انباری پر از PS4 در اوکراین کشف شد؛ استخراج رمزارز یا مزرعه فیفا آلتیمیت؟

به گزارش یزد بلاگ، چندی پیش خبری منتشر شد که از کشف یک مزرعه عجیب استخراج رمز ارز در اوکراین خبر می داد که در آنجا با چند هزار دستگاه پلی استیشن 4 به این عملیات مشغول بوده اند؛ اما در واقع، ماجرا چیز دیگری است و اصل کار به بخش آلتیمیت تیم (Ultimate Team) بازی ویدیویی FIFA مربوط است.

انباری پر از PS4 در اوکراین کشف شد؛ استخراج رمزارز یا مزرعه فیفا آلتیمیت؟

هفته گذشته، سرویس امنیتی اوکراین (SBU) اعلام نمود که مزرعه استخراج رمزارزی را کشف و کار آن را متوقف نموده است که در آن 3800 دستگاه کنسول پلی استیشن 4 اسلیم (هرچند برخی ادعا می نمایند که برخی از کنسول ها پلی استیشن 4 پرو بوده اند) مشغول به کار بوده است. با این حال، پس از تحقیقات بیشتر متوجه شده ایم که حداقل هدف اصلی این انبار ارتباطی به استخراج ارزهای دیجیتال نداشته و قضیه اصلی درباره چیزی است که بسیار از تصور اولیه ما عجیب تر است. در گزارش های تازه، تعیین شده که از این 3800 دستگاه پلی استیشن 4 برای فارم کردن در بخش فیفا آلتیمیت تیم بازی فیفا استفاده شده است.

بر اساس تحقیقات روزنامه اکراینی Delo، در حالی که گزارش های ابتدایی خبر از یک مزرعه استخراج رمز ارز می داد، چیزی که آن ها با توجه به تصاویر و تحقیقات به آن رسیده اند، این است که این انبار در واقعیت محلی بوده که به وسیله یک روبات به فارم کردن در بخش آلتیمیت تیم بازی فیفا مشغول بوده است. هدف آن ها این بوده که با استفاده از این روبات میزان زیادی از پول درون بخش آلتیمیت تیم را کسب نمایند و اکانت های قدرتمندی بسازند تا در نهایت بتوانند آن ها را در بازار سیاه به فروش رسانند و پول زیادی از این طریق به دست آورند.

Delo می گوید که سرویس امنیتی اوکراین به خاطر رازداری تحقیقات هنوز از فاش کردن جزئیات بیشتر خودداری نموده است اما تحقیقات بیان می نمایند که این دستگاه های پلی استیشن 4 اسلیم همگی به وسیله کامپیوترهایی که به وسیله روبات کنترل می شده اند، مشغول به فارم کردن در بازی FIFA بوده اند تا به این سوددهی بزرگ دست یابند.

متأسفانه با توجه به سازوکار بخش آلتیمیت تیم زمینه برای چنین کاری فراهم شده است. شما در این بخش می توانید پول واقعی را خرج لوت باکس های درون بازی کنید اما برای اینکه کارت برترین بازیکنان را دریافت نموده و آن ها را به تیم خود اضافه کنید، شانس بسیار کمی خواهید داشت. راه دیگر این است که برای ماه های زیادی به تجربه بازی بپردازید تا بتوانید پول درون بازی را ذخیره نموده و با آن به سراغ خرید بازیکن بروید که البته این هم بسیار زمان بر است. راه دیگر این است که سکه های مخصوص فیفا آلتیمیت تیم (به صورت مخفف FUT) را با پول واقعی از بازار سیاه خریداری کنید که این هم هزینه زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

EA Sports در گذشته و در سال 2017 در مقابل این دسته از فروشندگان و بازار سیاه ایستاد و مخالفت خود را اعلام نمود و حتی جلوی بسیاری از آن ها را گرفت. با این حال، بازار سیاه این بازی به قدری زیاد است که الکترونیک آرتس نتوانست به صورت کامل با آن مقابله کند و جلوی فروش بسته های مخصوص بازیکن ها یا سکه های درون بازی را در فیفا آلتیمیت تیم بگیرد.EA حتی به بازیکنان هشدار داده که خرید یا فروش این سکه ها می تواند به بسته شدن حساب آن ها در بازی ختم گردد.

سرویس امنیتی اوکراین اعلام نموده است که بعلاوه بیش از 500 کارت گرافیک، 50 پردازنده، پیش نویس اسناد مربوط به مصرف برق و بعلاوه یادداشت ها مختلفی را در این انبار پیدا نموده است. با این اوصاف، ممکن است بعلاوه استخراج رمز ارز هم در کار باشد اما با شواهد تازه آشکار است که هدف اصلی این انبار همان چیزی بوده که در بالا شرح داده شده است.

هرچند برای مدت زیادی است که هواداران از برخی از سازوکارهای این بخش محبوب گلایه دارند و بحث در خصوص لوت باکس های آن هم بارها مطرح شده است اما فکر نمی کنم این را تصور می کردیم که روزی گروهی چنین ایده عجیبی به ذهنشان خطور کند و تصمیم به عملی کردن آن بگیرند. استخراج رمز ارز با این تعداد پلی استیشن 4 خود ایده ای مضحک به نظر می رسید اما واقعیت ماجرا حتی مضحک تر از آن است.

منبع: Eurogamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4291

به "انباری پر از PS4 در اوکراین کشف شد؛ استخراج رمزارز یا مزرعه فیفا آلتیمیت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انباری پر از PS4 در اوکراین کشف شد؛ استخراج رمزارز یا مزرعه فیفا آلتیمیت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید