اولیانوف: محض یادآوری؛ آمریکا تنها کشور دنیا نیست!

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در یک رشته توئیت، با اشاره به انزوای تاریخی آمریکا در جلسه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ترتیب داده بود؛ نوشت: واشنگتن از قبل نتیجه را می دانست و باز هم برای به رای گذاشتن پیش نویس اصرار کرد. یک رویکرد ایدئولوژیک محور، می تواند تا این حد کشوری را در شرایط نامطلوب قرار دهد.

اولیانوف: محض یادآوری؛ آمریکا تنها کشور دنیا نیست!

این دیپلمات روس در ادامه اضافه کرد: نتیجه کاملاً قابل پیش بینی و کوشش (آمریکا) نیز بی مورد بود. آنهایی که از این بابت ابراز نگرانی می نمایند نباید مسئله را خیلی عظیم نمایند. فقط به خاطر بیاورید که تا قبل از سال 2010 چنین تحریم (تسلیحاتی علیه ایران) وجود نداشت و هیچ فاجعه ای هم رخ نداد. اکنون هم رخ نمی دهد.

اولیانوف در نهایت، در پاسخ به حمایت 387 عضو (عمدتاً دموکرات) مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه ضدایرانی، نوشت: اگرچه آمریکا کشوری تاثیرگذار است؛ اما از قلم نیاندازید که تنها دولت دنیا نیست. اگر برخی ها دنبال کسب برخی چیزها هستند؛ باید شرایط را به طور عینی ارزیابی نمایند. (این اشتباه محاسباتی) بیشتر متوجه آنهایی است که به دولتمردان پارلمانی مشاوره می دهند.

به گزارش خبرنگاران، قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نه تنها با رای منفی روسیه و چین روبرو شد؛ بلکه رای ممتنع 11 کشور دیگر شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، بلژیک، اندونزی، آفریقای جنوبی، استونی، نیجر، تونس، ویتنام، سنت وینسنت و گرنادین را نیز در پی داشت.

در این میان، تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت دادند.

آلمان، فرانسه و انگلیس به عنوان طرفین اروپایی برجام و البته متحدان سنتی واشنگتن، اگرچه با طرح اتهاماتی در مورد نقش منطقه ای ایران، زبان به انتقاد از این کشور گشودند؛ نهایتاً با اذعان به اینکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا از حمایت قاطع شورا برخوردار نیست و مبانی را برای اجماع نظر فراهم نمی آورد؛ به آن رای ممتنع دادند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1953

به "اولیانوف: محض یادآوری؛ آمریکا تنها کشور دنیا نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: محض یادآوری؛ آمریکا تنها کشور دنیا نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید