احتمال خروج طرح استفاده بهینه از آثار باستانی از دستور مجلس

به گزارش یزد بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، احتمال خروج طرح استفاده بهینه از آثار باستانی از دستور مجلس وجود دارد.

احتمال خروج طرح استفاده بهینه از آثار باستانی از دستور مجلس

ذبیح الله اعظمی، نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از اعلام وصول طرح استفاده بهینه از آثار باستانی و گنج ها تعدادی از نمایندگان از جمله بنده امضاهایمان را پس گرفتیم که اکنون تعداد نمایندگانی که امضایشان را پس گرفته اند، به حدود 10 نفر می رسد.

وی یادآور شد که این طرح با 46 امضا اعلام وصول شد که به نظر می رسد تعداد بیشتری از نمایندگان امضاهایشان را پس خواهند گرفت و از این رو احتمالا این طرح از دستور کار مجلس خارج می گردد.

این نماینده مجلس ادامه داد: از طرف دیگر حدود 50 نماینده در نامه ای به وزارت میراث فرهنگی خواهان شدند که دولت لایحه ای برای حفظ و نگهداری از آثار باستانی و گنج ها و برطرف خلاهای قانونی به مجلس بدهد تا مجلس در مصوباتی خلاهای قانونی را برطرف کند. لذا ما منتظر لایحه دولت هستیم.

اعظمی گفت: آقای پژمانفر به عنوان طراح طرح استفاده بهینه از آثار باستانی و گنج ها به این نتیجه رسیده که باید دولت لایحه بدهد به همین علت نامه به وزارت میراث فرهنگی را تهیه و امضاها را جمع آوری کرد تا خلاهای قانونی برطرف گردد.

وی با اشاره به گنجینه های موجود در حوزه انتخابیه اش گفت: جیرفت دارای تمدن پنج تا هفت هزار ساله است که حفاری های غیر مجاز باعث خروج اشیای عتیقه کشور شده که بخشی از آن حدود 35 قطعه از انگلستان برگردانده شده که این جفایی در حق میراث فرهنگی منطقه بود.

وی در خاتمه گفت: در یکی از مواد این طرح موضوع باستان شناسی تخصصی آمده بود. در ابتدا حفاری های غیر مجاز را ممنوع اظهار داشت که هر کسی اقدام به آن کند مشمول مجازات می گردد اما در بخش خاتمهی بحث اشتغالزایی به وسیله حفاری اشاره شده بود که همین مسائل را بوجود آورد، از این رو ما امضایمان را پس گرفتیم.

منبع: همگردی
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4828

به "احتمال خروج طرح استفاده بهینه از آثار باستانی از دستور مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال خروج طرح استفاده بهینه از آثار باستانی از دستور مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید