اظهارات فرمانده تروریست های آمریکایی پس از نقض مجدد حاکمیت عراق

به گزارش یزد بلاگ، فرمانده ستاد نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) پس از حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی در چند استان عراق، در یک نشست خبری به توجیه این اقدام تجاوزکارانه پرداخت.

اظهارات فرمانده تروریست های آمریکایی پس از نقض مجدد حاکمیت عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد نیروهای ترویستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) روز جمعه در یک نشستی خبری مدعی شد حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع نیروهای امنیتی عراق و حشد شعبی در چند استان عراق، یک اقدام دفاعی بوده است.

ژنرال مکنزی در ابتدا با اعلام اینکه چهارشنبه شب سه نفر از نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حمله راکتی به پایگاه التاجی بغداد کشته شده اند، مدعی شد که مسئولیت این حمله بر عهده گروه های وابسته به ایران در عراق و مشخصاً کتائب حزب الله است.

وی سپس با اذعان به اینکه جنگنده های آمریکایی در نخستین ساعات بامداد امروز جمعه به وقت عراق در واکنش به حمله اخیر به پایگاه التاجی، 5 نقطه را در عراق بمباران کرده اند، اضافه نمود: ما حق داریم از خودمان در برابر کسانی که نیروهای ما را در عراق هدف حمله قرار می دهند، دفاع کنیم. ما برای پیشگیری از حملات احتمالی، دستور داریم که اقدام به حملات پیشگیرانه کنیم.

این نظامی ارشد آمریکایی در ادامه گفت: این حمله [از سوی جنگنده های آمریکایی] یک پیام واضح را به دشمنان ما ارسال می کند؛ اینکه ما هیچ خشونتی را علیه نیروهایمان نمی پذیریم. ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه نیز دستور دارند که در صورت کشف هرگونه تهدیدی، اقدام به حمله کنند.

کنت مکنزی همچنین در خصوص برنامه های کشورش برای استقرار سامانه های دفاع موشکی در عراق گفت: ما اقداماتی را برای استقرار سامانه های پاتریوت در عراق صورت داده ایم، اما هنوز این سامانه ها برای استقرار در عراق آماده نشده ند.

.

پرشین بلاگ: پرشین بلاگ | سیستم وبلاگ های پرشین

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 676

به "اظهارات فرمانده تروریست های آمریکایی پس از نقض مجدد حاکمیت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات فرمانده تروریست های آمریکایی پس از نقض مجدد حاکمیت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید