مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند را چطور حل کنیم؟

به گزارش یزد بلاگ، اگر به تازگی با خرید ساعت هوشمند به جمع اکو سیستم گجت های پوشیدنی پیوسته اید، شاید با مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند روبرو شده اید. در این مطلب کوشش می کنیم به تفکیک برند گوشی، به شما آموزش دهیم که چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم.

مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند را چطور حل کنیم؟

ساعت های هوشمند امروزه یکی از ابزارهای ضروری برای افراد فعال و حرفه ای محسوب می گردد. این ساعت ها علاوه بر نمایش زمان، امکانات متنوعی از جمله ثبت فعالیت های ورزشی، رصد شرایط سلامتی و اعلان های هوشمند را فراهم می نمایند. با این حال، یکی از مسائلی که کاربران ساعت های هوشمند ممکن است با آن روبرو شوند، مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی های هوشمند است.

وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی می تواند بسیار مزاحم و آزاردهنده باشد؛ چرا که کاربر ممکن است از بعضی امکانات مهم ساعت هوشمند محروم گردد. مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند می تواند به دلایل مختلفی از جمله عدم همخوانی نرم افزاری تا مسائل فنی در ساعت یا گوشی هوشمند باشد. در این مطلب کوشش می کنیم مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی های مختلف را آنالیز نموده و راه چاره های کاربردی را ارائه دهیم.

علت وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی آیفون

با خرید اپل واچ شما می توانید ساعت هوشمند مخصوص اپل را به گوشی آیفون متصل کنید. با این حال، امکان دارد ساعت هوشمند به گوشی متصل نگردد. در قدم اول باید مطمئن شوید اپل واچ و آیفون در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. سپس وای-فای و بلوتوث را باید در آیفون روشن کنید. بعلاوه از خاموش بودن حالت Airplane یا هواپیما اطمینان حاصل کنید.

اگر همچنان مشکل پابرجاست، هر دو دستگاه یعنی آیفون و اپل واچ را ری استارت کنید و سپس مجدد فرایند جفت سازی را بین دو دستگاه انجام دهید. در صورت باقی ماندن مشکل، از آپدیت بودن اپل واچ و آیفون به آخرین نسخه نرم افزاری سیستم عامل اطمینان حاصل کنید.

علت وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی سامسونگ

یک ساعت هوشمند را خریداری نموده اید اما به گوشی سامسونگ متصل نمی گردد؟ بهتر است مراحل زیر را برای رفع کردن مشکل امتحان کنید:

1) ساعت خودتان را هارد ریست کنید. دکمه های Home (روشن/خاموش) و Back را به طور همزمان فشار داده و نگه دارید تا صفحه Rebooting نمایان گردد. گزینه های خاموشی صفحه یا ری استارت را به هیچ وجه انتخاب نکنید. معمولا مدت زمانی که باید دو دکمه را پایین نگه دارید در دستگاه های مختلف متفاوت به نظر می رسد. در بعضی مدل ها حتی ممکن است تا 30 ثانیه هم دکمه ها را پایین نگه دارید تا صفحه ریبوت ظاهر گردد.

2) وقتی صفحه ریبوت بالا آمد، دکمه هایی که نگه داشته اید را رها کنید. صفحه نمایش خاموش شده و ساعت ری استارت می گردد. اگر ساعت به گوشی متصل شده باشد، دستگاه ها به طور موقت ارتباطشان را با یکدیگر از دست می دهند.

3) در صورتی که بعد از ری استارت همچنان مشکل پابرجاست، حتما سیستم عامل ساعت و گوشی را به روز رسانی کنید. به وسیله نرم افزار Galaxy Wearable می توانید فرایند ارتقای سیستم عامل را انجام دهید.

در صورتی که ساعت هوشمند همچنان در اتصال به گوشی سامسونگ ناتوان به نظر می رسد، شاید از جنبه سخت افزاری دچار نقص شده باشد. بنابراین، تعمیر ساعت به وسیله کارشناسان فنی ماهر می تواند آخرین راه چاره محسوب گردد.

علت وصل نشدن ساعت هوشمند به گوشی شیائومی

در صورتی که ساعت هوشمند به گوشی شیائومی متصل نمی گردد، آیا در وهله اول از سازگاری ساعت با رابط کاربری گوشی اطمینان حاصل نموده اید؟ در قدم بعدی حتما اندازه سطح باتری را آنالیز کنید؛ چرا که بسیاری از ساعت های هوشمند با ظرفیت صفر عرضه می شوند و شما پیش از اتصال ساعت هوشمند به گوشی باید ابتدا آن را شارژ کنید.

گاهی اوقات امکان دارد موقعیت مکانی گوشی شیائومی، عامل بازدارنده در اتصال ساعت هوشمند تلقی گردد. بنابراین حتما از بخش Languages زبان گوشی را به طور موقت به انگلیسی تغییر دهید تا ساعت هوشمند به گوشی شیائومی متصل گردد.

در نهایت امر، اگر همچنان مشکل پابرجاست، فرایند جفت سازی ساعت هوشمند و گوشی شیائومی را مجدد از نو امتحان کنید.

علت وصل نشدن ساعت هوشمند شیائومی به گوشی

مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند شیائومی به گوشی می تواند به علت شارژ نبودن یا ایراد در ارتباط بلوتوثی باشد. به همین علت، بیشتر ایرادات در زمینه نحوه اتصال ساعت هوشمند به گوشی شیائومی با ری استارت کردن ساعت هوشمند رفع می گردد. اگر هم اتصال برقرار است اما ساعت به درستی کار نمی کند، امکان دارد نرم افزار رابط (Zepp Life) از جنبه فنی دچار مشکل شده باشد. برخلاف سایر سناریوها که توصیه می کنیم نرم افزار ساعت را به روز رسانی کنید، پیشنهاد می کنیم نرم افزار Zepp Life را تا حد امکان ارتقا ندهید؛ چرا که بعضی از کاربران از این موضوع شکایت نموده اند که با ارتقای نرم افزار نمی توانند ساعت را به گوشی متصل نمایند. با این حال، با ریست فکتوری کردن ساعت ممکن است مشکل مورد نظر رفع گردد. هر چند با انجام این کار، تمام تنظیمات و اطلاعات موجود در ساعت برای همواره حذف خواهد شد.

مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند محدود به چند علت ساده نیست

واقعیت امر، اگر در گذشته اسمارت واچ نداشته اید و به تازگی صاحب ساعت هوشمند شده اید، پیشنهاد می کنیم قبل از اتصال خودسرانه ساعت به گوشی، در موتور جست وجوی گوگل عبارت چگونه ساعت هوشمند را به گوشی وصل کنیم را جست وجو کنید. حداقل با این روش، شما از نحوه اتصال ساعت هوشمند به گوشی آگاه می شوید.

در صورتی که به هیچ وجه امکان اتصال ساعت به گوشی مهیا نیست، می توانید نسبت به ایراد سخت افزاری در ساعت شک کنید.

منبع: خبرنگاران

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 تیر 1403 بروزرسانی: 9 تیر 1403 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 5057

به "مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند را چطور حل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل وصل نشدن ساعت هوشمند را چطور حل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید