افشای جاسوسی طولانی مدت آمازون از رانندگان

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، آمازون از سال ها قبل از اپلیکیشنی به نام منتور برای آنالیز لحظه به لحظه انتقال و تحویل بسته ها و محموله ها به گیرندگان استفاده می کرد. اگر چه ادعا می شد هدف از این نرم افزار حفظ امنیت و افزایش بهره وری رانندگان است، اما در عمل این اپلیکیشن برای جاسوسی از رانندگان در لحظه به لحظه رانندگی استفاده می شد.

افشای جاسوسی طولانی مدت آمازون از رانندگان

رانندگان آمازون موظف بودند در ابتدای شروع شیفت کاری خود وارد محیط اپلیکیشن منتور شوند و در صورتی که در حین رانندگی اقداماتی مانند افزایش ناگهانی سرعت، ترمز ناگهانی، استفاده غیردقیق از کمربند ایمنی، بیکار گشتن و غیره را انجام می دادند، تمامی این رفتارها در نرم افزار منتور ثبت می شد و داده های مذکور در بازه های زمانی هفت روزه در اختیار شرکت آمازون قرار گرفته و بر این اساس شرکت یادشده به هر یک از رانندگان خود امتیاز می داد.

نمره کامل اختصاص یافته به هر راننده توسط اپلیکیشن منتور 800 امتیاز بود و در صورتی که راننده ای به علت تخلفاتش نمره ای کمتر از 499 امتیاز دریافت می کرد به صورت موقت تعلیق می شد.

برنامه منتور بسیار سختگیرانه عمل نموده و مسائل زیادی را برای رانندگان ایجاد می کرد. به عنوان مثال، این برنامه در صورت زنگ خوردن گوشی کاربران و حتی در صورت پاسخ ندادن رانندگان به تماس ها برای آنها نمره منفی ثبت می کرد. علت آن بود که این برنامه قادر به متمایز کردن پاسخ ها از عدم پاسخ ها نبود. آنالیز ها نشان می دهد اپلیکیشن یادشده برای جاسوسی دائمی از بیش از 1300 راننده مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3527

به "افشای جاسوسی طولانی مدت آمازون از رانندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جاسوسی طولانی مدت آمازون از رانندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید