الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهری

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران پس از آنالیز یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهرداری را به تصویب رساندند.

الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهری

صبح امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهرداری را مورد آنالیز قرار دادند.

بر اساس این گزارش پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهرداری گفت: یکی از نکات مثبت شورای ششم این است که از ابتدا بحث کاهش صدور پروانه را در دستور کار قرار دادند و شهرداری هم بداند که شورا در این زمینه کوتاه نمی آید و با توجه به اراده ای که در شورا و شهرداری وجود دارد امیدواریم شاهد نشاط و سرزندگی در ساخت و ساز تهران باشیم.

در ادامه مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طراحی این طرح گفت: بحث دریافت مجوز در کشور یک موضوع سخت است و مردم باید بین دستگا ههای دولتی و نهادها برای بروکراسی و کاغذ بازی بسیار پیچیده ای که وجود دارد، جابجا شوند.

وی با بیان این که امروز با این طرح شهرداری تهران را مکلف می کنیم که نسبت به ارائه لایحه صدور مجوزها و ارائه خدمات غیر حضوری اقدام کند گفت: با این طرح شاهد ایجاد پنجره واحد مجوزها در شهرداری هستیم.

اقراریان ادامه داد: بر این اساس به شهرداری فرصت داده می گردد که ظرف مدت 4 ماه لایحه را به شورا بیاورد.

وی توضیح داد: در راستای قوانین بالادستی و هوشمند سازی و با هدف کاهش مراجعات این طرح را تدوین کردیم چرا که با عزم و اراده ای که در هوشمند سازی داریم شاهد کاهش مراجعات و در نتیجه کاهش ترافیک خواهیم بود.

در نهایت یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهرداری با 19 رأی موافق به تصویب رسید.

پرویز سروری نائب رئیس شورا نیز در این خصوص تاکید نمود: شورای ششم این افتخار را دارد که از شروع به کار، اهتمام ویژه ای به کاهش زمان صدور مجوز های شهری داشته است، بنابراین پیگیری و اجرای این مهم در سیستم شهرداری تهران را در دستور کار دارد و کوتاه نخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4837

به "الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری تهران به ایجاد درگاه صدور مجوزهای شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید