اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مردادماه 1399

به گزارش یزد بلاگ، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مردادماه 1399

34 درصد

بانک دنیای: حدود 34 درصد از جمعیت کشورهای درحال توسعه و اقتصادهای نوظهور دنیا به امکانات بهداشتی موردنیاز برای در امان ماندن از بیماری کووید-19 دسترسی ندارند.

1.1 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم مصرف کننده در کشورهای عضو OECD طی ماه ژوئن در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 1.1 درصد افزایش نشان می دهد.

2.7 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا، گفت که اگر دولت آمریکا تهدیدات خود مبنی بر وضع تعرفه های جدید بر بخشی از آلومینیوم وارداتی از کانادا را عملی کند، دولت کانادا نیز در مقابل اقدام به وضع تعرفه های جدید بر 2.7 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا خواهد نمود.

7.2 درصد

سی ان بی سی (CNBC): اداره کل گمرک چین در گزارشی گفت که ارزش صادرات این کشور در ماه ژوئیه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 7.2 درصد افزایش یافته است.

30 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): شرکت نرم افزاری مایکروسافت مذاکراتی را با شرکت ByteDance (مالک شبکه اجتماعی تیک تاک) برای در اختیار دریافت مالکیت این شبکه اجتماعی در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند شروع نموده و گفته می گردد که ممکن است مایکروسافت تا 30 میلیارد دلار برای در اختیار دریافت مالکیت شبکه اجتماعی تیک تاک در این کشورها به شرکت چینی بپردازد.

1.8 میلیون شغل و 10.2 درصد

سی ان ان: بر اساس گزارش جدید اداره آمار وزارت کار آمریکا، طی ماه ژوئیه حدود 1.8 میلیون شغل جدید (به طور خالص) در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری با 1.1 واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 10.2 درصد رسیده است.

2000 دلار

مارکت واچ: قیمت دنیای طلا که اواخر ماه گذشته میلادی (اوایل مردادماه) قله تاریخی خود را فتح نموده بود، در معاملات هفته گذشته برای اولین بار از مقاومت 2000 دلاری نیز عبور کرد.

1.9 تریلیون دلار

مارکت واچ: در خاتمه معاملات روز پنج شنبه بازار سهام نزدک نیویورک، ارزش بازار شرکت اپل از 1.9 تریلیون دلار عبور کرد تا این شرکت همچنان بیشترین بخت را برای تبدیل شدن به اولین شرکت 2 تریلیون دلاری دنیا داشته باشد.

28 میلیارد دلار

بلومبرگ: بانک های اروپایی در صورت های اقتصادی خود در سه ماهه دوم سال 2020 مجموعاً 28 میلیارد دلار ذخیره برای پوشش ریسک وام های معوق منظور نموده اند.

27 درصد

بلومبرگ: نتایج تحقیقات میدانی اداره آمار آمریکا حاکی از این است که در ماه ژوئیه حدود 27 درصد از شهروندان آمریکایی نتوانسته اند اجاره مسکن یا اقساط وام مسکن خود را بپردازند.

2 درصد

بلومبرگ: بانک مرکزی برزیل نرخ بهره پایه در این کشور را به 2.0 درصد کاهش داد که این رقم پایین ترین نرخ بهره در تاریخ برزیل به شمار می رود.

29 میلیارد دلار استرالیا

رویترز: اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، گفت حملات سایبری علیه کسب وکارها و خانوارهای این کشور سالانه به طور متوسط 29 میلیارد دلار استرالیا (معادل 20.8 میلیارد دلار آمریکا) به اقتصاد استرالیا ضربه می زند.

228 میلیارد ین

رویترز: شرکت ژاپنی سونی در سه ماهه دوم امسال میلادی بیش از 228 میلیارد ین (2.15 میلیارد دلار) سود خالص کسب نموده است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 1.1 درصد افزایش نشان می دهد.

13 درصد

رویترز: روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان تجارت دنیای، گفت که کارشناسان این سازمان انتظار دارند ارزش تجارت بین المللی در امسال میلادی 13 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

6.7 میلیارد دلار

فایننشال تایمز: شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در سه ماهه دوم امسال میلادی متحمل 6.7 میلیارد دلار زیان شده است.

2.1 تریلیون دلار

وال استریت ژورنال: وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی برآورده نموده است که احتمالاً دولت این کشور تا خاتمه امسال میلادی بیش از 2.1 تریلیون دلار دیگر برای تأمین اقتصادی طرح های مهار ویروس کرونا و مقابله با تأثیرات اقتصادی آن استقراض خواهد نمود.

3.7 درصد

یورو استات: شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در کشورهای منطقه یورو طی ماه ژوئن امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 3.7 درصد کاهش نشان می دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1967

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مردادماه 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم مردادماه 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید