اخذ مالیات از خانه های خالی قطعی شد ، سامانه تحویل سازمان امور مالیاتی می گردد

به گزارش یزد بلاگ، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که تامین مسکن کم درآمدها وظیفه دولت است، از راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور تا سرانجام سال و قطعی شدن احذ مالیات از خانه های خالی اطلاع داد.

اخذ مالیات از خانه های خالی قطعی شد ، سامانه تحویل سازمان امور مالیاتی می گردد

جهت دریافت اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره ارزیابی خود از بازار مسکن و پیش بینی آینده گفت: باید در مسیری حرکت کنیم که مسکن از کالای سرمایه ای خارج و تبدیل به کالای مصرفی گردد. اینکه یک عده برای حفظ پول خود یا ارتقای آن اقدام به سوداگری در این بخش نمایند، روشی است که باید درباره آن تجدید نظر گردد. وقتی عرضه بر اساس احتیاج واقعی باشد و سوداگری با سیستم مالیاتی و مالی کنترل گردد، می توان به آینده مسکن امیدوار بود.

وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی سامانه املاک و اسکان تا انتها سال جاری و تحویل آن به سازمان امور مالیاتی کشور اطلاع داد و گفت: بر اساس قانون مالیات ها، راه اندازی سامانه املاک و اسکان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که کارهای آن در حال اجرا است و تا انتها سال جاری برای بهره برداری به سازمان امور مالیاتی تحویل می گردد.

اسلامی با اشاره به اینکه سیستم نرم افزاری این سامانه در دست تهیه است، اضافه کرد: با همکاری سازمان امور مالیاتی شناسایی خانه های خالی انجام و نسبت به اخذ مالیات از مالکان و صاحبان آنها اقدام خواهد شد. در نظر داریم منابع حاصل از این طرح را به سمت ساخت و ساز و فراوری و عرضه مسکن راهنمایی کنیم.

وی مشکل خانه های خالی را مربوط به کلانشهرها دانست و گفت: سیستم نرم افزاری تهیه شده و مهم این است که سازمان امور مالیاتی از آن بهره برداری لازم را داشته باشد. دیگر دستگاه ها و نهادها هم باید برای بهتر اجرا شدن طرح با سازمان امور مالیاتی در این زمینه همکاری نمایند.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ابتدای دی ماه به انتها می رسد و در تلاشیم در استان های واجد شرایط، زمین تامین و مرحله دوم ثبت نام را شروع کنیم. سهم بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی مسکن 100 هزار واحد مسکونی است. 100 هزار واحد از 400 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در بافت فرسوده انجام می گردد که تا امروز قرارداد 20 هزار واحد آن با بانک ها منعقد شده است. در مجموع احداث 180 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن شروع شده است.

اسلامی تاکید نمود: طرح اقدام ملی مسکن احتیاج اقشار متوسط و کم درآمد را تامین می نماید و خانه دار کردن این قشر وظیفه دولت است. در واقع دولت باید زمینه خانه دار کردن قشر متوسط و کم درآمد را فراهم کند و عرضه زمین با عملیاتی کردن طرح اقدام ملی مسکن پاسخ به این احتیاج است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 293

به "اخذ مالیات از خانه های خالی قطعی شد ، سامانه تحویل سازمان امور مالیاتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات از خانه های خالی قطعی شد ، سامانه تحویل سازمان امور مالیاتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید