ادعای تازه پمپئو در دوسالگی خروج آمریکا از برجام، عکس

به گزارش یزد بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که پس از خروج آمریکا از برجام، شرایط خاورمیانه صلح آمیزتر است.

ادعای تازه پمپئو در دوسالگی خروج آمریکا از برجام، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دوسالگی خروج آمریکا از توافق هسته ای موسوم به برجام، در صفحه توئیتر خود نوشت: دو سال پیش، دونالد ترامپ تصمیم شجاعانه حفاظت از دنیا در برابر خشونت ایران و تهدیدهای هسته ای آن را با خروج از توافق ایران خاطرنشان کرد. امروز، آمریکایی ها نسبت به وقتی که اگر در برجام می ماندیم امنیت بیشتری دارند و خاورمیانه صلح آمیز است.

وزیر خارجه آمریکا در حالی این توئیت را منتشر می نماید که روز گذشته جو بایدن به مناسبت دوسالگی سالگرد خروج آمریکا از برجام هشدار داد که ترامپ خاورمیانه را به آتش می کشد.

بایدن نوشت: دو سال پیش دونالد ترامپ از توافق هسته ای با ایران (برجام) استعفا داد و این هفته وی قطعنامه قدرت جنگی را وتو کرد، که مانع از آغاز جنگ با ایران بدون رضایت کنگره می گردد. این تصمیمات خطر جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است زیرا ترامپ در دو سال پیش از توافق برجام (معامله ای که به طرز قابل اطمینان ایران را از دستیابی به سلاح های هسته ای منع کرد) خارج شد و بعد از آن وعده یک توافق بهتر را داد اما نتوانست به قول خود عمل کند.دونالد ترامپ علیرغم حق وتو باید این را درک کند: او صلاحیت ندارد و بدون مجوز کنگره نمی تواند جنگ راه بیاندازد.

310 310

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1235

به "ادعای تازه پمپئو در دوسالگی خروج آمریکا از برجام، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه پمپئو در دوسالگی خروج آمریکا از برجام، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید