استرس برای زنان خطرناک است یا مردان؟

به گزارش یزد بلاگ، استرس در دنیای امروز بر روی مردان و زنان تاثیر می گذارد که خطر آن برای یکی از آنها بیشتر است، فکر می کنید استرس برای زنان خطرناک تر است یا مردان؟

استرس برای زنان خطرناک است یا مردان؟

پیامدهای استرس برای زنان و مردان

به گزارش خبرنگاران به نقل از سیمرغ ، استرس یکی از آسیب زاترین مسائل روان شناختی است که می تواند سلامت جسمی و روحی هر انسانی را تهدید کند. استرس به صورت واکنش فیزیولوژیک بدن به شرایط تهدیدآمیز محیطی تعریف می گردد. واکنش هایی مانند افزایش ضربان قلب، افزایش تنفس و جمع شدن خون در دست و پاها که بدن را برای واکنش مناسب درباره آن تهدید ادراک شده، آماده می نماید. در واقع این تفکر ماست که باعث ایجاد استرس در یک موقعیت خاص می گردد. به طور مثال پرش از هواپیما با چتر را یک عده خطرآفرین و در نتیجه استرس زا برداشت می نمایند اما عده دیگری آن را یک چالش هیجان انگیز در نظر می گیرند.

این عامل نقش شخصیت و یادگیری را در ادراک استرس پررنگ می سازد. بعضی افراد در بیشتر شرایط، احساس خطر می نمایند و دچار استرس می شوند، صرف نظر از این که آیا آن شرایط واقعا خطرناک است یا خیر؟ به نقل از مجله sleep med clin، به تازگی محققان آمریکایی در یک تحقیق جالب به آنالیز تفاوت میزان تاثیر استرس بر زنان و مردان پرداختند. در خور ذکر است که از 200 زن و مرد برای شرکت در این تحقیق یاری گرفته شد تا نتایج به دست آمده، دقیق تر باشد.

در این تحقیق و پس از در معرض قرارگیری با موقعیت های استرس زا تعیین شد که زنان در ریسک بالاتری نسبت به مردان برای گسترش اختلالات روانی هستند که شامل بی خوابی و دیدن کابوس است. آشفتگی در خواب یکی از بیشترین علایم التهابی مربوط به اختلالات استرس است که بیشتر برای زنان اتفاق می افتاد. بنابراین و طبق نتایج این تحقیق، زنان نسبت به مردان پس از در معرض استرس قرار دریافت، بیشتر دچار اختلالات روانی می شوند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2394

به "استرس برای زنان خطرناک است یا مردان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس برای زنان خطرناک است یا مردان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید