 روز کاری متعاقب مراسم تحلیف اجرا خواهد شد که شامل افزایش تست های ابتلا به ویروس کرونا و ملزم کردن دولت آمریکا به اولویت دادن به کالاهای ساخت داخل برای خرید تجهیزات می شود.

این اقدامات در حالی انجام می شوند که ترامپ در واپسین روز های دولت خود با تمدید برخی سیاست ها تلاش کرد کار بایدن برای باز گرداندن کشور به شرایط گذشته خود را سخت کند.

روزنامه واشنگتن پست هم روز گذشته در یادداشتی به بررسی اقدامات مخرب دقیقه نودی مایک پامپئو وزیر خارجه کنونی آمریکا در واپسین روزهای این دولت در حوزه سیاست خارجی پرداخت و نوشت این اقدامات می تواند برنامه های بایدن برای بازگرداندن سیاست خارجی واشنگتن به جهت جدید را پیچیده کند

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3219

به "بایدن در اولین روز کاری خود چه دستورهایی صادر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در اولین روز کاری خود چه دستورهایی صادر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید